Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 2:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 kwie 2017, 9:11 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Witam mam problem proszę o podzielenie się informacjami z waszego doświadczenia w czym problem :(

Gilera Runner rok 2000 silnik Zapc1400
Gażnik 17,5 Motoforce nowy!!
Wał korbowy Top Racing Evolution NG nowy
Łożyska wału i uszczelniacze Tec Metal C3 Nowe
Nowe Magneto
Dysza 65

Wszystko zostało złożone początkowo ciężko chodziło nawet po biciu w obie strony wału , ale jak już dał rady odpalić to się ułożyło .

Problem natomiast jest taki że z kopki chociaż ciężko za 3 razem odpali natomiast , ze startera piłuje i nic z tego co zauważyłem nie pali na niskich obrotach .
Nic nie daje regulacja gaźnika najlepiej chodzi przy zakręconej do końca natomiast gdy chociaż trochę odkręcę albo nie ma reakcji albo gdy dodam gazu spada z obrotów i gaśnie . Na zakręconej chodzi cicho i bardzo równo i nie ma problemów z gazem .Dodam jeszcze że wcześniej przed remontem mogłem dodać manetkę do połowy a nawet full i tak z kopki odpalał . Teraz natomiast nie mogę ruszyć gazu ani trochę kopać bez dodawania gazu i liczyć że odpali . Jedzie nawet przyzwoicie 80KM pod górkę z górki pewnie nawet ponad 100KM licznika skutera :P czyli 10 km mniej .

Czy to może być moduł - ( czytałem że jak się da bez problemu gaz na kole w gorze to nie moduł ) a wasze opinie.

A może Cewka niby nic 0 zarysowań choć w starym magnecie mi się pokruszył magnes i odkleił przestawił :D nawet ocierał o karter (to przed wymiana wału )choć wał był wymieniany kosmetycznie w celu późniejszego założenia lepszego cylindra a powód wymiany to był uszkodzony gwint w pompce od chłodzenia i nieszczelność miedzy karterem koło mebrany .

Oczywiście iskra jest 2x mocniejsza na kopce niż na starterze
Co mogę jeszcze napisać podciśnienie jest sprawdzałem paliwo idzie choć pociągnąć nie powiem trzeba
z wężyka . Jest jeszcze wężyk który idzie bezpośrednio do kartera do czego on jest do spalin ? W każdym razie, podłączone z niego nic nie leci jak pociągnę węża . Ten trójnik czy tam pompka od paliwa trochę nieszczelny to dzisiaj zauważyłem .

Jak palę kopką widzę ze lampka od świateł mruga na zielono jaśniej niż na starterze masa podłączona dobrze wszystko było czyszczone parę razy przed skręceniem lśniące aluminum :P

Akumulator nowy ładowany ( to jak by ktoś napisał o akumulatorze po przed trochę szukałem odpowiedzi ).

A to tak jak może już znajdę odpowiedz co polecacie do tłumika tecnigas next -r jaki cylinder 70 cm

-- 20 kwie 2017, 10:11 --

Sprawdziłem kompresje i było tylko 3 bary .


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 kwie 2017, 18:50 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Daro18 pisze:
Sprawdziłem kompresje i było tylko 3 bary


A jak ją mierzyłeś? Przy otwartej maksymalnie przepustnicy?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2017, 17:54 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Przy zamkniętej ale miałem niedokładny przyrząd poprawka ( dokładnie ma 1.9 bara). Może ktoś polecił by jakiś cylinder 70 cm ? Za bardzo nie wiem co wybrać nie ukrywam że lubię jeździć na full gazie wiec jakiś wytrzymały . Chciałem kupić Arisal ale aluminium słyszałem że szybko się niszczy, wiec raczej w grę chodzi żeliwny, tylko za bardzo nie wiem jaki :P myślałem nad KIT DR EVO . Albo jakąś używkę kupić , ale widzę że żeliwa nie sprzedają raczej dojechane alu xd .

-- 26 kwie 2017, 18:54 --

Dzisiaj kupiłem DR evo 70 cm pytanko do was jaką dysze użyć do tego cylindra seryjny filtr powietrza coś będę musiał zmieniać jeśli chodzi o filtr ? Dziękuje za szybką odpowiedz :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2017, 20:19 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jaki masz gaźnik? W zależności od gaźnika są różne dysze i czasami trzeba wyciągnąć zwężkę z obudowy filtra. Na początek możesz dać większą dyszę by dotrzeć na bogatszej mieszane. Po docieraniu można precyzyjniej regulować. Nie zapomnij o regulacji iglicą.

Edit:
Dopatrzyłem się gaźnika 17,5. Spróbuj z dyszą ok 75 - 80. Filtra na razie nie ruszaj.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2017, 18:38 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Cylek nowy DR evo 70 pochodził 3 dni zrobiłem może 30 km ^^^ z cylindra odpadł kawałek metalu z tulejki porysował mi tłok jedna rysa do pierścienia za nie ma ale za to rozwalił mi łożysko na wale i do rozpołowienia zrobię zdjęcia cylindra moje pytanie czy to się nadaje do reklamacji jak może odpaść kawałek z tuleji? przy otworze ?


Taki przykład narzazie bo nie mam jak zdjęcia zrobić . Czerwony kolor to dziura w tuleji .
Obrazek

Ogólnie na cylku nie widać rys jest tylko dziura ,jedna rysa do pierścienia przez caly tłok w miejscu oderwania się tego kawałka . I ta dziura 5mm od otworu nie jest idealnie z nim .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2017, 18:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wstaw na spokojnie zdjęcia jak to wygląda bo ciężko np. mi sobie to wyobrazić...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 18:06 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Mi też , takie coś hmm wysłałem dużego lottka :D a zdjęcie wstawię w tyg . bo skuter nie mam na miejscu . Dodam jeszcze że jeździłem na podwójnej mieszance bo nie byłem 100% pewny co do dozownika a miałem zamiar go rozkręcić 1:40 + dozownik . Temp minimalnie była za wskazówka zero nic się nie grzał .

-- 09 maja 2017, 19:06 --

O to zdjęcia

Obrazek

Next

Obrazek

Next


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 19:39 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
reklamacja pytaj sprzedawcy czy uzna , nie obrabiałeś okien lekko pilniczkiem ? jakbyś to zrobił to może pilnik wyrwałby ten poluzowany kawałek , teraz tylko pytanie do sprzedawcy ,cylinder powinien chodzić , pierścień zakleszczony czy lużny na tłoku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 19:47 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Nic nie piknikowałem takie skazy miał tyle ze myślałem ze to się nie ukruszy . Tłok był luźny , jedyne co to wał mi siedzi na łożyskach i teraz muszę go rozpołowić .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 20:46 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A tak z drugiej strony to jak on jeździł na tak tłustej mieszance? Trzeba było odpiąć dozownik i jeździć na robionej samemu. Niestety ale to też mogło się przyczynić do awarii. Jak wlejemy więcej oleju to nie oznacza, że będzie lepiej bo czasem jest grubo gorzej. Niespalony olej może tworzyć grube nagary, nie wspomnę, że nie chce dobrze jeździć.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 20:59 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Ja zrobiłem 20 km tam nawet nagaru nie było :P nie róbmy jaj z hecy . Coraz gorsze części są sprzedawane i tyle , nie winie sklepu bo produkt zapakowany wszystko było ok , ale tam gdzie to produkowali to ślepi nie są chyba . Ja oczywiście mogłem od razu to reklamować ale swoją nie wiedzą i motywacją odpalenia skutera zrobiłem błąd i założyłem myśląc że może to się wytrze .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2017, 21:49 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
szkoda widziałeś wady i założyłeś , jak pisałem męcz sprzedawcę jak są jeszcze jakieś wady będziesz miał łatwiej , nowy bez wad cylinder warto obrobić pilnikiem okna są tak ostre że tylko "czekają" aby coś załapać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 maja 2017, 6:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tak naprawdę, to akurat uszkodzenie wału nie koniecznie jest spowodowane tym oderwanym kawałeczkiem. Ja tu natomiast widzę podstawowe błędy montażowe wału. Nie mówię, że to nie ten opiłek sprawił lecz i bez niego mogły występować problemy z łożyskami.
Które to łożysko poleciało? Na stopie korbowodu? Jak oceniłeś, że jest rozwalone?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 maja 2017, 8:02 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Stwierdziłem to po tym że jak ściągnąłem cylinder wariator i magneto dalej nie mogłem ruszyć wałem , ruszałem nim z jednej i drugiej aż lekko puścił od strony magneta był taki piękny dźwięk tarcia metalu o metal . Ale więcej będę widział po rozpołowieniu. Czy zły był montaż, składałem według filmu na YT, z doświadczenia simsona 4 biegowego już rozpoławiałem , tutaj rewelacji nie ma. Dla pewności teraz złoże z mechanikiem, ale tam źle nie ma co zrobić .Wszystko było z głową robione nie biłem młotkiem środka łożysk wszystko miałem przygotowane , palnik , opalarka , klucz pod łożysko ,starłem z łożysk smar a nasmarowałem olejem do paliwa .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 maja 2017, 10:14 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Musiałeś mieć wyjątkowego pecha z tymi łożyskami albo żle złożone taka drobinka raczej im nie zaszkodzi , ja miałem 3 wypadki łożyska i wał wytrzymał , pękł pierścień 50 cc 1/3 wyleciała wydechem , pękł pierścień 70 cc konkretna masakra , rozpadło się igiełkowe główki przy 70kmh niezły syf zblokowało tłok i pękł pasek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 maja 2017, 17:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jarek2176 pisze:
Musiałeś mieć wyjątkowego pecha z tymi łożyskami albo żle złożone taka drobinka raczej im nie zaszkodzi , ja miałem 3 wypadki łożyska i wał wytrzymał , pękł pierścień 50 cc 1/3 wyleciała wydechem , pękł pierścień 70 cc konkretna masakra , rozpadło się igiełkowe główki przy 70kmh niezły syf zblokowało tłok i pękł pasek



X2
Sam podobne tematy przerabiałem z pierścieniami, a ostatnio pękło łożysko igiełkowe i wał przeżył.
Moim osobistym zdaniem ta skaza na cylindrze to wada odlewu, tego typu części nie przechodzą przez rentgen tylko człowiek organoleptycznie stwierdza, czy jest ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 maja 2017, 18:02 
*

Rejestracja: 17 mar 2017, 11:31
Posty: 9
Pojazd:
Już złożyłem silnik , łożysko rozsypało się od strony magneta pękł wianuszek powypadały kulki i je zmieliło , pełno opiłków po kulkach . Wszystko wyczyściłem założyłem jedno nowe łożysko bo drugie było dobre , nowe simeringi , choć tamte było dobre :D zdjęć nie robiłem bo nie było co :D widać było zgrzane łożysko i pęknięte wianuszki i brak 3 kulek , to i tak szczęście że tak wygląda cylinder . Jutro montuje silnik no i zobaczymy :D.

Jeszcze wymiana rolek i będzie ok :)
Film




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy