Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 14:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 wrz 2017, 19:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Witam po dłuższej przerwie... :)
Tłok już dotarł o 10. Tak więc odrazu poleciałem sprawdzić czy pasuje tym razem... No i co się okazało ?
:( Ze tłok jest jeszcze trochę za mały powtórzę JESZCZE TROCHĘ ZA MAŁY !!! :twisted:
Nie rozumiem jak można tyle razy zatrzeć cylinder. Wymiar tego cylindra to 48.5mm conajmniej.
Ale mówię huk trudno. Zobaczymy jak to będzie. Przypomniałem sobie że kiedyś też tak miałem z innym cylindrem że był trochę większy od tłoka ale nie jak w tym wypadku.
No więc założyłem wszystko nasmarowałem itp.
Kompresja w miarę jak na 70. No to odpalamy. Ale lipa. Jak by chciał ale jednak nie mógł.
Pomogła wiertarka w pierwszym odpaleniu. No to jak się rozgrzał trochę to postanowiłem sprawdzić co i jak.
Ogólnie mówiąc MOC OGROMNA przy rolkach 4g. Koło kręciło się w miejscu dosłownie nie dało się ruszyć. Jednak długo się nie cieszyłem.
Zaraz doszły mnie słuchy o stukaniu z silnika... Już to kiedyś przerabiałem. Było to spowodowane w tamtym przypadku za cienką uszczelką pod głowicą (walenie itp).
Gdy zaczołem pisać ten post poszłem jeszcze podłożyć uszczelkę pod cylinder. Ale efektów nie ma. Czyli to nie uszczelka. A tłok.

Tu kilka fotek jak wygląda ten luz: :?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 23:28 przez qvwvp, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 wrz 2017, 22:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2015, 19:34
Posty: 434
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR
Widzę problemy z tym tłokiem :/ Nie ma u ciebie zakładu gdzie by zrobili ci zwymiarowanie cylindra .
U mnie chłopaki za darmo wymiarują cylinder podają wszystkie dane na kartce a4 :)




_________________

Aprilia Sr'ka By Macieek
aprillia-sr-50-70-by-macieek-nowe-lampy-t415051.html
Wpadniesz do Sr'ki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2017, 0:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Wynalazca pisze:
Widzę problemy z tym tłokiem :/ Nie ma u ciebie zakładu gdzie by zrobili ci zwymiarowanie cylindra .
U mnie chłopaki za darmo wymiarują cylinder podają wszystkie dane na kartce a4 :)

Niestety muszę polegać na swojej miarce tylko :/
Jak myślicie ile dziesiątych mm tu brakuje. Tłok to 48.00
Wiem że głupie tak na oko i jeszcze ze zdjęcia ale raz się żyje :lol:
Stawiam że tak:
- 48.5
- 48.8
Znalazłem już takie. 48.8 meteor trochę drogi by się pomylić :|




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2017, 1:27 przez qvwvp, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2017, 0:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2015, 19:34
Posty: 434
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR
Ja jak do ktm dobierałem to miałem tak cylinder 47.03mm a tłok 47.98mm czyli 0.05mm luz montażowy miałem .




_________________

Aprilia Sr'ka By Macieek
aprillia-sr-50-70-by-macieek-nowe-lampy-t415051.html
Wpadniesz do Sr'ki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2017, 2:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Trochę poboliczałem i wyszło mi tak:
96.3%x=48
0.963x=48
x=48÷0.963
x=4800÷96.3
x=49.8
Możliwe że cyl ma prawie 50mm ? :lol:
Chyba coś źle zresztą to tak z nudów trochę...
Ale na poważnie to chyba wezmę takie coś:
http://allegro.pl/tlok-piaggio-gilera-80-ccm-48-5-mm-szlif-sfera-i6724436716.html
Mam nadzieję że będzie dobry. Jak tak to będę miał wymiar jaki brać lepszy tłok. :P
Chyba nie będzie za mały znowu ?
Meśle że będę miał w domu pokaźną kolekcję tłoków :cool:


Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 23:28 przez qvwvp, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2017, 21:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Serio? Tu nie ma prawa być lipy..0,01mm za mało/za dużo i już masz koszta rzędu 500+ ....
To ma perfekcyjnie współgrać a nie tłok od tak 0,1mm luz albo 0,2mm.... 0,05mm luz jak LC, max 0,06mm jak to AC (można i 0,065mm) i to już max opór!
Niedopuszczalne jest od tak składanie na różnych tłokach -a może się trafi.
Trzeba cylek dać do zakadu, np. wysłać do wojtala garage albo frezmotu i tam zmierzą dokładnie średnicówką. Tylko w ten sposób to ma prawo jeździć. Róbmy porządnie, jak należy, a nie kombinujemy.... :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2017, 23:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Wiesz scoot prócz czasu i pieniędzy nie mam nic do stracenia :P
Zamówinie poszło będzie we wtorek.
Tłok: 48.75
Z racji tego iż tłok 48 nie miał 48 a jakieś 47.75. A w cylindrze brakuje jeszcze od 0.5mm do 0.9mm postanowiłem wziąść 48.75 który będzie miał 48.5 i będzie pasować raczej.
Może takie druciarstwo no cóż... :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2017, 8:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2017, 12:23
Posty: 47
Lokalizacja: Żory
Pojazd: Aprilia Classic
Imię: Przemek
Widzę kolego praca u ciebie ostro wre jeśli chodzi o maszynę :D jeśli chodzi o kolor to ja bym połączył czarnym z białym fanie by się prezentowała do tego dymione lampy i migacze oraz owiewka :D by wyglądało to konkretnie :D do tego czarne naklejki oryginalne i będzie pięknie :D zapraszam przy okazji do swojego projektu wartego również uwagi bo też włoch projekt-aprilia-classic-50-72cc-t421662.html :D każdego również zapraszam do pisania w moim temacie ;)




_________________

...typowy Koziorożec...no comment's.

Mój projekt:
http://forum.mieloch.pl/projekt-aprilia-classic-50-72cc-t421662-20.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2017, 19:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Witajcie po przerwie.

Dziś przyszła paczka z tłokiem lusterkami i rolkami.
Pierwsze sprawdziłem czy tłok będzie dobry. No i w tym wypadku trafiłem w 9/10 Bo mógł by być jeszcze trochę wiekszy jakieś 0.20mm. I pewnie zamówie w najbliższym czasie trochę większy.
Wiem wiem śmiech na sali ile tłoków można zamawiać :lol: + taki że drogie nie są  :D

Zamówiłem też lusterka z gwintem 10 :| ale gdy próbowałem je wkręcić okazało się że te dziury w kierownicy nie mają gwintów :O . Tak więc lusterka muszę odesłać i wymienic na 8m.
Ale wracając do silnika. No to poskładałem to wszystko do kupy. (Dużo roboty było jak na piaggio)
No i odpalamy. Odpalił za 10 kopnięciem ale trzymał obroty nie gasł a to już coś :D

Trochę się rozgrzał no to gazu. Nie pamiętam jak pisałem kilka postów wcześniej ale teraz moc była jeszcze większa. Myślę że jakieś 10km to conajmniej.
Na seryjnych rolkach 6.5 grama nie dawało się ruszyć tyle mocy. Ale przewidziałem to i zamówiłem rolki 7.5 g które okazały się jeszcze za lekkie :O. Bo liczyłem na efekt takich niskich obrotów przy wmiare dobrym przyśpieszeniu ale to nie jest jakiś wielki problem...
Jedynym mankamentem jest jeszcze delikatny klekot w tych samych miejscach co poprzednio. Tylko nie rozumiem czemu jescze występuje poniewasz tłok siedzi już dobrze. W porównaniu do poprzedniej 50 po szlifie luz tłoka był taki sam w obu cylindrach. No ale nie jest to taki wielki problem podczas jazdy nic nie słychać.
A co najlepsze to to że wkońcu odpala ze starteru :)

No to zdążyłem jeszcze na stację skoczyć zalać trochę paliwa. I czekać na ładną pogodę.
Jeśli chodzi o resztę to zostało mi kilka rzeczy.
- obszyć siedzenie ( co teraz nie będzie łatwe bo pies ukradł mi gąbkę :/ )
- lusterka dobre załatwić
- kierunkowskazy na tył ( bo jeden obgryzł mi pies )
- zrobić hamulec tylni
- zabezpieczenie i malowanie ramy i elementów stalowych.

To tyle by zostało z tych ważniejszych prac. Ogólnie to teraz niestety pogoda nie dopisuje więc możliwe że niektóre rzeczy zrobię dopiero na przyszły sezon :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2017, 19:17 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
qvwvp pisze:
Tak więc lusterka muszę odesłać i wymienic na 8m.


Są też takie adaptery ,które redukują M10 na M8




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2017, 20:41 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Czy 10KM to wątpię, Szitrejs tyle by miał, dr evo daleko oknami/kątami do niego, bardziej moment to może mieć pod 11-12Nm i nisko więc i ora porządnie :D

DO PORTA GO! :twisted: :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2017, 21:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Mate57 pisze:
Są też takie adaptery ,które redukują M10 na M8

Być może tak i zrobię taniej wyjdzie pewnie :)

scoot pisze:
Czy 10KM to wątpię, Szitrejs tyle by miał, dr evo daleko oknami/kątami do niego, bardziej moment to może mieć pod 11-12Nm i nisko więc i ora porządnie :D

DO PORTA GO! :twisted: :twisted:

No dokładnie nw ile to 10km być może i tyle nie jest. Ale z 8 :D.
Do porta bym dał ale się nie opłaca pewnie tyle co ten cylinder przeszedł szlifów ma już dość :lol:

Dziś zmieniłem sprężynę na seryjną. Bo ta T.R. czerwona za twarda była i tak to wyglądało:
90km/h rpm 12k
Teraz:
90km/h rpm 10-11k

Jedynie przyśpieszenie trochę słapsze. Ale zato obroty mniejsze i ciszej zawsze trochę :lol:
Chociaż jak od 60 rezo łapie to szatan xd
Będę też myślał na lepszym tłokiem pewnie.
Dziś zamontowałem też plastiki bocze bo zmieniłem zdanie i chyba lepie z nimi wygląda.
Jutro zrobię zdjęć kilka bo dziś nie miałem czasu trochę. Chociaż z 30 km zrobiłem i nic nie wybuchło :lol:
A i nad malowaniem myślałem nowym. A przyda się bo czerwony ładny ale dużo rys i nie da się naprawić nie szlifując.
Tak więc będzie pewnie biały + czarny połysk wszystko. Ale czekam na pogodę narazie :)




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2017, 15:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No 10-11k styka na v-max. Z takim luzem to nie ma szans na zatarcie hehe prędzej cylinder stopi :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2017, 22:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Ogólnie to rozkmininiam jeszcze jak to jest. Mój aktualny vmax to jakieś 90 km/h. I czuć dosłownie że to max bo rezo już minąłem.
Co gdybym dał przełożenie mniejsze ? Może macie jakieś pomysły na lepszy vmax bo myślę że da się więcej wycisnąć z tego cylindra. Mam na oku wariator Top racing.

Ostatnio robiłem malowanie ramy. Nie pytajcie ile roboty :O
A tu kilka fotek jak to aktualnie wygląda:
Zdjęcia słabej jakości bo się ciemno zrobiło szybko jutro zrobię lepsze w dzień :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 19:52 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Bierz sport wario, nie miałem nigdy serii ale raczej coś tam dają... Jak masz 11/1 to nie ma sensu dłuższych, porta mu to rpm wzrosną, więc i v-max.

Jak możesz to zmierz średnicę wewn. wylotu w wydechu, w tej rurce na końcu stożka (stinger), potrzebne mi to to porównania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2017, 18:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2015, 23:09
Posty: 356
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE LUBIN
Pojazd: Fiat 126p (Żaba)
Imię: Barti
Optycznie popracować i będzie Gut Gut :D




_________________

ZNAJDZIESZ MNIE TU!
Facebook Żaba-Fiat 126p Projekt


Fiat 126p 650: 2016-Do końca świata i jeden dzień dłużej
Opel Insignia 2.0 200KM: 2023-?
Peugeot Satelis 125: 2022-?
Opel Insignia 2.0 160KM: 2019-2023
Cpi Popcorn 70: 2017-2019
Router Bassa 50: 2014-2017




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2017, 22:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Co słychać ?
Ostatnio wiele sie nie dzieje. Za to dużo wypadów robię :)
Jedynie problemy były ostatnio z paliwem.
Jak wracałem do domu to coś strzeliło i stracił moc full manetka a ledwo silnik chodził.
Potem coś się oddziało i normalnie ale za kilkadziescia metrów znowu. No i zgasł. Patrzę a tu paliwo się leje z gaźnika.
Już kiedyś to przerabiałem. Ale że było już ciemno to postanowiłem dopchać do domu jakiś 1,5 km :/ (lasami xd)
Problem polegał na tym że pompa ma taką moc że zalewa gaźnik i aż przewód wyskakuje od paliwa.
Niby powinien to kranik (zawór podciśnienie) regulować ale on jest cały czas załączony na stałe.
Tak więc posiedziałem pomyślałem no i :idea: .
Wpadłem na pomysł by zrobić to za pomocą trójnika przewodu paliwowego.
Czyli działało by to tak:
))________> Gaźnik
Paliwo --------->))
))________> Bak

Czyli nadmiar paliwa leciał by spowrotem do baku nawet miałem specialne wejście do tego celu seryjnie.
Tak więc problem rozwiązany. Działa sprawdzone. :)

Dziś zrobiłem też kilka fotek: (aktualny stan)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2017, 22:57 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
qvwvp pisze:
Czyli działało by to tak:
))________> Gaźnik
Paliwo --------->))
))________> Bak


Nie ważne jak najważniejsze ,że działa :) A maszyna konkretna i rzadko spotykana to też się liczy :)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2017, 13:06 
*

Rejestracja: 09 wrz 2017, 22:58
Posty: 125
Pojazd: Cagiva Mito

Ostrzeżenia: 1
Mate57 pisze:
qvwvp pisze:
Czyli działało by to tak:
))________> Gaźnik
Paliwo --------->))
))________> Bak


Nie ważne jak najważniejsze ,że działa :) A maszyna konkretna i rzadko spotykana to też się liczy :)


Zgadzam się...fajny projekt. Kiedyś bardzo chciałem mieć DNA...ale dwa plaskacze na ryj od ojca i mi przeszło :)

Pozdrawiam i jedziesz z tematem :D Jak skończę MITO i będę jechał do Polski, masz czekać na mnie przy granicy :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2017, 16:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Witam wszystkich po długiej przerwie. :D
Długiej bo w planach miałem sprzedarz gilery i w 1 z 3 przypadków było już blisko ale gość w dzień na który się umuwiliśmy zamilkł, wiec postanowiłem że gilerę zostawiam.

Nie dawno udało obszyć mi się siedzenie zakupiłem materiał i wszystko w miarę możliwość estetycznie wykonałem. Teraz jest na tyle dobrze że nie wsydził bym się jechać na miasto :lol:

Ostatnimi dniami zrobiło się ciepło więc trochę ruszałem się na zewnątrz a skoro na zewnątrz to i do gilery.
Np. dziś postanowiłem zrobić przegląd z racji tego że moc silnika spadła, no i co wynikło:
- zgubiona śruba od wydechu (odkręciła się pewnie od wibracji)
- sworzeń ciężko wyszedł (zapieczony był pewnie) ale łożysko ok
- tłok jeżdzilem na jednym pierścieniu no i z tego jednego gniazda wypadł ten bolec co trzyma pierścień w jednym punkcie. W rezultacie pierścień był przekręcony w stronę wydechu no i wyrobił kanał wylotowy trochę jak i sam tłok :/
- jak by było mało cały silnik był zalewany płynem chłodniczym bo tłok cylinder dziwnie się lepiły czyli trochę płynu chłodniczego musiało przeciekać. :<

Na dniach zrobię zdjęcia pokażę jak NIE należy tuningować silników xd.

Postanowiłem nie iwestować już w tą 70 lecz naprawić seryjną 50. Dziś zamówiłem tłok 40.25 do cylindra.
Jak dojdzie będę wszystko składał. Zobaczymy jak to będzie chodzić :)




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy