Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 wrz 2016, 20:19 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Witam wszystkich .Mam pytanie czy gażnik od skutera 4t 125 - 150 ccm nada się do 90 ccm ? Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 wrz 2016, 17:47 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Jaki masz silnik ???, kwestia połączeń zobacz tu. https://motor-x.pl/gaznik-kpl-n-a-125-d ... hin,p.html

Jest to gażnik podciśnieniowy trzeba dopasować króciec dolotowy, doprowadzić podciśnienie, dopasować filtr powietrza. Gaźniki do 125cmm większości posiadają dyszę główną 102, natomiast od obr. jałowych 35, do 90 pewnie trzeba troszkie dać mniejsze kwestia dopasowania i regulacji gaźnika i powinien śmigać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2016, 21:25 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Silnik 4t 139 qmb skuter motobi sowa , kupiłem gażnik wraz z króćcem komplet .Teraz tak gdy mam odłączony filtr powietrza to jest w miare nok ale niema szału z filtrem po podwyższeniu obrotów dusi się . gdy wkręciłem mu dysze z gażnika zwykłego czyli od gażnika 50cmm było w miare ale po przejechaniu kilkunastu metrów zgasł 200- 300m cylinder i głowica jest niby od 90 średnica tłoka 50mm wlot do głowicy pasuje do króćca (średnica wlotu) Aha jeszcze jedno nie dokupiłem podkładki ebonitowej gdyż jej nie mieli więc próbę zrobiłem bez podkładki . Mam zwykły filtr powietrza .Dzięki za zainteresowanie się mym postem pozdrawiam Paweł

-- 29 wrz 2016, 22:25 --

w gażniku 125 są dysze m5?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2016, 22:07 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Spawdź szczelność pomiędzy głowicą - króćcem i gaźnikiem czy nie ciągnie lewego powietrza jest to bardzo ważne inaczej nie da się zrobić regulacji gaźnika, jeśli podkładka ebonitowa jest montowana seryjnie to powinna tam być, następnie jeśli bez filtra jest niby lepiej może okazać się, że Twój filtr ma za małą przepustowość, powietrze jest tak samo ważne jak benzyna. Dalej próbuj dopasować dyszę. Obecnie nowe skutery 125 mają w puszce filtr papierowy podobnie jak w samochodach a rura dolotowa od strony filtra mieści dłoń byjajmiej jest tak w moim skuterze.
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2016, 7:08 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
ok czyli tak zakupię filtr od 125-150 . Co do podkładki eb mam ale seryjną od 50 i ona ma mniejszy otwór przelotowy i dlatego próba była bez niej więc zakupię nową od 125-150 .Fakt ten mój seryjny filtr od 50 ma małą rurkę dolotową .Dysze zamówiłem mieli mały wybór zamówiłem m5 80 , 85 i m6 80 , 85 , 90 dlatego m5 i m6 gdyż brak mi pojęcia jakie są w tym moim gazniku 125 . jak przyślą to pokombinuje . Jeszcze takie pytanie czy te moduły zapłonowe oznaczone na kolor pomarańczowy czyli niby odblokowane dają jakiś widoczny rezultat , przerabiałeś to?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2016, 18:55 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Odnośnie filtra to tylko moje wnioski z tego co opisałeś wcale nie muszą być trafne, decyzja kupna filtra należy do Ciebie. Natomiast nie usprawniaj wiele rzeczy na raz bo nie dojdziesz ładu, najpierw opanuj gaźnik jeśli będziesz zadowolony myśl o module, te pomarańczowe za 20-30zł przynoszą czasami odwroty skutek jak byś się spodziewał.


Ostatnio zmieniony 02 paź 2016, 13:51 przez Bobi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2016, 20:54 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Ok rozumiem

-- 30 wrz 2016, 21:53 --

Ale co do filtra tak zrobię kupię nowy od 125-150

-- 30 wrz 2016, 21:54 --

Dysza w gazniku 125-150 to o oznaczeniu m5 czy m6?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2016, 12:51 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Wyślij skrót do gaźnika co kupiłeś może uda się ustalić jaka wielkość jest dyszy natomiast M5 czy M6 to średnica gwintu i to niema znaczenia w działaniu gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2016, 19:22 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
W wcześniejszych wiadomościach wysłałeś mi link chodziło o połączenie gażnika i tam jest pokazany identyko gażnik jaki ja posiadam te same oznaczenia i parametry .Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie mym problemem

-- 01 paź 2016, 20:22 --

Właśnie jest założona dysza rozm 102. Czyli może na jakąś 85 by spróbować wymienić? jak przyślą mi zamówione to będę testował i przekonam się jaka tam jest średnica gwintu .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2016, 21:09 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Prosta sprawa sprawdzić jaką masz średnicę dyszy, wykręć zakupionego gaźnika i zmierz suwmiarką średnicę gwintu. Jedna uwaga czasami przy pierwszym wykręcaniu dyszy potrafi ona wykręcić się razem z rurką emulsyjną tak mocno jest dokręcona, najlepiej przytrzmaj kluczem za rurkę emulsyjną i użyj dobrego śrubokręta, jeśli rurka się wykręci razem z dyszą musisz wkręcić na taką samą głębokość jak była a otworki na rurce emulsyjnej powinny być skierowane równolegle w poprzek gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 10:30 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Ok tak zrobię Ok a teraz pytanie z innej beczki jak to mówią - jak myślisz czy silnik od 4t 125 da radę przenieść do skutra zwykłego 50cmm po prostu wpiąć go w rame ,wiem trzeba przerobić ychwyty mocujące ale czy instalacja spasuje elektryczna . Jaki masz skuter? Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 10:33 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
pawel71 pisze:
Ok tak zrobię Ok a teraz pytanie z innej beczki jak to mówią - jak myślisz czy silnik od 4t 125 da radę przenieść do skutra zwykłego 50cmm po prostu wpiąć go w rame ,wiem trzeba przerobić ychwyty mocujące ale czy instalacja spasuje elektryczna . Jaki masz skuter? Pozdrawiam


Wszystko jest możliwe :). Kwestia dobrego ustawienia silnika i zrobienia porządnych mocowań. Co do elektryki to kostki raczej trzeba będzie przerobić ale tak to jest to samo ;). Chociaż moduł trzeba będzie dać ze 125cc ;).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 11:59 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Czy nie lepiej sprzedać swoją 50 i kupić używaną 125cmm, masz bazę do usprawnień i modyfikacji wszelkie przeróbki ramy i mocowań to kwestia bezpieczeństwa, przeglądów technicznych itd, pojazd traci homologację a wrazie wypadku, przykładowo potrącisz kogoś uszkodzisz komuś mercedesa, ubezpieczenie nie działa wszelkie szkody pokrywasz Ty .
Chcąc jeździć 125 trzeba mieć prawko kat.B minium 3lata lub A1 od 16 roku życia, ewentualnie A na wszystkie motocykle bez ograniczeń pojemności.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 12:04 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Bobi pisze:
Czy nie lepiej sprzedać swoją 50 i kupić używaną 125cmm, masz bazę do usprawnień i modyfikacji wszelkie przeróbki ramy i mocowań to kwestia bezpieczeństwa, przeglądów technicznych itd, pojazd traci homologację a wrazie wypadku, przykładowo potrącisz kogoś uszkodzisz komuś mercedesa, ubezpieczenie nie działa wszelkie szkody pokrywasz Ty .
Chcąc jeździć 125 trzeba mieć prawko kat.B minium 3lata lub A1 od 16 roku życia, ewentualnie A na wszystkie motocykle bez ograniczeń pojemności.


Spawy wykonane przez wykwalifikowanego spawacza często bywają dużo wytrzymalsze niż fabryczne ;). Można zrobić to tak, że nikt się nie zorientuje, że było przerabiane mocowanie silnika ;). A wiadomo, że przy okazji takich modyfikacji robię wzmocnienia przez co rama jest jeszcze wytrzymalsza niż fabrycznie. To moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać oczywiście ;). Ale na YT jest mnóstwo filmików jak to składają się chińskie skuterki zachęcam do przejrzenia :).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 12:50 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
neonidras. Bez uszczypliwości zgadzam się z Tobą, można zrobić wszysko nawet lepiej jak fabryka. Natomiast policja nie jest głupia sam się przkonałem miesiąc temu jadąc wieczorem prędkość ok 80-85km/godz nieoznakowany radiowóz jechał za mną o czym niewiedziałem po chwili byłem zatrzymany do kontroli..... pierwsze słowa jakie padły, szybki ten pana skuterek odpowiadam tak.....przecież po tablicy widać, że to motor, zmieszł się trochę, sprawdzili dokumenty i odjechałem. Jeśli masz tablice rej, motoroweru a jedziesz 80-90 na godzinę a trafisz na drobiazgowego policjanta bądz pewien, że badanie technicze przed Tabą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 15:11 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Przecież każdy skuter 50cc jedzie do 50 km/h tylko i wyłącznie przez blokady :). Wystarczy zdjąć blokady i już osiągnie to 70-80 km/h i co wtedy? Masz prawko kat. A1 albo B i już możesz śmigać normalnie.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 20:17 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
zrozumiałem ok

-- 02 paź 2016, 21:17 --

Dziękuję Panowie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 21:10 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Podsumowanie naszej ciekawej dyskusji.
http://www.jednoslad.pl/przekroczenie-p ... -to-grozi/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 22:35 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Blokada obrotów dostosowana do skutera i git xD.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2016, 12:05 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Panowie ja jestem ryzykantem dlatego wspomniałem o przekładce silnika od 125 gdyż śmigam po Wałbrzychu i okolicach a tu góry itd ten obecny skuter daje radę w dwójkę śmigać ale nie jest mu lekko . Nie mam prawka i kupując o większej pojemności skuter zaraz będzie kontrol prawka itd przy przekładce silnika i trzymaniu się przepisów chodzi o prędkość może być ok a silnik wyglądem nie ma takiej różnicy między 125 a 50 cm Pozdrawiam

-- 03 paź 2016, 8:41 --

Tak na marginesie przekładka mocniejszego silnika to przyszłość nie teraz . Teraz zależy mi usprawnić obecny skuter by miał więcej siły nie codzi o prędkość tym obecnym po równej drodze co tu w Wałbrzychu rzadkość w dwójkę śmigam 70k/h ale gdy zobaczy troszkę górki moc i prędkość spada testowałem trzy gażniki i na każdym inaczej codzi na tym ostatnim 125 beż filtra powietrza i podkładki ebonitowej było najlepiej

-- 03 paź 2016, 13:05 --

Założyłem dysze 85 do tego gaznika od 125cmm i nie dusi go z zwykłym filtrem poiwietrreza wolne obroty trzyma na orginalnej dyszy więc ją zostawię teraz jeszcze linke od gazu muszę kupić od 125 bo moja za krótka jest od strony gaznika i oczywiście podkładke ebonitową od125. Powiedzcie mi czy zawory w głowicy w chodz małym stopniu same się dotrą czy trzeba to zrobić osobiście ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy