Dzisiaj jest 22 lis 2019, 14:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 paź 2019, 18:07 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
Siemka, przygoda zaczela sie 2dni temu w sobote w nocy jechalem i nagle w trakcie jazdy skuter zszedl z obrotow na full manetce i zgasl, odapalilem i pojechal dalej i znowu po 3razie nie odpalił. Wrocilem do domu z nim i na nastepny dzień zagladam szukam przyczyny akumlator podladowalem i nie odpalił. Patrze do oleju a tam z 100ml ubylo, no to dolalem i proboje zapalić i nic. Pozniej przytkałem filtr powietrza lekko i zapalił. Pomimo krecenia swieca zamiast mokra byla sucha. Odpalil pochodzil i patrze a tu skuter zaczął kopcić na biały/niebieski dym. Dziś odpalilem i mowie przejade sie po 6km czuć juz bylo jak smierdzi olejem, siwo za mną jak dawalem gazu.
Teraz pytanie skuter seria, 15tys przebiegu Coliber 50 i kompletnie 0 problemow silnikowych. Od czego zacząć szukanie problemu? Pierścienie? Napidsz ktoś dokladnie co po kolei sprawdzać i czy warto probować go robić czy lepiej nowy silnik 80cc kupic za 900zl?

Tutaj filmik jak kopci na rozgrzanym silniku :) https://www.youtube.com/watch?v=_5wbM44MUBs


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 paź 2019, 18:19 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nowego na pewno nie :) !

Stawiałbym na :
- pierścień
- uszczelniacz zaworu




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2019, 19:05 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
Probować samemu sie brać za to czy lepiej oddać na serwis? Jak myślisz jaka cena w serwisie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2019, 19:45 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ten silnik jest tak prosty w budowie że mając podstawowe klucze czas i miejsce sam bym próbował




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2019, 19:52 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
No dobra w przyszlym tygodniu bede probowal lub w tym jak cos bede pisać co i jak :) Chyba ze wymienic obie rzeczy zeby pozniej drugi raz nie rozbierac?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2019, 20:54 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
GeniusHDx2 pisze:
Chyba ze wymienic obie rzeczy zeby pozniej drugi raz nie rozbierac?


Tak jak mówisz




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2019, 23:45 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
A podeslał byś na PW lub tutaj jak wymienic te uszczelniacze zaworów bo za chiny nie moge znależć na lecie a o pierscinkach jest film :/
i czy kupic: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 7201051395
https://allegro.pl/oferta/uszczelniacze ... 7432778946

-- 22 paź 2019, 20:20 --

A co myślisz o takim komplecie żeby odrazu dać? https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowica-skuter-4t-80-cm-moretti-8543434314?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=NjI4ZDM1NmMtODc2Ni00NjhlLWE3YTctODg2NGQwZmI0MmZhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e0db8f53-197f-46c1-8923-59b05a949964

Czy https://allegro.pl/oferta/cylinder-kit- ... 8276466111? + do tego jakaś glowica z powiekszomymi zaworami czy serie zostawić i te uszczelniacze wymienic? Bo czytałem troche i kazdy pisze coś innego co do glowicy do airsala a kusi mnie on zamiast zmieniać te pierscienie to dać nowy cylek i co z tą glowicą :/ JaK masz jakaś podeślij linka nawet od was bo u was bede zamawiał ta jak wariator :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2019, 18:26 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 154
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Tak jak wyżej.Przyczyną mogą być:
-pierścienie
-uszczelniacze
Może być to w sumie też uszczelka pod cylindrem.

Zmiana samych pierścieni według mnie nie ma sensu jak już to z tłokiem w komplecie.

Możesz oczywiście wsadzić tam jakiś większy zestaw tylko tu rodzą się pytania:
-Jaką moc chcesz uzyskać ?
-Ile możesz,chcesz na to przeznaczyć ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2019, 18:27 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
Dziś rozebrałem go i byłem mocno zaskoczony, cylinder na dole wytarty w 3miejscach tak z 1/2mm do polowy kreski, tlok na dole tak samo wytarty w tych samych miejscach.
https://zapodaj.net/95c5f3f978e72.jpg.html
https://zapodaj.net/cf9f7f45875a1.jpg.html

teraz jest jeszcze jeden problem za chiny nie chce wyjść tulejka z tloka zabezpieczenia wyjete. proba wybicia jej nic nie dala, a boje sie ze skrzywie wał lub cos jak mocniej uderze jak jest silnik w ramie . Wyciagać silnik z ramy i probować czy kupić odrazu nowy wał?
I co moglo być przyczyną usterki?
klawiatura była cała zalana olejem. Miejsce zaworow czarne całe oblepione i tlok tak samo czarny nalot. Oczywiście skuter prawie 20tys bez remontu jezdzil.
Co moglo spowodował wytarcie tego tloka i cylindra?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2019, 18:58 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
GeniusHDx2 pisze:
za chiny nie chce wyjść tulejka z tloka zabezpieczenia wyjete. proba wybicia jej nic nie dala, a boje sie ze skrzywie wał lub cos jak mocniej uderze jak jest silnik w ramie

zapieczony-zatarty-sworzen-t37350.html

GeniusHDx2 pisze:
I co moglo być przyczyną usterki?


Przegrzanie, słaba jakość oleju, nieprawidłowy skład mieszanki , kiepskiej jakości tłok




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2019, 19:43 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
A moze odrazu kupic lepiej nowy wał korbowy jak juz wszystko nowe daje? Bo i tak jeżeli mam wybić ten sworzeń to musze wyjać wałkorbowy. A wlaśnie trzeba wyciagnać silnik z ramy zeby sie dostac do wału?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2019, 19:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
GeniusHDx2 pisze:
A moze odrazu kupic lepiej nowy wał korbowy jak juz wszystko nowe daje?


Tym tokiem myślenia wymienisz cały silnik na nowy ; ) Nie wymieniaj wału jak nie ma luzu

Podejdź do sprawy na spokojnie skorzystaj z porad jakie wysłałem Ci w linku i sworzeń wyjdzie z wału

GeniusHDx2 pisze:
A wlaśnie trzeba wyciagnać silnik z ramy zeby sie dostac do wału?


Tak




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2019, 6:32 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 154
Pojazd: chinol 4t router city line 2
GeniusHDx2 pisze:
Dziś rozebrałem go i byłem mocno zaskoczony, cylinder na dole wytarty w 3miejscach tak z 1/2mm do polowy kreski, tlok na dole tak samo wytarty w tych samych miejscach.
https://zapodaj.net/95c5f3f978e72.jpg.html
https://zapodaj.net/cf9f7f45875a1.jpg.html

No takiego tłoka w tym silniku jeszcze nie widziałem :mrgreen: Kolega najprawdopodobniej jeździł na niezbyt dobrym oleju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2019, 14:27 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
Sprobowalem wszystkich metod juz tych co podane byly, i nawet sciagaczem, mlotkiem i tulejka i 0 rekakcji. Jedynie tulejka co mialem do pukania to sie splaszczyła z obu stron a od tłoka nie drgneła. Tłok pekł lekko wiec wzialem kombinerki i złamałem te cześci bo myslalem ze to coś da jak tulejka luzu dostanie i nie jak bylo tak jest nie drgnie nawet 1mm a waliłem z 1h. Nerwy do tego straciłem już :/
https://zapodaj.net/a5a0269bd9e74.jpg.html tu zdj ze tulejka w srodku jak byla tak siedzi, obraca sie razem z tlokiem na wale luz jest bo sie na nim tulejka obraca wiec tlok ją blokuje. A tak pękło i nic nie pomogło: https://zapodaj.net/73eca8207e0d2.jpg.html

Skuter czeka dalej dzielnie co sie stanie :D
https://zapodaj.net/d3cc943810da6.jpg.html

Juz nie wiem co robić zeby wyciagnać ten tlok :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2019, 18:26 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli chodzi o mnie wziąłbym szlifierkę kątową i ostrożnie usunął ten tłok nie naruszając korbowodu. Następnie duża żaba chwycić z boku sworzeń i próbować ruszyć. Jeśli to dalej nic nie da to nie pozostaje Ci chyba nic innego jak zdemontować wał. Można jeszcze podjechać do kogoś kto ma palnik ale nie pchałbym się w tą opcję




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2019, 18:30 
*

Rejestracja: 04 gru 2018, 0:37
Posty: 41
Pojazd:
Dobra moge i szlifierką spropbować ale minus taki ze przeciez tlok z aliminium to opiłków małych od cholery bedzie nawet gdy dobrze zabezpiecze skrzynie korbową to moze coś wlecieć jakieś drobinki. Chcialem palnikiem wlaśnie go wziaść potraktować ale na szczescie nie znalazłem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy