Dzisiaj jest 03 sie 2020, 13:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lip 2020, 23:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2019, 23:37
Posty: 9
Pojazd: PGO T-Rex 50/70
Witam, na tym zestawie malossi sport 70 ac zrobiłem może z 500km, dzisiaj podczas jazdy zgasł i koniec, nie ma kompresji, po zdjęciu głowicy dziura w tłoku. Teraz pytanie, dlaczego tak się stało się, świeca taka jaką mi zalecali czyli br8hs ngk, gaźnik 19mm dellorto dysza 90, wolnych 45, iglica prawie najwyżej, poziom paliwa ok, paliwo dochodzilo bez problemu do gaznika (kranik) mieszanka 1:50 olej ipone samourai, laser x pro, po wykręceniu świecy kolor szarawy a z 50km temu wykręcałem była ciemna brązowa kawa z mlekiem. Przy zapłonie nie grzebałem, więc dlaczego tak się stało i jak temu zapobiec żeby w nowym tloku nie bylo zaraz dziury? Gaźnik czysty, dysze drożne. I jeszcze pytanie jaki tłok kupić? Oryginalny malossi (ok 250zł) czy np. Vertex albo co innego?
Planuje zrobić pierwszy szlif pod nowy tłok 47.40mm i nie wiem co wybrać.




_________________

AroQuuu


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 lip 2020, 0:59 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4198
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc
To słabą ci zalecili świecę, na przyszłość popytaj bardziej doświadczonych osób. Powinna być br9, nie br8. Winny jest temu samozapłon np. przez złą świecę, za duży stopień sprężania w stosunku do oktanowości paliwa, za długo ciśnięte na max gazie z ubogą mieszanką lub po prostu złe chłodzenie głowicy i jej przegrzanie, brak odprowadzania ciepła ze świecy. Winny może być jeszcze zły squish ale w to wątpię.
Jak zapobiec na przyszłość?
Składać z zastosowaniem prawidłowej dla AC kompresji a nie jakiś durnych 10 bar, jak to w tych 70tkach bywa. Szary kolor świecy od zacierania przez samozapłon.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Polini steel
Dell 17,5
Sprzęgło r/t



Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice 537/137/257




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2020, 20:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2019, 23:37
Posty: 9
Pojazd: PGO T-Rex 50/70
Co to znaczy źle zalecili świece, nie doświadczone osoby? https://sklep.mieloch.pl/szukaj/cylinde ... +minarelli
W częściach zamiennych na mielochu jest właśnie br8hs, na smugi.pl tak samo. Dzwoniłem do smugimoto i też powiedzieli br8hs do tego cylka, sprawdziłem w manualu od cylka i też jest napisane że powinna być świeca o ciepłocie 8. Na forach też piszą o br8.
Skąd wziąłeś informacje, że ma być ciepłota 9? Samozapłon? tak nagle po 500km? Co to znaczy (grubość uszczelek pod cylindrem?) składać z zastosowaniem prawidłowej kompresji ? :lol: Nie słyszałem o ustawianiu kompresji w cylku od skutera. Tłok na pewno nie uderzał w głowice ani w świece. Przychodzą standardowe uszczelki z zestawu i tak jest składane dynamometrykiem chociaż tam i tak jest gumowy oring jako uszczelka pod głowicą. Gaźnik był 100% czysty i drożny, wcześniej na tym ustawieniu miał nawet za bogato bo świeca mokra i ciemny brąz/czarna. 5km przed tym incydentem zmieniałem moduł teca ale wątpie że to przez to. Przegrzanie nie wiem, długo nie był na maksymalnych obrotach, mniej niż minute nawet. Jeśli by faktycznie był przegrzany to może by tłok puchł i by się przycierał? A i jeśli byś mógł to podaj jakiś kontakt do tych bardziej doświadczonych osób :D




_________________

AroQuuu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2020, 11:38 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4198
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc
Skoro wiesz lepiej to sie ich słuchaj a nie zadawaj pytania na forum. Póki co to ja jeżdżę i testuję konfiguracje na silniku chłodzonym powietrzem od kilku lat.
Było zlecić montaż fachowcowi i byś uniknął problemów a nie samemu montować bo potem są takie skutki.
Jeszcze musisz się wiele nauczyć :)
Potem jeżdżą takie 70tki co je 50tka w AC objeżdża :)




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Polini steel
Dell 17,5
Sprzęgło r/t



Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice 537/137/257




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2020, 22:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2019, 23:37
Posty: 9
Pojazd: PGO T-Rex 50/70
Na tym forum było pisane o świecy do malossi sporta, Ty też jesteś z tego forum to komu wierzyć? :D br9 jest zalecana do malossi sporta 50 a do 70 zalecana br8. Montaż był robiony w serwisie a nie przeze mnie, więc takie są skutki :wink: Nauczyć się czego? Bo jak na razie to niczym nie zabłysłeś o czym bym nie wiedział :D Skoro 50 w ac objeżdża to oświeć mnie co zrobić żeby nie objeżdżała i co muszę kupić/wymienić i jak wyregulować żeby było Twoim zdaniem dobrze? Mistrzu :D




_________________

AroQuuu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2020, 23:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4198
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc
Na tym poziomie to ja nie będę dyskutował.
Cylinder może kupisz, ale kultury raczej nie.
Tyle ode mnie, pozdrawiam.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Polini steel
Dell 17,5
Sprzęgło r/t



Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice 537/137/257




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy