Dzisiaj jest 15 maja 2024, 0:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 sty 2011, 14:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
mam zamiar kupić arisial tylko nie wiem który lepszy 1 pierścieniowy czy 2 :?:




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D


Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 20:43 przez wacek14, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 14:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Zalety 1 pierścieniowego:
-Jeden pierścień=mniejsze tarcie na gładź cylindra=lepsze oddawanie ciepła
-Mniejsze tarcie na gładź to mniejsze zużywanie się gładzi
Wady 1 pierścieniowego:
-Jeśli pierścień się zużyje to od razu traci kompresje

Zalety 2 pierścieniowego:
-Gdy jeden pierścień zacznie przepuszczać to drugi jeszcze będzie trzymał
Wady:
-Gorsze oddawanie ciepła, większe zużywanie się gładzi cylindra

Zauważ, że większość cylindrów Evo mają jeden pierścień bo lepiej oddają ciepło i osiągi też lepsze, bo tarcie się zmniejsza.
Moim zdaniem lepszy jest jedno pierścieniowy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 14:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
ale arisial t6 1 pierścieniowy a arisial tech racing 2 i na sklepie piszą że tech lepszy
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3c50b7bc29



http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3c50b7bc29
więc o co tu chodzi :?:




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D


Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 14:51 przez wacek14, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 15:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Napisałem, że większość cylindrów evo mają jeden pierścień, ale nie wszystkie. To zależy od konstruktorów. Nie ma teorii mówiącej, że im mocniejszy cylinder to 1 pierścień.

W przypadku cylindrów które podałeś zdecydowanie mocniejszy jest Airsal Tech Racing. Tłok Mahle, który jest w zestawie to bardzo wytrzymały tłok, dlatego warto go kupić. Airsal T6 mimo, że ma jeden pierścień jest słabszy bo taka jest jego ogólna konstrukcja.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 15:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
a ten tech racing dał by radę na gaźniku 19 :?:




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D


Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 15:40 przez wacek14, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 16:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Oczywiście, że da radę tylko pytanie jak długo :lol: Ponieważ paliwo dodatkowo chłodzi silnik więc jeśli będzie go za mało to nie tylko będziemy mieli mniejsze osiągi lecz także będzie się dodatkowo grzał. 19mm wydaje mi się dobrym gaźnikiem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 18:14 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
faciu co do odprowadzania ciepła to chyba nie masz racji, sam Sałek pisał o tym, że pierścienie są jedynym łącznikiem między tłokiem, a cylindrem więc jeżeli są 2 to jest lepsze odprowadzanie ciepła?




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 18:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
a spalanie jakie na 19 i na 21 mm gaźniku :?: :?: :?:




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 19:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Random pisze:
więc jeżeli są 2 to jest lepsze odprowadzanie ciepła?

Napisałem wyraźnie, że jeden pierścień lepiej oddaje ciepło, bo powstaje mniejsze tarcie. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, nie obrażając nikogo.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 20:15 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Wybacz, tam nie miało być znaku zapytania, to miało być stwierdzenie... Co do tarcia, to w jego wyniku powstaje ciepło, a nie jest odprowadzane :roll: . Odprowadzanie ciepła z tłoka na cylinder ma miejsce tylko i wyłącznie poprzez powierzchnię styku pierścieni z gładzią cylindra, idąc dalej - im większa powierzchnia przylegania do gładzi, tym lepsze odprowadzanie, czyż nie? :>
2 pierścienie - większa powierzchnia, lepsze odprowadzanie, ale też większe tarcie.
1 pierścień - mniejsza powierzchnia, gorsze odprowadzanie, ale mniejsze tarcie.

Ze swoich doświadczeń wiem, że jeden pierścień ssie, bo jak napisałeś - padnie i po kompresji.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]


Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 20:17 przez Random, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 15:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Random pisze:
idąc dalej - im większa powierzchnia przylegania do gładzi, tym lepsze odprowadzanie, czyż nie? :>

Nie. Między tłokiem a cylindrem jest bardzo mała przestrzeń.
Cylinder z jednym pierścieniem będzie chętniej wkręcał się i osiągał wyższe obroty, niż taki sam z dwoma pierścieniami. Druga sprawa, że wcale jakoś specjalnie szybciej się nie zużywa. Tutaj ważniejszy jest stan tłoka i gładzi oraz luzu pomiędzy nimi.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 15:34 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
http://bikepics.com/pictures/2125894/ Tak wiem, leciwe opracowanie, aczkolwiek tłoki się nie stały nagle kwadratowe, a pierścienie nadal spełniają swoje zadanie, więc nie wiem czy jest sens ciągnąć ten temat.
Na pewno jeden pierścień jest bardziej tunikowy niż 2 i silnik się sprawniej wkręca, ale jest bardziej awaryjny. I nie piszcie, że nie bo jeden pierścień szerokości zazwyczaj 1,5mm nie wytrzyma większego przebiegu niż 2 pierścienie 1mm.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy