Dzisiaj jest 20 cze 2025, 14:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lut 2011, 14:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Założyłem temat by nie robić syfu w dziale "Zrób to sam". Napisałem tam już, że mam 1mm squisha i podałem to na oko jednak teraz sprawdziłem dokładnie!

Cylinder: Malossi sport 70 LC

1. Squish na gumowej jak i blaszanej uszczelce karter-cylinder (Nie wiem ile miała gumowa po ściśnięciu, wiem że blaszana ma 0.5mm) wynosił więcej jak 1.2mm :shock: (tłok nie zgniatał cynowego drucika średnicy 1.2mm). Bez uszczelki karter - cylinder sqiush wynosi około 0.8-0.9. Czy to możliwe by tak było? Wiem, że polerowałem głowicę, czy musiałem zebrać aż tak dużo materiału by teraz były problemy ze squishem? Polerowałem delikatnie, zaczynając od 400, by wyrównać wszystkie "kropki". Czy zostawić tak jak jest, bez uszczelki?

2. Tłok przeszedł modyfikację. Przy płukach opuściłem go o 0.8mm a przy wydechowym 1mm. Czy denko ma być proste jak na tym zdjęciu, http://zapodaj.net/6f71274b514e.jpg.html
Czy zostawić denko zaokrąglone jak to jest u mnie? Tutaj foty.
http://zapodaj.net/26b94b5b87f0.jpg.html
http://zapodaj.net/283b8c85f7eb.jpg.html
http://zapodaj.net/0f86ad781fff.jpg.html
http://zapodaj.net/2f0ae1678c65.jpg.html

3. Domyślam się, że składając bez uszczelki (zmniejszając squish) zmieniają się kąty otwarcia okien. Opuszczając przykładowo o te 0.4 - 0.5mm (składając bez uszczelki) i do tego te moje zmiany w denku tłoka spowodują, że będzie gorzej?

4. Z ciekawości sprawdziłem jak pokrywa się okno w tłoku z oknem w cylindrze (Nie wiem jak one się nazywają). Zauważyłem, że okno tłoka w DMP nie zbiega się równo z oknem w cylindrze, tylko tłok zachodzi jeszcze jakieś 2 mm na okno.
Tutaj fotka http://zapodaj.net/5a483a067cbd.jpg.html
Czy powiększyć okno w tłoku by w DMP odpowiadało oknu w cylindrze? Patrząc na fotkę zrozumiecie o co mi chodzi :)

Jeździłem na tym cylindrze od marca. Sezon nim przejeździłem. Złożyłem go bez sprawdzania squisha (pomyślałem, że uszczelka jest po to, żeby ją założyć :mrgreen:
) Jeżdżąc, miałem wrażenie, że wyje obrotami a słabo się rozpędza, z miejsca również jakoś wył obrotami ale nie jechał. Wiem, że po części spowodowane jest to tym, że sprzęgło nie jest w najlepszym stanie, jednak na sezon będzie już wymienione, ale czy dobrze rozumiem, że duży squish powodował, złe kąty otwarcia okien i mniejszy stopień sprężania, stąd to wycie a nie jechanie? Nie pomagało ustawianie przekładni. Tłok jest jeszcze dobry. Pierścienie orginalne do malossiego wymienione jakoś w wakacje, teraz mają luz na zamkach mniejszy jak milimetr (Na oko około 0.6-0.7mm).

Prosiłbym o wypowiedzi osób które się na tym znają, bezsensowne posty zgłaszane będą do moderatora działu.




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 14:38 przez Peluś, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 15:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Odległość tłoka w GMP od głowicy powinieneś mieć podaną w instrukcji do cylindra. Nie kombinował bym na oko, choć 1,2mm wydaje się dużo.
O co chodzi z tłokiem? Wypukłość ma być zachowana jak tylko się da, przy czym te zeszlifowane miejsca mają być tak wyprofilowane, aby w miarę możliwości ułatwiać mieszance wlecenie nad tłok.
Tymi oknami w tłoku też zbytnio bym się nie przejmował. W serii bardzo dużo im brakuje do tego, żeby się pokrywały.
Jaki masz kolor świecy? Sprawdź po dłuższej przejażdżce, gdzie górują średnie i wysokie obroty. Elektroda powinna mieć kolor brązowy lub ceglany, dookoła czarna.
Spiłowanie tłoka o 1mm to jak podniesienie okna o 2mm, nie wiem czy nie przesadziłeś. To samo tyczy się płuków, ale nic Ci bez kąta rozrządu nie powiem.
Jaki gaźnik, wydech?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 15:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Dzięki za odpowiedź.

Teraz niestety nie mam jak tego sprawdzić, śnieg leży, silnik w piwnicy...
Więc denka tłoka już nie ruszam. Wiesz, patrzyłem w dziale "zrób to sam" w temacie o rozwiercaniu okna wydechowego. Ktoś dodał fotkę, gdzie było zaznaczone 1.5mm, to i tak niby trochę mniej. W takim razie tłok tylko poprawię papierkami wodnymi dla lepszego przepływu. Gaźnik 17.5mm a wydech yasuni z.

Patrzyłem na mielochu również ktoś podał, że w instrukcji s6sp było napisane, że ten cylek ma 0.8mm. Więc może i w malossim tyle będzie. Oczywiście mam na myśli s6sp w LC. Więc nie sądzę, by mój powinien mieć aż 1.2mm :/




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 15:38 przez Peluś, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 15:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Peluś pisze:
Ktoś dodał fotkę, gdzie było zaznaczone 1.5mm

Nie tyczyło się to czasem silnika z jawki czy podobnych wynalazków? :wink:
Sprawdzić możesz, jednak najlepiej wg instrukcji. Tylko coś tam powinno być, przesmaruj chociaż lekko silikonem, na prawdę lekko.
Ten 1mm znacznie zwiększy obroty, pod które cylinder jest strojony.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 15:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Booyaka pisze:
Ten 1mm znacznie zwiększy obroty, pod które cylinder jest strojony.

Wiem, znam tego konsekwencje. Kumpel podnosił w skuterze o 1mm okno wydechowe i kręcił większe obroty. Sądziłem, że będzie to o 1 mm podniesione okno, gdy spiłuje tłok o 1mm jak przeczytałem.
Masz rację tyczyło się to innych silników jak od skutera.
Więc mówisz, żeby okna w tłoku nie zmieniać?

Więc muszę składać wszystko do kupy, grzać po piątkę benzyny i zobaczyć czy to pali i jak to chodzi :/




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 15:49 przez Peluś, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 15:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 19:34
Posty: 288
Pojazd:
Peluś pisze:
2. Tłok przeszedł modyfikację. Przy płukach opuściłem go o 0.8mm a przy wydechowym 1mm. Czy denko ma być proste jak na tym zdjęciu

tak tak o taki efekt chodzi dzisiaj powinienem robić zdjęcia to ci pokażę jak mam zrobione te 1.5 mm dotyczyło jawki bo tłok jest troszkę większy i jest możliwość głębszego spiłowania wszystkie te przeróbki dotyczą silników 2t i w starszych motorowerach jak i w skuterach .aż tak doskonale się na tym nie znam ale wiem że działa bo już takie coś robiłem jest nawet książka o usprawnieniu silnika a jeśli jest to znaczy że do czegoś te zmiany służą :P :D




_________________

Boga nie ma jest motór ... :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 16:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
bartek758, A spójrz na moją przeróbkę. Będzie w porządku? Jedynie będę chciał papierkiem wodnym wyrównać do gładkości.
Na fotkach które zamieściłeś widziałem, że jest inny tłok. I gdybym u mnie spiłował z 1.5 mm to bym się prawie na pierścieniu znalazł. Więc zatrzymałem się na 1mm. Wiem, też o tym czytałem, to samo co Ty podałeś, mam na myśli wycinek artykułu.

Przerabiałeś w jawce czy w skuterze?




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 16:05 przez Peluś, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 16:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Co innego zwiększać obrotowość w silniku strojonym pod 6 tyś obrotów, a takim pod 11 tyś. :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 17:32 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Wg mnie Salek w miejscu gdzie pisal, że spiłowanie tloka o 1mm to tak jakby podnieść okno o 2mm zrobił ewidentny błąd. Dlaczego? Wyobraźcie sobie tłok który zamknął okno i przeszedł 1mm ponad jego górną krawędź. Teraz myślami podnieście okno o 1mm - tlok będzie rowno z krawędzią okna. A zróbmy to samo myślami pilując tlok o 1mm - też będzie na krawędzi okna. Wiec nie ruszajac tloka w obu przypadkach mamy początek otwierania sie okna (albo pelne zamknięcie, jak kto woli) czyli kąt MUSI być ten sam. Ja bym jeszcze polecił zwrocic uwage na fakt, że piłowanie tloka zmniejsza kompresję. Warto to potem skorygować. Tyle ode mnie w temacie




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
To tak. Skręciłem wszystko. Nie zakładałem uszczelki cylinder-karter tylko dałem silikon. Squish rzędu 0.8mm. Odpaliłem bez ustawiania gaźnika czy co, ładnie trzymał wodne obroty. Odpowietrzyłem układ i się kawałek przejechałem. Nie wiem czy to dlatego że długo już nie jeździłem czy przez te zmiany ale czuję, że jest mocniejszy. Na kole wcześniej opadał i po dodaniu gazu już nie chciał podnieść. Teraz już czuć większą moc. Może to nie dużo ale zawsze coś :wink: Jutro przejadę się więcej, ustawię gaźnik. Cieszę się, że jest lepiej, a nie spartoliłem bo już sam zwątpiłem. Dzięki chłopaki za poświęcony czas :)




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Peluś, Mi się wydaję, że napęd miałeś ustawiony pod zbyt wysokie obroty. Dlatego, zwiększając obrotowość zestawu widać poprawę.
Dudi, Chodzi o to, że spiłowanie tłoka nie zmienia nic w DMP?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Śmigałem na rolkach 4.25g, najtwardszych sprężynkach (rusza naprawdę z dużych obrotów, niestety nie mam obrotomierza :/) oraz średniej centralnej. Jutro może pożyczę malossi fly od kumpla, sprawdzę jak będzie na tym sprzęgle, bo moje już jest praktycznie do wymiany. Pokombinuję z twardszą centralką również. Jedyną wadą jest to że przy ruszaniu trochę pierdzi, ale tak już było wcześniej tj. przed obróbką (membranki odstają). Także i membranki założę nowe.

Edit: Rozmawiam teraz z kumplem który wyliczył mi, Wydech 170,2* ,Płuki i boost wyszedł 110,5*. Czy byście coś jeszcze zmienili? Podsunął mi on pomysł bym jeszcze deczko podpiłował tłok od strony wydechowego. Co o tym sądzicie? Korci mnie jeszcze podpiłowanie tego okna w tłoku by równo się schodził z oknem w cylindrze... Musiałbym również spasować cylinder w karterze, http://zapodaj.net/9671b46ecaab.jpg.html na tej fotce zaznaczyłem gdzie mi karter wadzi. Czy jest to opłacalne czy dać sobie spokój?




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 23:02 przez Peluś, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2011, 21:29 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Booyaka zupełnie nie zrozumiałeś tego co ja napisalem. Przeczytaj na spokojnie to zrozumiesz, szczególnie pierwsze zdanie bo ono jest kluczem do zrozumienia posta.

Peluś każde spasowanie kanałow ZAWSZE daje poprawe wiec smiało. Na tym to polega żeby upłynnić przepływ mieszanki.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2011, 19:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2009, 23:11
Posty: 227
Lokalizacja: Blachownia
Pojazd:
Jeżeli zebrałeś aż tak dużo materiału przy polerowaniu to poprostu zanieś głowicę do tokarza żeby Ci ją splanował. To powinno rozwiązać problem




_________________

ಠ_ಠ
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2011, 20:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Już jest wszystko w porządku. Jeździ. I to nawet dobrze jeździ. Jeszcze tylko drobne poprawki :)




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D


Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 19:29 przez Peluś, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 19:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Sorry za PPP jednakże nie chce zakładać nowego tematu.

Dziś stesowałem roxi. Różnica w vmaxie poprawiła się z 105 po prostej do 115-120 licznikowych. Przyspieszenie zadowalające. Obawiam się jednego. założyłem przezroczysty wężyk od podciśnienia. Po nocy zobaczyłem, że coś w nim jest, najprawdopodobniej benzyna. Tam powinno być same powietrze prawda? Czy to wina nieszczelnego zaworu membranowego? Bo rozkręciłem go i sprawdziłem, że blaszki delikatnie odstają. Czy to również wina zaworu, że pojeżdżę nim ma trochę słabsze odejście, postawie go na dosłownie 2-3 minuty, ruszam i ma o wiele lepszego "pałera" ze startu.




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2011, 17:46 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
MI się wydaje że kranik...A co do podpiłowania tłoka sprawdza się ono w jawkach itp w skuterach raczej nie i tak są wyżyłowane




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2011, 19:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 19:34
Posty: 288
Pojazd:
to są modyfikacje do wszystkich silników 2t czyli musi działać inaczej bym tego nigdy u siebie nie robił ...




_________________

Boga nie ma jest motór ... :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy