Dzisiaj jest 29 mar 2024, 10:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lip 2016, 0:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Siema,
Postaram się wam wytłumaczyć od czego się zaczęło przygoda z brakiem iskry.
Więc tak, jadąc sobie ostatnio w nocy, w dość mocnym deszczu skuter przerywało, lecz za bardzo się tym nie przejmowałem, bo wiedziałem, że wina takiego zachowania jest po stronie stożka od powietrza.
Po powrocie do domu skuter pyrkał sobie elegancko przez chwilkę i zgasł, więc kopnąłem czy odpala i odpalił od strzału, znowu pyrkał chwilkę i zgasł, postanowiłem ponownie kopnąć i jest wszystko ok pali od kopa. Więc poszedłem do domu, przez noc troszkę mu dolał deszcz jeszcze, niestety :/ . Następnego dnia skuter już nie załapał ani razu, czy z kopa, czy z rozrusznika ani Be ani Ce ://
Kolejnego dnia postanowiłem sprawdzić jeszcze raz czy odpali, ponownie nic. Więc sprawdziłem świece, bezpiecznik i jest ok. Patrze na iskrę i niestety brak ISKRY.
W dniu dzisiejszym sprawdziłem napięcie czy dochodzi do cewki i jest ok, cewkę odkręciłem lecz nie wiem jak ją sprawdzić???. Jedynie co zrobiłem to przesuszyłem cewkę, kabelki, sprawdziłem iskrę na innej fajce a nawet bez, przewód WN także sprawdzałem i dalej nic. ISKRY brak, zauważyłem, że bezpiecznik do wymiany lecz po wyjęciu bezpiecznika i złączeniu przewodów dalej to samo.

Wiem, że może leżeć wina po stronie cewki, modułu, zapłonu, iskrownika a nawet samych kabli tylko jeśli możecie podajcie sposoby na sprawdzenie tych rzeczy bądź wykluczenie ich z listy.

SKUTER to : Kingway Yarox podróbka Minarelli

Jeśli ktoś byłby w stanie coś doradzić w jak najszybszym czasie, byłbym bardzo wdzięczny.
POZDRAWIAM i z góry wielkie dzięki za odpowiedź

PS. nie wiem czy dobry dział :D




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 lip 2016, 10:49 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli napięcie dochodzi do cewki a sama cewka nie reaguje to najwidoczniej uległa uszkodzeniu. W przypadku cewki jeśli ma przebicie i kontakt z wodą ,albo wali ciągle gdzieś w masę silnika / pojazdu to uszkodzić się może bardzo szybko.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 mar 2017, 11:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Mate57, Tak na kablu który wpinany jest w cewkę dochodzi napięcie, a za cewką iskry brak :/ . Wiesz może jak sprawdzić cewkę czy to na 100% ona jest winna tego zajścia ?
POZDRAWIAM

-- 12 lip 2016, o 23:32 --

Moduł sprawdzony przy pomocy starego także nic więc najprawdopodobniej jak pisałeś cewka jutro sprawdzę i dam znać jak coś.

-- 15 lip 2016, o 17:08 --

Mate57, Siema, wiesz może jak sprawdzić dokładnie tą cewkę czy tylko za pomocą nowej mogę ją wyeliminować ???

Sprawdzałem dzisiaj na takiej cewce :
http://shop.mieloch.pl/cewka-zaplonowa- ... 0659.bhtml

czy skuter ma iskrę, lecz nie jestem pewny czy ona była dobra, choć miernik piszczał jeśli podłączyło się + i - do styków, nie byłem też pewny czy dobrze podłączyłem, ale skutkowało to dalej brakiem iskry :/

Czy ktoś może doradzić co sprawdzić ???
POZDRAWIAM

-- 16 mar 2017, o 11:42 --

Witam,

Po upływie sporego czasu powracam do naprawy problemu z iskra w skuterku.
I tutaj mam pytanie czy są to prawidłowe wyniki pomiarów cewki miernikiem?
0,3 Ohm przy wpieciu się w miejsce styku z modułem i masa. (na internecie znalazłem że średnio w skuterach jest 0,6)
2,5 kOhma przy styku z modułem i wyjściu z fajki na świece.

Pamiętam że napięcie do cewki dochodziło lecz dalej brak.
Zostało mi do sprawdzenia układ gaszenia plus iskrownik.

Jeśli ktoś miał podobną sytuację czekam na rady.
Pozdrawiam




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 mar 2017, 19:34 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli mialeś oryginalnie cewkę 2 pinową to powinno po zamontowaniu działać. Jak sprawdzasz iskrę? Najlepszym sposobem byłoby przy kręceniu rozrusznikiem / kopaniu w starter nożny przyłożyć świecę do ramy (uważać tylko na palce ,żeby w razie W nie oberwać iskrą :D )




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2017, 14:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Siemka,
Mate57, oryginalnie mam taką cewkę :
http://shop.mieloch.pl/cewka-zaplonowa- ... 6886.bhtml
Iskrę jeszcze wiem jak sprawdzić :mrgreen: Sprawdzałem poprzesz kręcenie rozrusznikiem przykładając świece do ramy czy wydechu.

A co do problemu doszedłem krok dalej a mianowicie.
Byłem w sklepie po cewkę nową przed zakupem sprawdziłem rezystancję żeby porównać wyniki do starej i oczywiście różniły się, a dokładnie (z 0,3Ohm -> na około 0,5Ohm, drugi pomiar z wejścia do cewki na wyjście z fajki była spora różnica bo z 2,5kOhm -> na 9,5kOhm) więc postanowiłem zakupić nową i wymienić.
Po zamontowaniu przy 1-wszym kręceniu pokazała się iskra i jak się pokazała tak uciekła :(
Posprawdzałem co nie co kostki itp. sprawdzam i zaś pokazała się, a potem znikła i tak ogólnie iskra pokazała się kilka razy .

Sprawdziłem znowu stary moduł czy czasem aktualnie zamontowany nie szwankuje ale skutkowało tym samym. Ogólnie iskra raz była a zazwyczaj jej brak.

I tutaj kieruje do was pytanie co by to mogło być ??
Przypuszczam, że albo ucieka gdzieś w masę pojazdu bądź iskrownik czy impulsator nawala tylko nie wiem jak się zabrać za sprawdzanie tych podzespołów :/

Pozdrawiam i czekam na jakąkolwiek pomoc :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2017, 22:49 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
DawidZSL pisze:
Posprawdzałem co nie co kostki itp. sprawdzam i zaś pokazała się, a potem znikła i tak ogólnie iskra pokazała się kilka razy .


No i to zdanie jest według mnie kluczowe. Coś gdzieś słabo łączy. Warto też posprawdzać przewody masowe. W wielu skuterach jeśli nie łączą iskry nie ma ,lub jest bardzo słaba.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2017, 12:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Też sądzę że gdzieś słabe połączenie jest lecz ciężko zdiagnozować. A połączenia masowe dokładnie które masz na myśli? Bo sprawdziłem tylko te od cewki jak montowana była.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy