Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 14:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 kwie 2017, 16:40 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Aprilia SR50 silnik morini gaźnik buda pośrednia. Ma ona włożona nowy cylinder 70ccm i ma przejechane około 300-350km na owym cylindrze. I mam z nią jeden problem mianowicie wysoko temperatura dochodzi na liczniku do czerwonej kreski potem się chłodzi i znów jak jadę powiedzmy tak ok 50km/h stale to tak nie podchodzi ale jak pocisne to od razu temp. wysoko mam osobny elektroniczny wskaźnik temp. zatopioną czujką w zbiorniczku i tu wskazuje max 70-80'C. Odpowietrzony układ jest termostat wykręcony uszczelka pod głowicą ok węże idące od pompy wody nie są gorące i nie wiem gdzie w co jeszcze zobaczyć co może być powodem tej wysokiej temp :cry: Może dać cylnder 50 i będzie ok? Jeśli ktoś ma pomysł gdzie zaglądnąć będę wdzięczny .Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 kwie 2017, 17:03 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
prawdiłowa praca silnika to własnie 70-90 stopni.




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2017, 17:05 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
No To ja wiem ale to temp. z dodatkowego czujnika a z tego oryginalnego z licznika non stop podchodzi do czerwonej kreski potem chłodzi i znów do góry.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2017, 19:56 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tak działa termostat utrzymując temperaturę na cylindrze. Pojeździj troszkę dłużej to może się okazać, że te dwa czujniki się wyrównają. Jeśli jednak temperatura podchodzi do granicznych temperatur to może termostat już odmawiać posłuszeństwa.
Dodam, że w trakcie docierania cylinder generuje znacznie wyższe temperatury.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 11:06 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
Termostat wykręcony więc nie jego wina.

-- 09 kwie 2017, 12:06 --

No i jak ma ktoś jakis pomysł? Wczoraj jeździłem na spokojnie 40-65km/h na połmanetki to nic się nie robi a jak wkręce na obroty 90km/h to od razu rośnie do kreski czerwonej :-/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 11:14 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
mam ten sam silnik, miałem zalozony cylinder 70 malossi rowniez bez termostatu i naprawdę cieżko byłomi zagrzać go do 70 stopni nawet w lecie. Musi być jakiś problem z układem chłodzącym- zapowietrzony- lub regulacja gaźnika ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 15:32 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
Hej zapowietrzony raczej nie bo mam specjalną rurkę w korku od płynu chłodzącego zamontowaną i odpowietrza na bierząco chyba że odpowietrzyć na śrubce przy silniku? dzisiaj miałem dziwnie bo ledwo co zaczłem jechać rano na zimnym silniku po ok 20-30m od razu mi podkoczyła wskazówka do czerwonej kreski potem zeszło i tzymało na poziomie no chyba że manetka poszła w ruch a na elektronicznym na samym poczatku było ok 20-30 st C. Cyba że czujka temperatury jest zepsuta?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 15:45 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
może być jakieś zwarcie. jak wskazówka idzie na czerwone pole po tych 20metrach, sprawdź czy cylinder jest gorący.




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 16:39 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
A gdzie się znajduje czujnik temp. w aprili a ten cylinder tez sprawdze ale na początku jazdy ma się rozumieć? bo po kilku km bedzie gorący :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2017, 17:19 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
sprawdzaj czy temperatura cylindra w dotyku rośnie w miare proporcjonalnie do podnoszenia się czujnika. gdzie sie znajduje to na google powinienes miec zdjecia :D




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2017, 19:58 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
Oki posprawdzam to i dam znać przez ten tydzień.

-- 15 kwie 2017, 20:59 --

Witam. temperatura rośnie proporcjonalnie. Przy sprawdzaniu cylindra zauważyłem że w wężach od chłodzenia są bańki z powietrzem czyli jest zapowietrzony ale mam ą rurkę w zbiorniczku i ona odpowietrza ale spróbuję jeszcze odkręcić śrubkę na cylindrze może tu się odpowietrzy.

-- 03 maja 2017, 16:30 --

Witam. Dzisiaj próbowałem odpowietrzyć układ na śrubce przy cylindrze i jest powietrze ale tak odpowietrzałem ok. 2 min i ciągle jest zapowietrzony jak długo odpowietrzać?tak żeby mi cały płyn nie wywaliło :-/

-- 04 maja 2017, 20:58 --

Ok temat do zamknięcia bo widzę że temat za ciężki na doświadczenie tutejszych forumowiczów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2017, 20:14 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Po pierwsze, to nie za ciężki, ale nikt nie jest wstanie wróżyć z fusów. Czytam ten temat od początku ale dalej nie wiem o co Ci chodzi. Brak jest jakiejś fotorelacji. Dodatkowo denerwuje mnie, że ktoś żuci jakieś hasło a tęgie głowy w lot mają wiedzieć co i jak.
Szanujmy się wzajemnie i jeśli oczekujemy pomocy to trzeba dość kompleksowo przedstawić swój problem. A wiadomo, że na odległość ciężko jednoznacznie trafić w przyczyny. Rady udzielone tutaj są tylko wyznacznikiem kierunku a nie gotowym rozwiązaniem. Jak chcesz mieć gotowca to trzeba do mechanika zaprowadzić.
Mam nieodpartą myśl od samego początku, że szukasz dziury w całym.

Dodatkowo piszesz ciągle o jakiejś magicznej rurce odpowietrzającej - bo ogólnie to układy chłodzenia są ciśnieniowe i mogą osiągać temperatury powyżej 100 stC. Jak masz otwarty układ to możesz mieć już jakąś odpowiedź o niedomaganiu chłodzenia.
Jeśli jednak dalej jest problem to do sprawdzenia pompa wody, przelot wszelkich węży i do sprawdzenia chłodnica czy nie jest zabita w środku ale czy też ma swobodny przepływ powietrza, czy lamele są proste - niepozaginane, pozagniatane.
Dopiero jak doprowadzi się cały układ do oryginału to można dopiero coś będzie powiedzieć o jego pracy.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2017, 20:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tą rurką do korka w naczyniu wyrównawczym nie sugerowałbym się, bo jak kolega robdk napisał w silniku panują dosyć wysokie temperatury, a więc ta rurka ma za zadanie przelać nadmiar płynu chłodzącego, który zwiększa swoja objętość pod wpływem dodatniej temperatury.
kuki06 pisze:
Witam. Dzisiaj próbowałem odpowietrzyć układ na śrubce przy cylindrze i jest powietrze ale tak odpowietrzałem ok. 2 min i ciągle jest zapowietrzony jak długo odpowietrzać?tak żeby mi cały płyn nie wywaliło :-/
Miło, jak po dwóch minutach zrezygnowałeś to ok. Tylko co będzie, jak będzie trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy? Jak szkoda Ci płynu chłodniczego to go nie rozlewaj tylko wyłapuj, a i warto mieć coś w zapasie na odpowietrzenie układu. Zostaje jeszcze opcja skorzystania z usług pierwszego, lepszego warsztatu mechaniki pojazdowej. Oni sobie doskonale z tym radzą za kwotę od 50 do 200zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 14:47 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
Dzięki za odpowiedzi własnie o to mi chodziło jakiś punkt zaczepienia od czego zacząć jeszcze raz spróbuje odpowietrzyc przez tą śrubke na cylindrze bo jak pisałem w wężach są bańki z powietrzem które idą do pompy i od pompy do cylindra do tego patrzyłem dzisiaj do zbiornczka wyrównawczego i dość brudny ten płyn. No nic jak nic nie da odpowietrzenie to rozkręcam na ile moge a jak nie da rady to mechanik. Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 16:04 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Brudny płyn nie wróży nic dobrego ,siada pompa albo przedmuchy z cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 17:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
kuki06 Jedynie co mogę dodać to nie poddawaj się, bo to nie takie trudne. Jak już odpowietrzasz to rób to na przemian z uruchomionym silnikiem i bez. Możesz się posiłkować naciskaniem węży chłodniczych (jak w samochodzie). Pamiętaj, ze w miejsce powietrza pasuje uzupełnić płyn. Opcja mechanik będzie wyglądała tak, że zrobi podobnie co opisałem, wymieni lub doleje tylko płynu i zainkasuje tyle, co za cały kanister borygo plus robocizna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 19:20 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A najciekawsze jest to, że jak jest wszystko Ok. to ten silnik sam się odpowietrza i nie potrzeba żadnych magicznych rytuałów by to działało. Niestety jak jest problem nadal to oznacza, że jest to poważniejsze nić odpowietrzenie układu.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 19:44 
*

Rejestracja: 28 lut 2017, 15:57
Posty: 21
Pojazd:
robdk też się mi tak wydaje że to coś poważniejszego-"brudny płyn" spróbuje popatrzeć na cały układ chłodzenia i ten sezon pojeździć a na jesień porozkręcam cały i będę z tym robił chyba że wcześniej klęknie silnik :cry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 20:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
robdk pisze:
A najciekawsze jest to, że jak jest wszystko Ok. to ten silnik sam się odpowietrza i nie potrzeba żadnych magicznych rytuałów by to działało.

Spokojnie kolego, bo widzę, że się delikatnie tym zaniepokoiłeś. Wcale nie kwestionuje Twojej wiedzy na ten temat, bo masz na 100% wiedzę większą od mojej. Wracając do kwestii ciśnień hydraulicznych, zachowań instalacji typu bezciśnieniowych i ciśnieniowych (zamknięte) to coś tam o tym wiem i wcale nie ma w tym magicznych rytuałów. Równie dobrze ta śrubka odpowietrzająca może zaciągnąć powietrze do układu nawet ciśnieniowego (wiem, fuck logic). Nie jestem fachowcem w branży motoryzacyjnej, wszelakie doświadczenia z tym związane staram się tylko przekazać dla potomnych. Co do brudnego płynu to naturalne zjawisko, nie chce mi się tu przytaczać konkretnego wpływu danych podzespołów (ich właściwości i wpadanie w korozyjność), bo te moje wypociny zajęłyby kilka stron.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2017, 21:00 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Mógł mieć zabrudzony układ , wymieniam płyn co ok 1,5-2 lata 5-6 tyś km sam z siebie zbytnio się nie starzeje raczej zachowuje przejrzystość




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy