Dzisiaj jest 21 wrz 2019, 8:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 mar 2015, 19:53 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
Ostatnio czytałem pare postów ze ganiki dellorto19 i 21 maja inna regulacje ze śruba od składu mieszanki działa na innej zasadzie niz przy 12-17,5
ze w 12 i 17,5 reguluje sie ilość powietrza dodając lub ujmując
a w 19 i 21 jest juz inaczej ze reguluje się ilość paliwa na biegu jałowym na wkręconej śrubce jest mniejsza dawka paliwa na postoju, a w wykręconej mieszanka sie wzbogaca
jak to jest?? czy to prada?
jeśli tak to gaźniki 19 i 21 maja tylko regulacje za pomocą dysz i wysokości iglicy?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 sie 2019, 16:43 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
Odświeżam temat, proste pytanie ale odpowiedz brak. Czy faktycznie powyższa informacja może być prawidłowa? Śruba mieszanki w dellorto 21mm poprzez odkręcanie wzbogaca mieszankę na wolnych obrotach, a wkręcanie - zubaża? Pytam, ponieważ u mnie ta śruba musi być całkowicie wkręcona, żeby motor się jakoś zbierał. Odkręcanie tylko powoduje "zamulenie" motoru. Zmieniłem dyszę wolnych obrotów z 55 na 42 i mam wrażenie, że jest poprawa, ale regulacja dalej nie działa. Proszę o odpowiedź, w jaki sposób działa ta śruba. W większości gaźników wzbogaca mieszankę w powietrze, czy tutaj jest inaczej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2019, 16:49 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3816
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Czy faktycznie powyższa informacja może być prawidłowa? Śruba mieszanki w dellorto 21mm poprzez odkręcanie wzbogaca mieszankę na wolnych obrotach, a wkręcanie - zubaża

Odpowiedź: NIE, jest na odwrót




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Naprawa/Tuning skuterów - L-wo, Pułtusk, Nasielsk, Wyszków [530-108-269]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2019, 17:02 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
scoot pisze:
Czy faktycznie powyższa informacja może być prawidłowa? Śruba mieszanki w dellorto 21mm poprzez odkręcanie wzbogaca mieszankę na wolnych obrotach, a wkręcanie - zubaża

Odpowiedź: NIE, jest na odwrót


Czyli wzmianki na forach są nieprawdziwe i motor ssie prawdopodobnie lewe powietrze, i dostaje go za dużo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2019, 17:08 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3816
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
No pomyśl, poczytaj jak działa gaźnik 2t dellorto i która śrubka od czego.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Naprawa/Tuning skuterów - L-wo, Pułtusk, Nasielsk, Wyszków [530-108-269]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2019, 20:28 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
Większość gaźników tą śrubą zwiększa ilość powietrza idącego do cylindra na wolnych obrotach. Ale na tym forum w jednym poradniku (nie mogę niestety teraz go znaleźć) znalazłem informację jak wyżej, że w dellorto 21 ta śruba działa inaczej, t.j dodaje paliwa. Jak więc to działa? Na analizatorze na dyszy 55 wyszło mi AFR na wolnych obrotach jakieś 11.5, czyli zalewanie. Jakiekolwiek wykręcenie śrubki powoduje spadanie motoru z obrotów, lambda się nie zmienia, motor prawie gaśnie, trzeba podnosić przepustnicę. Na dyszy wolnych obrotów 40 lepiej się wkręca z wolnych na obroty, lecz reakcja na kręcenie śrubką jest taka sama. Musi być całkowicie zakręcona, bo jej odkręcanie psuje pracę sprzętu. Co się więc dzieje? Ssie lewe powietrze króćcem? Powinien wtedy chyba wchodzić na obroty, a nie gasnąć, tym bardziej, że analizator pokazuje, że sprzęt zalewa... :roll:

Niestety nie mam schematów tego gaźnika, nie wiem, po czym stwierdzić, jak działa ta śruba.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2019, 19:02 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Śpieszę z informacjami:
To o co pytasz nie zmienia się w zależności od rozmiaru gaźnika lecz od modelu. Są modele dellorto 21 z śrubą powietrza i są z śrubą mieszanki.
Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach przez gaźnik płyną dwa strumienie powietrza. Jeden przez przepustnicę (tutaj płynie samo powietrze) drugi przez kanał wolnych obrotów (tutaj płynie mieszanka paliwo-powietrze). W zależności od modelu śrubą regulacji możesz albo regulować ilość powietrza wpadającego do kanału wolnych obrotów albo ilość już przygotowanej mieszanki wychodzącej z kanału wolnych obrotów.

Żeby zidentyfikować jaka jest u Ciebie śrubą sprawdź co jest napisane o Twoim modelu na stronie dellorto.

Przykładowo dla modelu PHBG jest śruba mieszanki.
Obrazek

Natomiast w modelu PHBN jest śruba powietrza
Obrazek

Jeśli nie znasz angielskiego napisz jaki masz model to Ci powiem jaką masz śrubę.

Jeśli silnik zamula po wykręceniu śruby mieszanki oznacza że masz za dużą dyszę wolnych obrotów lub dyszę główną ewentualnie coś nie działa poprawnie (lewe powietrze, zapchany lub brudny filtr powietrza, błędy konstrukcyjne w przypadku chińskich podróbek).

Z tego co napisałeś wnioskuję, że masz śrubę mieszanki, nie powietrza. I jak ją wykręcasz to dostarczasz większą ilość mieszanki gaźnika (wykręcając zwiększasz stosunek paliwa do powietrza). Polecam wyczyścić filtr powietrza, upewnić się, że wszystko działa poprawnie i nie łapie lewego powietrza i wtedy regulować gaźnik sprawdzając jak działa na różnych dyszach.

Gdzieś czytałem, że powinieneś zacząć od regulacji dyszy głównej sprawdzając kolor świecy po jeździe na pełnym gazie. Pamiętaj o też o tym, że choć nie wielki, wpływ na wolne obroty ma też dysza główna jak również niewielki wpływ na jazdę na pełnym gazie ma rozmiar dyszy wolnych obrotów.

P.S.: Doradzam traktowanie postów Pana scoot z przymrużeniem oka jako, że wg mnie jest to osoba nabijająca sobie posty pisząc w każdym temacie swoje 3 grosze i nie koniecznie posiadając na dany temat wiedzę.

Pozdrawiam i czekam na info jak poszło z regulacją :mrgreen:

Edit: Zdjęcia poprawione


Ostatnio zmieniony 13 sie 2019, 8:23 przez Konkodrillo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2019, 11:46 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
Dzięki za merytoryczny post. Właśnie sugerując się poradami scoota męczyłem się dzisiaj parę godzin szukając lewego powietrza, którego chyba nie ma... :evil:

To moja podróbka dellorto, PHBG-21. Regulacja jest z drugiej strony gaźnika. Niestety zdjęcia od Ciebie się nie wyświetlają.

Obrazek

Obrazek

Po zmianie dyszy wolnych obrotów z 55 na 42, po uszczelnieniu układu dalej jest to samo jeśli chodzi o regulację - śruba musi być całkowicie wkręcona, po wykręceniu odrobinę jest tylko gorzej, obroty spadają, motor buczy zamiast się wkręcać,, robi to z opóźnieniem. Po wkręceniu śruby motor się wkręca, jest "minimalny" muł.

Dysza 85 w tym momencie, kolor świecy kawa z mlekiem. Dobierałem w tym gaźniku grubsze iglice, bo na fabrycznej na najwyższym rowku motor zalewało.

Filtr powietrza jest nowy, wszystko było szczelne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2019, 12:35 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Ja też mam gaźnik 21 mm made in china podróba PHBG tylko u mnie śruby są po lewej stronie patrząc od strony filtra powietrza. Sytuacja jest podobna do Twojej: jeśli wykręcę trochę śrubę mieszanki silnik zaczyna zamulać. Ja to rozwiązałem tak, że dobrałem odpowiednią dyszę wolnych obrotów tak by silnik pracował na wolnych obrotach równo. I ładnie się zbierał a śrubę zostawiłem zakręconą i silnik pracuje dobrze.

Możliwe, że to jakaś wada produkcyjna czy coś w ten deseń bo u mnie dałem dyszę 48 wolnych i jest ok a jak dawałem mniejszą to silnik wgl nie pracował na ssaniu :O
Śruba regulacji jak zawsze przymulała silnik jak ją wykręcałem.

Jeśli silnik Ci odpala dobrze na ssaniu jak jest zimny oraz pracuje równo po rozgrzaniu oraz nie masz problemów z odpaleniem go bez ssania jak się rozgrzeje to wg mnie możesz zostawić tak jak jest.

A co do zamulania przy dodawaniu gazu czy przyspieszaniu po spróbuj zmienić pozycję iglicy. I wtedy też sprawdź czy jest odpowiedni rozmiar dyszy głównej (kolor świecy).
Napisz też cały setting jaki masz aktualnie.

Jeśli Ci to pomoże to na chwilę obecną ja jeżdżę na takim:
Yamaha EW50 Slider 2000r.
Filtr pow. seria z zwężką 10mm
Wydech seria
Cylinder firmy inparts czyli made in china 70cc
gaźnik 21mm phbg tej samej firmy
dysza gł: 78
dysza wolnych: 48
dysza ssania: ? (nie opisana i nie ruszam bo ssanie działa ok)
iglica też no name ustawiona na drugim ząbku od góry z czterech.

No i u mnie zamulał silnik i ciężko mu się było zebrać jak miałem iglicę na 3 ząbku od góry.

P.S.: Pamiętaj, że podróba to podróba i czasami się z takimi rzeczami dzieją magiczne rzeczy :< Jeśli chcesz mieć raz a porządnie i bez zabawy to płacisz więcej a jeśli lubisz się bawić i grzebać oraz chcesz tanio to musisz się liczyć z takimi zagwozdkami jak magiczna śruba mieszanki :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2019, 14:44 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to, że kupiłem złą serię PHBG, przynajmniej z relacji niektórych tak wywnioskowałem. Podobno taka, która się daje regulować ma oznaczenie PHBG-21AD i czarną komorę pływakową. Zamiast płacić po -dziesiąt złotych na kolejne dysze wolnych obrotów, kupię po prostu taki gaźnik i zdam relację.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2019, 16:48 
*

Rejestracja: 07 lip 2019, 22:54
Posty: 8
Pojazd: Cpi sx supermoto
Witam,
Ja mam to samo, cylinder 90, gaźnik dellorto 21, silnik pali ręką, przerywa powyżej 7500 obrotów wypływa czarna maź z końcowego tłumika i cylindra przy wydechu, świeca mokrawa tłok mokry w niespalonym oleju bez nagaru, dysza główna oryginalna 72. Śrubka składu mieszanki musi byc wkręcona na max, przy lekkim wykręceniu obroty na luzie spadają a podczas jazdy przerywa jeszcze wcześniej, iglica opuszczona 1 rowek ale nie ma różnicy. Którą dyszą sie zająć ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2019, 12:50 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Hobbysta polecam sprawdzić czy dozownik działa dobrze, a najlepiej go na jakiś czas odłączyć i pojeździć na przygotowanej mieszance. Objawy które opisałeś wskazują na zbyt dużą ilość oleju w mieszance, a nie na złą regulację gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2019, 14:47 
*

Rejestracja: 10 sie 2019, 16:37
Posty: 6
Pojazd: WSK
Kupiłem gaźnik z innej serii, konkretnie PHBG-21AD (z czarną plastikową komorą pływakową i pokrywką przepustnicy). Podobno różni się kanałami paliwowymi i budową. Chińczycy po prostu w niektórych wersjach źle skopiowali dellorto, bo gaźnik który wkleiłem powyżej nie dawał się wyregulować, natomiast ten który teraz dostałem - zupełnie inaczej chodzi.

Teraz mam śrubę wykręconą 3 obroty, daje się regulować, dysza 80 i pięknie ciągnie na wysokich obrotach, iglica fabryczna na 2 rowku od góry (odpowiednik bodajże W7)- świeca kawa z mlekiem.

Więc można się bawić i poprawiać, ale trzeba najpierw trafić na dobrą wersję gaźnika. Kiepskiej bazy żadne zabiegi nie zastąpią...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2019, 20:06 
*

Rejestracja: 22 cze 2018, 10:19
Posty: 94
Lokalizacja: Dobrzelin City
Pojazd: K2 50 i Rox 100
Imię: Emilian

Ostrzeżenia: 1
Daniel22 pisze:
Kupiłem gaźnik z innej serii, konkretnie PHBG-21AD (z czarną plastikową komorą pływakową i pokrywką przepustnicy). Podobno różni się kanałami paliwowymi i budową. Chińczycy po prostu w niektórych wersjach źle skopiowali dellorto, bo gaźnik który wkleiłem powyżej nie dawał się wyregulować, natomiast ten który teraz dostałem - zupełnie inaczej chodzi.

Teraz mam śrubę wykręconą 3 obroty, daje się regulować, dysza 80 i pięknie ciągnie na wysokich obrotach, iglica fabryczna na 2 rowku od góry (odpowiednik bodajże W7)- świeca kawa z mlekiem.

Więc można się bawić i poprawiać, ale trzeba najpierw trafić na dobrą wersję gaźnika. Kiepskiej bazy żadne zabiegi nie zastąpią...


bardzo możliwe dlatego ja wolałem dopłacić i kupić tec pro.

regulacja śrubka mieszanki nawet o 1mm daje Inna pracę silnika. ale tu ciekawostka na ori dellorto czy to 17.5mm czy 19mm czy 21mm wersja black po wkreceniu śrubki od mieszanki silnik nie gaśnie.... oczywiście obroty ma podniesione ta 2 śruba. ale co niby gdzie ma to być rozszczelnione jak to 2t i silnik to raptem kawałek karteru skrecony w 4 miejscach i tyle więc jedynie przez simeringi (choć u mnie na rozwalonym od strony wario chodził normalnie) albo przez cylinder na dole bo u góry nie ma opcji na ac bo masz uszczelke metalowa a na lc od razu by było widać bo płyn by uciekal i by silnik gasl itp. więc dużo możliwości nie szczelności nie ma. i tak jak wyżej kolega napisał są 2 wersję tego gaźnika i wersja black czyli pokrętło linki jak w wsk 125 zamiast na 2 śrubki i dekielek jest różnica w regulacji. wersja black jest moim zdaniem lepsza pod tuning bo można bardziej precyzyjniej ustawić. ja znowu do tego tec pro zastosowałem wszystko z dellorto 21mm czyli wszystkie dysze główna 72 tamte nie pamiętam ale tylko główna się różniła od tec bo w tec była 92. pływak z dellorto lepszej jakości iglica z dellorto też lepsza oraz przepustnica widać lepszej jakości tyle ze trzeba też pamiętać że pod pokrywka tamgdzie linka powinna być uszczelka bez niej też będzie chodził jak będzie szczelnie zakretka wkrecona u mnie ta uszczelka się nie chciała trzymać i ja wywaliłem a wkrecilem nakrętke na taśmę teflonowa taka cienka i jest gitara. śrubę od mieszanki mam na 1.5 obrota czyli tyle ile powinno być jak zalecane ale przy ori gabce troche za mało jest. bo trzeba więcej gazu dodawać a najlepiej na max żeby ciągnął swoje przy gabce stage6 double layer jest idealnie bo szybciej powietrze wpada do gaźnika. a już w ogóle współczuję ludziom co w 2t stosują jakieś stozki. regulacja na 19mm i wyzej jest zbyt kłopotliwa do tego silnik wyje a nie jedzie. 2t celowo musi być przy tlumiony i przy gaźniku i w wydechu.

-- 06 wrz 2019, 20:06 --

scoot pisze:
Czy faktycznie powyższa informacja może być prawidłowa? Śruba mieszanki w dellorto 21mm poprzez odkręcanie wzbogaca mieszankę na wolnych obrotach, a wkręcanie - zubaża

Odpowiedź: NIE, jest na odwrót

panu już podziekujemy. nie znasz się na tym a nabijanie postów co Ci daje? takie posty powinny być usuwane a nie moje że o kimś prawdę pisze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2019, 20:06 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3816
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Zakańczam temat, odpowiedź została udzielona, zbędne komentarze usunięte. Odpowiedź z 3 postu jest prawidłowa wg. strony dellorto.com. Dysza wolnych 55 - afr za niski, zmiana na 40 powinna podnieść afr ALE to współgra z kręceniem śrubką składu, generalnie powyżej 2,5 obrotów wykręcona = za duża dysza wolnych i na odwrót ( na przyszłość ).




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Naprawa/Tuning skuterów - L-wo, Pułtusk, Nasielsk, Wyszków [530-108-269]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy