Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 sie 2015, 10:41 
*

Rejestracja: 30 sie 2015, 10:12
Posty: 1
Pojazd: Derbi DRD SM '02
Dzień dobry,

zakupiłem niestety od handlarza motorek Derbi Senda DRD SM z 2002 roku.

Bardzo ładny stan wizualny (w zasadzie poza zdjętymi przez poprzedniego właściciela nalepkami na tylnych owiewkach i lampie wyglądał jakby nie jeździł i stał w garażu) zdawał się potwierdzać prawdziwość przebiegu na poziomie niewiele ponad 4.000 Km.

Niestety motorek mimo ze jeździ, to brakuje mu mocy - objawia się to w górzystym terenie zwłaszcza. Sytuacja stała się dramatyczna po założeniu zębatki zdawczej z 14 zębami (domyślna zębatka dla modelu SM) - poprzedni właściciel założył 13stkę, taką jak w 'normalnych' sendach.

Teraz dopiero w pełni uwidocznił się brak mocy. Senda poszła do serwisu na pomiar kompresji. Jest 7.5-8 bar maksymalnie, czyli silnik do remontu.

Chcę w miarę możliwości nie wydać kupy pieniędzy, a doprowadzić silnik przynajmniej do oryginalnej wydolności, a następnie odblokować motorek.

Mam problem z wyborem kitu cylindrowego. Nie chcę kupić czegoś specjalnie "sportowego", co spowoduje konieczność rozpoławiania silnika, wymiany wału, łożysk etc.

Myślałem w pierwszej kolejności, że skoro i tak muszę wymienić cylinder to może warto np. 70cc, ale to już ciągnie za sobą właśnie wymianę wału, najlepiej także gaźnika, wydechu, etc.

No i dołożę w ten sposób jakieś 1.5 K PLN i będę miał nielegalny motocykl o mocy niższej niż 125, żłopiący 6 litrów benzyny i będący wciąż dwusuwem :)

Dlatego postanowiłem poprzestać na oryginalnych parametrach i odblokowaniu.

Jaki cylinder kupić? Oryginalnej części zamiennej oczywiście nigdzie nie da się dostać.

Z tego co wiem w oryginale jest aluminium. Na allegro i mielochu wybór wydaje się zatem ograniczony do Airsala 50 cc sport: http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 6979.bhtml

Czy to jest mądry zakup? Zależy mi bardziej na niezawodności i żywotności niż na 'sportowych' osiągach. Oczywiście chciałbym żeby motorek był na tyle żwawy co seryjna senda po zdjęciu blokad.

Czy może lepiej kupić jakiś markowy zamiennik żeliwny? Tutaj za około połowę ceny airsala są żeliwne zamienniki firm TNT lub TEC. Czy to ma sens?

No i czy konieczna jest przy wymianie na taki cylinderek 50cc wymiana łożysk na wale (na razie zakładam, że po demontażu cylindra nie będzie wyczuwalnych luzów, jeśli by były, to i tak jasne że trzeba wymienić).

Z góry dziękuję za pomoc.

EDIT: Zależy mi też na niskim spalaniu :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy