Dzisiaj jest 15 lis 2019, 4:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lis 2010, 14:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2010, 16:37
Posty: 1104
Lokalizacja: PZL
Pojazd:
Bendix rozrusznika ostatnimi czasy często się psuje ( dla tego zrobiłem ten poradnik ).
Gdy jest uszkodzony to skuter przy odpalaniu piszczy.
Często koledzy na mielochu piszą, że te piski to wina paska, przytarty silnik, wariator i sprzęgło do wymiany, najlepiej od razu sprzedaj skuter na części, albo go zakop...
Lecz często może wystarczy wyczyścić bendix i jest OK =)
A więc zaczynamy od odkręcenia pokrywy przekładni ( żaden olej się nie wyleje, nic, więc można śmiało odkręcać ).
Naszym oczom ukazuje się taki widok
Obrazek
Nas interesuje wariator, więc go odkręcamy. Ja go blokuję o śrubę i okręcam kluczem 14 ( na zdjęciu akurat go przykręcam )
Obrazek
Zdejmujemy wariator aż ukaże nam się taki widok
Obrazek
Odkręcamy tą złotą blaszkę ( u was może być innego koloru xD )
Obrazek
Następnie zdejmujemy bendix.
Obrazek
Rozbieramy go.
Obrazek
Jak widać jedna "rolka" jest luzem, a nie powinna być.
Spowodowane jest to tym, że taka sprężynka się zawaliła brudem i wcisnęła do środka.
Obrazek
Lecz w pozostałych otworach sprężynki działały sprawnie.
Obrazek
Więc wyjmujemy roleczki
Obrazek
I sprężynki
Obrazek
Następnym krokiem jest wyczyszczenie bendixu z syfu, ja to robiłem szmatką, pędzelkiem i benzyną
Obrazek
Gdy jest już czysty wkładamy sprężynki w otwory
Obrazek
A następnie rolki. Sprężynki dociskamy śrubokrętem, aby mieć miejsce na rolki.
Obrazek
Następnie składamy bendix.
Zębatka powinna kręcić się w jedną stronę, a w drugą blokować się.
Obrazek
Następnie składamy wszystko do kupy.
W pierwszej kolejności jest podkładka i łożysko igiełkowe ( tego nawet nie zdejmowałem )
Obrazek
Następnie bendix, a potem zębatka do rozrusznika ( na zdjęciu jest ukazane którą stroną wkładamy zębatkę )
Obrazek
Przykręcamy mocno, ale nie tak bardzo, żeby coś zepsuć :)
Obrazek
Potem wariator i tuleja
Obrazek
Pasek, podkładka, przeciwtalerz, gwiazdka, coś tam od kopniaka, podkładka i przykręcamy wszystko mocno.
Obrazek
Następnie przykręcamy pokrywę przekładni i odpalamy skuter.
U mnie to pomogło. Jak było widać na zdjęciach jedna sprężynka się zaklinowała i mi piszczało.
To mój własny poradnik.
Robione na skuterze kingway YAROX.
Wszelkie sugestie kierować w tym temacie.
Pozdrawiam Pniewusek ! ;)




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 14:24 przez Pniewus, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 14:09 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Bardzo ładny i przejrzysty poradnik :D
Postarałeś się.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 14:12 
Zbanowany

Rejestracja: 17 sie 2010, 21:59
Posty: 323
Lokalizacja: brać kase?
Pojazd:
Bardzo ładnie ;) Zdejmij tą tulejkę, to blokada ;D
Super art.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 14:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2010, 16:37
Posty: 1104
Lokalizacja: PZL
Pojazd:
paziu777 pisze:
Bardzo ładnie ;) Zdejmij tą tulejkę, to blokada ;D

Jaką tuleje ?
Pasek ma mi bezpośrednio po wale jeździć ? :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 16:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
paziu777, jak nie będziesz miał tej tulejki za wariem i bendixami to wał nawet nie ruszy bo wszystko będze ściśnięte ze sobą więc jak masz takie coś pisać to wiesz...
Co do tutka to dobrze zrobiony myśle że nooby go ogarną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 16:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3002
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
świetny poradnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2010, 14:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Super poradnik! Pomysł może nie jest jakiś rewelacyjny bo jest to stosunkowo prosta sprawa ale chęci, staranność i dużo fajnych zdjęć zasługują na pochwałę, oby więcej takich porad.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2010, 15:01 
*

Rejestracja: 31 paź 2010, 10:17
Posty: 61
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Kamek46, masz racje a tymi zdjęciami jak by każdy poradnik tak wyglądał to by było super :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2010, 16:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2010, 16:37
Posty: 1104
Lokalizacja: PZL
Pojazd:
Bo to jest poradnik dla ludzi, którzy nie mają 100 zł na serwis, a chcą zrobić to sami, lecz nie mają o tym pojęcia :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 21:42 
**

Rejestracja: 15 kwie 2010, 23:07
Posty: 355
Pojazd:
Pniewus, co do sposobu odkrecania wariatora, to troche slaba ta z blokowaniem lopatek. Widac to po pierwszym zdjeciu :P




_________________

Axis racing:
- Airsal 50cc racing
- Malossi Dellorto 17,5mm
- Hebo Air system
- Polini Speed Control
- Polini Speed Bell
- Tec Racing
- Tecnigas next-r
- Widełki od neosa + felga
- Stage6 Sport Pro


Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 21:42 przez tarzan131313, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 16:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2010, 16:37
Posty: 1104
Lokalizacja: PZL
Pojazd:
A to kiedyś o łopatki blokowane było i się nie udało.
Teraz blokuję o taki pierścionek co do kopki jest ( nie wiem jak to się fachowo nazywa )




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 16:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1154
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Pniewus pisze:
Teraz blokuję o taki pierścionek co do kopki jest ( nie wiem jak to się fachowo nazywa )


Zabierak kopniaka to się nazywa :) .




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2010, 17:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 5:24
Posty: 751
Lokalizacja: 10km od Śremu - Wlkp
Pojazd: Vivka 70ccm ;)
dobry poradnik




_________________

Zapraszam do Vivki. ;)
peugeot-vivacity-red-by-kuba-d-s6-pro-replica-chrom-t112986-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lis 2010, 0:24 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
Robiłem to ostatnio, robota taka sobie wszystkie sprężynki były zaklinowane ale działało tylko mu się tłukło to strasznie:P Robota jest może ok ale zakładanie tych sprężynek nie podobało mi się zbytnio bo nie chciały ze mną współpracować:P




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2010, 9:44 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
I mamy troche kasy w kieszeni, ktora mozna by było wydac na serwis.
Dobry Art. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 22 lut 2011, 15:45 
Super poradnik, na pewno się przyda :wink: sam robiłem to u siebie tylko że jeszcze w wakacje i pomogło :mrgreen:




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2011, 20:49 
*

Rejestracja: 17 sty 2011, 21:48
Posty: 46
Lokalizacja: Końskie
Pojazd:
właśnie czegoś takiego szukałem. super artykuł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 20:32 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
A czy ta zębatka Bendixa powinna mieć luzy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 9:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2010, 16:37
Posty: 1104
Lokalizacja: PZL
Pojazd:
No moja ma lekki luz z tego co pamiętam..
Jedyne co się dzieje przez te luzy, to takie lekkie pukanie bendixa, gdy skuter stoi na wolnych obrotach.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 15:56 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
No bo u mnie jest taki problem że jak jadę około 40 km/h to z przekładni wydobywa się dziwny stukot. Ale bendix juz wymieniałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy