Dzisiaj jest 06 cze 2025, 16:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2013, 17:18 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
Witam serdecznie. Trafiłem na to forum, gdyż mam mały problem. Niedawno zakupiłem swój pierwszy skuter. Nie zawsze chce się wyjechać z garazu samochodem a podskoczyć do sklepu na szybko jek znalazł.
Jest to Generic Spin GE 50. Spin to "bliźniak" CPI Popcorn.
Standardowo zablokowany na 45 km/h.
Nie wydaje mi się to zbyt bezpieczne w ruchu miejskim więc postanowiłem trochę go odblokować.
Oczywiście usunąłem pierścień wariatora, założyłem nowy wariator, rolki i skuter ożył.
Wczoraj zakupiłem też kolanko wydechu (seryjne też jest dławione) i o dziwo skuter stał się jakiś mułowaty. Zimny jakoś jedzie ale po kilkuset metrach ruszając nie reaguje dobrze na manetkę gazu- rusza ślamazarnie, ma niskie obroty. Dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości rozpędza się. Sama prędkość maksymalna jest ok (licznikowe 80-90 km/h) ale nie o to chodzi. Czy zmiana kolanka mogła spowodować tak dużą zmianę charakterystyki pracy silnika?

Co sprawdzić, wyregulować, wymienić?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lis 2013, 17:19 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gaźnik wyreguluj.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2013, 17:20 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 17:20 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
n0ooRt pisze:
Gaźnik.


Masz na myśli mieszankę paliwo-powietrze?
Regulacja?
Większa dysza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 17:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Skład mieszanki ,ustawienia na iglicy i ewentualnie dysze, będziesz widział jak się zachowuje po każdym z tych zabiegów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 17:42 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
n0ooRt pisze:
... będziesz widział jak się zachowuje po każdym z tych zabiegów


Dzięki wielkie. W wolnym czasie popróbuję.

A czy to możliwe, że to wszystko potrzebne po wymianie kolanka wydechu?
Wcześniej było ok (tzn zbierał się "z dołu").




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 18:07 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Każda ingerencja w napęd wymusza regulację, nawet jakbyś wymienił tylko dyszę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 20:11 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
Rozumiem.
Jednak myślałem, że "odetkanie" wydechu w 2T będzie wiązać się jedynie z plusami...
A tu jednak osiągi spadły (no może przyspieszenie bo v-max wystarczajaca)
A może jednak po zmianie kolanka wydechu rolki wariatora okazują się teraz za ciężkie?
Bo gdy się już rozbuja to jedzie- od 50 km/h wzwyż jest najlepiej- od 0 do 30 km/h prawie nie jedzie- obroty niskie etc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 20:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Spin50, a wymieniłeś na to samo wario z tymi samymi rolkami (gramatura)?




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2013, 21:16 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
Przemek051195 pisze:
Spin50, a wymieniłeś na to samo wario z tymi samymi rolkami (gramatura)?


Wcześniej (przed wymianą kolanka wydechu) zmieniałem wariator na nowy plus nowe , minimalnie cięższe od seryjnych rolki (Seryjne 6,3 g zalożyłem 6.5 g). Może teraz powinienem (przy odetkanym wydechu) założyć lżejsze rolki (np 5.5-5.8 g) plus większa dysza główna? (seria to 47,5)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2013, 13:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
tak, dysza 56, 58 i rolki spróbuj 5.5




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2013, 18:14 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
Dziękuję za sugestie. Podziałam.

Jeszcze jedno-niejako przy okazji gaźnika.
Ruszać (wymieniać to ustrojstwo (nie wiem czy jakoś nie blokowane) czy tez nie ma sensu tego ruszać?

króciec ssący (dolotowy):
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2013, 18:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Jak nie jest popękane to zostaw




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lis 2013, 22:20 
*

Rejestracja: 01 lis 2013, 16:54
Posty: 8
Pojazd: Generic Spin 50
Zmieniłem dzisiaj rolki na lżejsze (ok 5,5g). Gaźnik podregulowany (coprawda dyszy jeszcze nie zmieniałem).Dalej to samo.
Ogólnie pali, chodzi itd bez zarzutu. Żadnego szarpania,przerywania czy strzelania.
Jedynie te niskie obroty przy ruszaniu...
Później już idze dobrze. Paliwa więc mu nie brakuje. Wraz z obrotami rośnie prędkośc itd.

Czy moze to być wina spręzynek sprzęgła?
Z oryginalnym wydechem (kolankiem) było ok-teraz może wymagana jest zmiana charakterystyki pracy sprzęgła? Może powinny być twardsze aby otwierało się dopiero przy wyższych obrotach? (tym samym start dynamiczniejszy).

Czy dobrze kombinuję?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy