Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 10:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lut 2018, 22:02 
*

Rejestracja: 24 paź 2017, 20:12
Posty: 16
Pojazd: Daelim S-five
Witam, dziś przyszła wolna chwila więc poszedłem do garażu założyć cylinder, wszystko ładnie pięknie, poskładałem, kręcę wałem, aż tu nagle puk puk, tłok bije w głowicę, odkręcam ja, patrzę a tam faktycznie tłok wystaje z 1.5-2mm. Wszystko miało pasować, ale jak zwykle pod górkę..

Cylinder to niby parmakit sport 70ccm. Pacjent Daelim S-five, jest tam silnik leżący z Hondy Dio ZX.



I teraz pytanie, jak poradzić sobie z tym kłopotem? Inny tłok, czy jakaś podstawka pod cylinder?, Czy może podtoczyć tłok? :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 lut 2018, 23:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zakładam że kupiłeś odpowiedni cylek a nie podpasowywałeś od innego sqtera i wał jest fabryczny. Dziwna sprawa, tłok może być od innego zestawu i stąd problem. Nic nie piłuj tam, najlepiej by było oddać ale już założyłeś więc mogą nie przyjąć. Teoretycznie 1-2mm można jeszcze naciągnąć uszczelkami pod cylindrem, jednak taki zabieg może spowodować nieszczelności tam oraz podniesiesz ostro kąty co niby wyjdzie na dobre bo masz większą moc i obroty, jednak wał może nie wytrzymać. 2mm to bardzo duża zmiana. Inna opcja to stoczyć od góry cylek ale o ile to zrobić to trzeba by policzyć ile ma być stopień sprężania, squish itp itd żeby zaraz to nie padło. Ogólnie lepiej tak niż w drugą stronę, że mamy tłok milimetry od głowicy bo wtedy materiału nie dodasz :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lut 2018, 10:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Dwa milimetry to możesz skorygować grubszą uszczelką wykonaną z kryngielitu o tej grubości.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lut 2018, 22:44 
*

Rejestracja: 24 paź 2017, 20:12
Posty: 16
Pojazd: Daelim S-five
Ta, seryjny wał, cylinder miał pasować do mojego modelu silnika. Rozstaw otworów na szpilki się zgadzał, to na nic nie patrzyłem więcej jak mi ten cylek przyszedł. Ale co mnie zaniepokoiło wczoraj przy składaniu, to że na głowicy tam gdzie zazwyczaj jest logo producenta, to tam nie było nic, tylko ślad po robocie dremlem, jak mi paczka przyszła i otwierałem i sprawdzałem to nie zwróciłem na to uwagi, gdyż czekałem prawie 2 miesiące na ten cylinder i się cieszyłem że w ogóle coś przyszło. :D

Obrazek
https://sklep.mieloch.pl/produkt/tlok-k ... kymco.html
Może faktycznie tłoki są pozamieniane i co by było gdybym kupił np taki tłok? Nie bd to wchodzić wtedy zbyt głęboko w głowicę?

Jeszcze raz dzięki za pomoc. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2018, 7:50 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Najlepiej daj zdjęcie zamontowanego cylindra ale bez głowicy z tłokiem na samej górze.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2018, 19:00 
*

Rejestracja: 24 paź 2017, 20:12
Posty: 16
Pojazd: Daelim S-five
Nagrałem filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=BYH-NvkDsFg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2018, 19:34 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak zrobi dolną z kringielitu (czyli jak u mnie było kiedyś) to się mu będzie przegrzewał. W AC daje się z najlepiej przewodzącego ciepło uszczelki, z miedzi zwykle pod głowicę (np. w minarelli fabryczne) a pod stopę cylindra aluminium....Wtedy silikon do silników i masz szczelnie i dobre odprowadzanie ciepła, zwłaszcza jak to żeliwo...o zatarcie nie trudno. Ciężko zmierzyć czy np. 1,9mm tam jest czy 2,2mm, trzeba jeszcze uwzględnić tą pod głowicą, będzie pewnie mniej niż 2mm. Ja bym wyciął dystans z aluminium ale to czasochłonne zajęcie. Masz napis na tłoku PARMAKIT?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2018, 19:40 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Porównałeś wymiary tłoka starego i nowego? , to w miarę markowy cylinder powinien mieć nalepki napisy , dremel ? , jakaś super promocja , chyba taki cylinder stoi na mielochu za 500 zł , na filmie widać że to coś nie pasi ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2018, 21:02 
*

Rejestracja: 24 paź 2017, 20:12
Posty: 16
Pojazd: Daelim S-five
@jarek2176

Cylek z mielocha zamawiany. 2 miechy czekałem. Nalepka i instrukcja była w zestawie. Ale nw czy mnie nie wydymali, bo im dupe trułem, a sami mi go zaproponowali i mówili że sprowadzą do miesiąca, a czekałem 2.


@scoot

Na tłoku nie było napisu parmakit tylko strzałka i jakiś nr. 96 chyba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2018, 11:17 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
To porównaj wszystkie wysokości cylindra , tłoka, i jak się nie zgadzają z oryginałem , to składaj reklamację , powinno się udać , może delikatny lobbing :wink: kolegów z forum pomoże nie ma co się obrzucać błotem , sklep dostał taki od producenta i miał pasować nie muszą znać wymiarów , Ty z kolei mogłeś nie mieć z czym porównać i że kupiłeś z pewnego sklepu po wielu uzgodnieniach zakładałeś na pewniaka ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2018, 14:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
.96 to rozmiar XX,96mm średnicy. Napisz im że jest taki problem i nie możliwe jest tego zamontowanie, co proponują.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2018, 19:19 
*

Rejestracja: 24 paź 2017, 20:12
Posty: 16
Pojazd: Daelim S-five
Sklep się wypina na takie zwroty. Mają w regulaminie, że towary na zamówienie nie podlegają zwrotowi. Także mogli mi wysłać co bądź, nie pasującego, skasować hajs i się wypiąć na mnie. ;c

Bd musiał pokombinować chyba z tą podkładką pod cylek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2018, 21:19 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Rozmawiałeś z obsługą ? że tak piszesz , na zamówienie to powinien pasować bez żadnego ale , jeśli jesteś pewien że podałeś wszystkie potrzebne prawidłowe dane skutera , to walcz o swoje nie chcesz zwrócić bo Ci się odwidziało tylko ewidentnie nie pasuje , podkładką możesz zmienić strojenie cylindra i nie będzie prawidłowo pracować




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 mar 2018, 0:04 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Będzie na wyższe obroty, ale to nie znaczy, że nie będzie pracować. Tu większym problemem jest ustawienie stopnia sprężania właściwego takiego jaki powinien być... Zleć złożenie silnika komuś ogarniętemu, kto ma narzędzia/maszyny i wymodzi coś. Jak nie bawiłeś się wcześniej w przeróbki to nie bierz się za to. Minusem walnięcia masy uszczelek jest fakt, że mogą przeciekać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy