Dzisiaj jest 27 maja 2017, 8:04



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 maja 2017, 22:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3005
Pojazd: CPI aragon GP
jarek2176 pisze:
Mógł mieć zabrudzony układ , wymieniam płyn co ok 1,5-2 lata 5-6 tyś km sam z siebie zbytnio się nie starzeje raczej zachowuje przejrzystość



To jest jedna z przyczyn. Co do tak częstej wymiany płynu na bazie glikolu etylenowego, a na obecną chwilę polipropylenowego (tak, znajdowali się śmiałkowie od picia tego typu alkoholi) to w takim czasie nie ma się prawa zestarzeć. Ma zachować swoje właściwości, przez okres około 5 lat. Zmiana barwy to najzwyklejsza reakcja chemiczna, która następuje w procesie grzania-chłodzenia i jednoczesnym kontakcie z różnymi materiałami.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 22:54 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 7:15
Posty: 1926
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Gummma, nie ma problemu :). Układy zamknięte się czasem różnie zachowują to fakt. Niemniej robiłem przy tym silniku i kilkukrotnie napełniałem układ chłodzenia i praktycznie sam się odpowietrzał za każdym razem.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 23:05 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 19:49
Posty: 945
Pojazd: kymco s9
Wymieniam przy okazji zaglądnięcia do cylindra taki wiosenny rytuał :lol: , poza tym w kymco w pompie nie simeringa tylko uszczelniacz ślizgowy i jakikolwiek bród ,opiłki w płynie to gwarantowany wyciek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 23:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 22:48
Posty: 566
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/ Volvo 940 2.3ti 95r.
jarek2176, Jak proponujesz wyczyścić układ z syfu, na tyle, żeby pompa starczyła na trochę dłużej?... Wymieniłem może z 6tyś km temu , fakt, wlałem trochę starego boryga, ale to przez sitko, ale teraz nie będę żałował nowe wleje, tylko napisz mi jak możesz jak mogę się starego syfu pozbyć. :) Najlepiej na PW żeby tematu nie zaśmiecać.




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot |pierwsza i ostatnia sztuka :D
Tecnigas RS2
Arreche 19
Filtr seria
Malossi Multivar
Stage6 Torque Control MK2
Stage6 WingCooler
Malossi Torsion Controller
Niedługo składanko :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2017, 20:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3005
Pojazd: CPI aragon GP
HuBBaN Są do tego środki chemiczne. Po spuszczeniu płynu z układu zalewa się go wodą demineralizowaną z dodatkiem tego ustrojstwa i wiadomo, silnik pyrka na wolnych, by pompa chodziła i płukała układ chłodzący. Czynność przeważnie trzeba powtórzyć dwu-trzykrotnie, aż woda będzie klarowna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2017, 21:43 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 16:57
Posty: 21
Pojazd:
Dzisiaj przed przejażdżką wziąłem i odpowietrzałem ten układ kilka minut i nic. Do tego jeszcze zatkałem ten wężyk przy zbiorniczku który niby odpowietrza i stało się to że po ok 2km jak startowałem i dodałem na maxa manetkę to płyn poszedł z spod korka :cry: czyli Bardzo duże ciśnienie się musi w tym robić że nawet korek nie wytrzymał. Czy może to być spowodowane cylindrem 70 ? oraz mam jakieś sportowe częsci dodane np.rolki lekkie na wariatorze twarde sprężynki na sprzęgle i ma on do tego że np. aby startnąć muszę dać mu mocno gaz aby się wkręcał na obroty nie idzie spokojnie jechać tylko min. 40-50km/h :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2017, 7:30 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 7:15
Posty: 1926
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jeśli jest takie ciśnienie - to prawdopodobnie nie trzyma uszczelka pod głowicą.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2017, 11:04 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 16:57
Posty: 21
Pojazd:
Aha ok a jak sprawdzić czy uszczcelka jest ok-mechanik? czy jakiś domowy sposób?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2017, 19:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3005
Pojazd: CPI aragon GP
robdk pisze:
prawdopodobnie nie trzyma uszczelka pod głowicą.


To samo sobie pomyślałem dzisiaj z rańca, gdy przeczytałem post przed wyjazdem do pracy. Nie jestem mechanikiem pojazdowym ale widzę, że ten niby mechanik odpierdzielił fuszerkę krok po kroku.
kuki06 pisze:
czy jakiś domowy sposób?

Jak masz przedmuchy na uszczelce to najczęstszymi objawami są:
-bąbelki w naczynku wyrównawczym (lub ciśnienie, jeżeli jest układ przelewowy i zatkany jest przelew)
-dymienie na biało z wydechu
-ubytki płynu chłodniczego
-problemy z odpaleniem
-problemy z wejściem na obroty
-problemy z obrotami w różnych pozycjach przepustnicy gaźnika.
Może znajdzie się i więcej ale jak już wyżej napisałem nie pracuję przy mechanice pojazdowej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 6:58 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 16:57
Posty: 21
Pojazd:
To z tych pozycji tylko pasuje wysokie ciśnienie w zbiorniczku. A tak odpala ok,wkręca się na obroty itp. w tym tygodniu jadę do chłopaka który się zajmuje motorkami i zobaczy na to bo ja sobie z tym nie poradzę :cry: jak będzie diagnoza to napewno dam znać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy