Dzisiaj jest 21 lip 2018, 8:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 sty 2018, 13:22 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Witam.
Tak jak w temacie, motorower po wymianie głowicy zaczął brać olej.
Wymieniłem pierścienie i dalej nic( dobrze założone) i dalej brał więc wymieniłem uszczelniacze na zaworach, ale dalej bierze. Nie mam pojęcia co może być. Dodam że grzybki zawodowe nie przepuszczaja.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 sty 2018, 13:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 2760
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Jaka kompresja i przebieg?




_________________

Alu 50 *PORTed* +T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała+3.X

Nie robię nic nikomu, ludzie są tego nie warci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2018, 18:02 
Główny Dowodzący - Admin

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 6782
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Co jeszcze mi przychodzi do głowy...pierścień zgarniający kaput , ewentualnie jakiś wyciek (uszczelniacz wału?)




_________________

Y o u T u b e = > PROSZĘ O SUBA :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2018, 23:10 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
500km temu wymieniłem cały komplet na 110 z wałem itp. Wszystko było dobrze do wymiany głowicy. Kompresji nie znam.

Pierścienie przecież powinny być dobre, przecież nowe.A co do tego uszcelniacza, to jego nie ma. Na wale są tylko łożyska bez żadnych uszczelniaczy, na karterach także, jedynie łożyska są pomiędzy wałem A karterem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2018, 7:50 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Musi być coś z uszczelką. Rozumiem, że masz motorower biegowy a nie skuter i silnik 139FMI. Tam przechodzą kanały olejowe przez uszczelki uszczelniane oringami. Może być wadliwa uszczelka, oring lub jakaś wada głowicy.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2018, 9:06 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Silnik 139fmb




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2018, 11:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
To jaki zestaw wsadziłeś 110?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2018, 12:00 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Głowica cylinder tłok wal i uszczelki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2018, 14:34 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A jest taki w ogóle? Jaka średnica cylindra? Jaki skok tłoka?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 7:20 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
http://allegro.pl/silnik-110-router-ws5 ... 18714.html

Tu masz wgląd na te częsci,
Po wymianie może po 2 km spadło mi magneto z wału bo wyrobilo mi klin i jego umiejscownie. Założyłem nowy wal i potem 500 km było dobrze. Potem wymieniłem głowicę bo w tamtej wyrobiły się zawory tzn.mimo ustawienia luzow, nawet ich brak że ledwo motor odpal, powodowały niemiłosierne cykanie. Również utrwala mi się szpilka od tłumika. Postanowiłem wymienić głowicę. Niby wszystko ładnie ale przez to że mam pier*olnik na warsztacie, wsadzilem uszczelkę pod głowicą od zestawu 70ccm. Zaczął tłok walić w ta uszczelkę i brać olej. Wymieniłem uszczelkę. Pukać przestało Ale olej dalej bierze. Jest też słaby i bez regulacji gazu manetka zaraz gaśnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 9:15 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No moja pomyłka w symbolu ale wskazywałem w opisie na ten silnik. Jest to biegowy a nie z przekładnią CVT co w w tym dziale jest o silnikach do skuterów a nie biegówkach.
Niemniej zasadniczo, cały poprzedni mój wpis dotyczył twojego silnika i wychodzi na to, że montaż tego silnika pozostawia wiele do życzenia.
Całość do rozebrania.
Zacznij od sprawdzenia pierścieni, pomimo, że są nowe. zdejmij wsadź w cylinder, popchnij denkiem tłoka i zmierz szczelinę na zamku pierścienia.
Zakładaj pierścienie na tłok z przesunięciem zamków o 120 st.
Sprawdź kanały olejowe biegnące wzdłuż szpilek cylindra. W uszczelkach pod cylindrem jak i pod głowicą są dodatkowe uszczelnienia oringowe które muszą być bezwzględnie założone.
Uszczelki musisz kupić nowe do tej pojemności.
Teraz głowica.
Musisz ją dobrze obejrzeć, czy nie wystąpiło jakieś uszkodzenie jak była założona inna uszczelka.
Następnie pytanie, czy docierałeś zawory? Ew. czy sprawdzana byłą ich szczelność? Z zasady większość jak nie całość chińskich głowic, pomimo, że napisane iż zostały zawory już dotarte, to one nie trzymają i jest później taki efekt jak u ciebie. Musisz zatem sprawdzić ich szczelność wlewając do kanału ssącego i wydechowego (oczywiście nie na raz, bo to fizycznie nie jest możliwe) benzynę ekstrakcyjną i patrzysz kilka minut czy nie ma przecieków. Jak nie będzie to możesz montować, jeśli są przecieki, to zawory do dotarcia.
Głowicę założyć z ustawionym wałkiem rozrządu na znak, magneto ustawione na T. manewry na łańcuszku wykonujemy przy wyciągniętym napinaczu.
Głowicę dokręcać momentem ok 12Nm, bo łatwo w tym silniku przeciągnąć gwint w karterze.
Później to już tylko zamontowanie napinacza i regulacja zaworów.

Mam nadzieję, że do tego zestawu regulowałeś gaźnik i nie stosowałeś jakiś pseudo filtrów stożkowych?
Trzeba gaźnik poprawnie wyregulować zwiększając dyszę główną z regulacją iglicy lub zastosować ogólnie większy gaźnik pod tą pojemność silnika. Te silniki najlepiej chodzą z oryginalnym filtrem powietrza.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 14:05 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
-Te zamki sprawdze,
-Sprawdzalem przecieki na glowicy ale wlewajac rozpuszczalnik od strony grzybkow (komory spalania)
nic nie ubywało a patrzylem z 5 min, poziom sie nie zmniejszył,
- uszczelki kanału płuczącego są bo wymieniałem na nowe (nie sa oryginalne)
-Nie musze wyciagać napinacza, on mi nic nie napina, tzn. jest strasznie naciągniety i niby to ten dluzszy z zestawu. Zeby założyc go na zębatke rozrządu to musze przesadzic maly srubokrecik przez zebatke a potem do dziury walka rozrzadu aby nie uszkodzic gwintu i wtedy naciągać.

Gażnik mam niby od 110. Niby po mechanik mi powiedzial,ze on wsadzal od 110 o jest wiekszy od tego co ja mam. Także na pudelku pisalo 110ccm, a na paragonie 50ccm. Jaki by nie był nie przeszkadzało to w pracy silnika, ponieważ motorower nie dlawil sie na wysokich obrotach ani naglym odkreceniu manetki.
Filtr mam jednak stożkowy, gąbkowy z plastikowa osłoną.

-- 12 sty 2018, 14:03 --

Wgl dziękuje, że mi pomagasz :)
Jeżeli byś był aktywny w tym poście, może z Twoją wiedzą i moimi łapkami coś sie zmajstruje :p
Ps. silnik rozłożony od miesiaca




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 14:26 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Sprawdź zawory jak pisałem. Twój sposób by dał jakiś obraz to musiałbyś zostawić na kilka godzin.
Moim sposobem masz od razu odpowiedź. Widać wokół zaworu, ze coś przecieka. A to nie są ilości, ze od razu całość zleci.
Jest jeszcze jedna przyczyna brania oleju, jak odma silnika będzie przytkana.
Ale u ciebie stawiam jednak na uszczelki odnośnie oleju, a zawory odnośnie mocy ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 14:54 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Chcialem dostac pare zdjec, lecz cos upload nie smiga :D
Nie bierze go troszke tylko w uj...

-- 12 sty 2018, 14:50 --

A mógłbyś mi wytłumaczyć jak krok po kroku zalać te zawory?
Rozbrajać cała glowice i zostawic tylko zawory i je zalac czy jak?

-- 12 sty 2018, 14:54 --

Udało sie:

http://imgie.pl/image/HnVk7
http://imgie.pl/image/Hnyv8
http://imgie.pl/image/HnqUV
http://imgie.pl/image/HnTFE
http://imgie.pl/image/HnkEB
http://imgie.pl/image/HnIg1
http://imgie.pl/image/HnGZP
http://imgie.pl/image/HnxRM
http://imgie.pl/image/HnNYn
http://imgie.pl/image/HnbDd
http://imgie.pl/image/HnRO5
http://imgie.pl/image/Hn1iX
http://imgie.pl/image/HnCVm
http://imgie.pl/image/Hn9vD
http://imgie.pl/image/HnEEU

Tlok i pierscienie jest po 1-2 km przebiegu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 15:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 2760
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Tłok wygląda na przytarty, trzeba było kompresję sprawdzić przed rozbiórką ale pewnie by się to potwierdziło, manometr kosztuje 60zł...




_________________

Alu 50 *PORTed* +T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała+3.X

Nie robię nic nikomu, ludzie są tego nie warci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 19:00 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Jak moze byc przytarty po 1-2 km pracy? Jeszcze przy lewym smarowaniu xD
Poza tym martwi mnie też ta uszczelka od kanału płuczącego.. Jest wygieta, tak jakby coś by ja pchało do sródka. Co jest faktem, jest ona troche przy mała wew. srednicą wzgledem kanału. To robota gorącego oleju i jego predkosci esploatacji silnika?

-- 12 sty 2018, 15:59 --

Nie mam nawet tych 60 zl
Ciezko jest zaoszczescic kase przy dwoch motorach z czego jeden (ten o ktorym jest mowa)[cenzura]
To jest smieszne ale odkad go mam wyłozylem na niego ok 2k a zrobilem moze niecale 3k km przez 2 lata.
Kupiłem go za 1100 ale jak widać kupiłem rozpadajaca sie skarbonke. Dopieszczałem go w kazdym calu, ale nie wszystkie chinczyki potrafią sie odwdzięczyć :)


Ostatnio zmieniony 12 sty 2018, 19:00 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt. 10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 19:13 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2094
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tak jak scoot, pisze, coś z tym tłokiem troszkę nie tak.

Co do sprawdzenia zaworów to może głowica być cała zmontowana. Ustawiasz bokiem głowicę do góry kanałem ssącym albo wydechowym. Zalewasz pod wierzch benzyną ekstrakcyjną i patrzysz od boku na zawór, czy nie podchodzi benzyna. Jak przez parę min będzie sucho to jest oki. Z reguły jak puszczają zawory to robi się mokra obwódka wokół grzybka.

https://youtu.be/0Cl8ZoVAlpE?t=281 tutaj masz jak sprawdzam głowicę w Piaggio 500




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2018, 21:56 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Narazie panowie dzięki.
W przyszłym tygodniu kupię uszczelki i będę kombinować. W razie czego zgłoszę się na priv :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sty 2018, 20:46 
Główny Dowodzący - Admin

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 6782
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Mechio pisze:
W razie czego zgłoszę się na priv


Pisz jeśli to możliwe tutaj ,aby przyszli użytkownicy mogli w podobnych sytuacjach przeczytać jak rozwiązać taki problem




_________________

Y o u T u b e = > PROSZĘ O SUBA :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2018, 17:11 
*

Rejestracja: 10 sty 2018, 13:03
Posty: 13
Pojazd: Junak 121, zumico gr 500
Kupiłem uszczelki i zmontowalem silnik tak jak należy.
Pojawił się następny problem A mianowicie brak iskry.
Posiadam multimetr Ale nie mam pojęcia w których miejscach posprawdzac cewke wn, impulsator i regulator napięcia. Czy WGL dochodzi do nich prąd z akumulatora bądź ze statora. Dodam ze przed wyjeciem silnika normalnie go odpalalem. Nie świecą mi się również światła mijania i długie A pozycyzjne i kierunki działają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy