Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 4:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2010, 14:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Więc na wstępie proszę o wyrozumiałość, założyłem ten temat ze względu na zbyt wielką ilość informacji, a ja potrzebuję wyłowić te najistotniejsze akurat dla mnie.

Przymierzam się do zakupu używanej 2 letniej Gilery Runner z 2008 roku, wersja na gaźniku Dell'Orto.
Chciałbym móc później ją tuningować, bo podobno fabrycznie po zdjęciu blokad jej osiągi są średnie, przyśpieszenie marne, v-max w granicach 80 km/h?
Więc pomyślałem nad zakupem cylindra Malossi sport 70cc, może też nowy wariator tej firmy?
Zdecydowanie nie chcę wymieniać wydechu, bo teraz mam w swoim skuterze głośny Technigas RS-2, i słychać mnie z daaaleka, a ja jako 35 letni facet, lubię ciszę i spokój ;)
Potrzebuję tuningu na takim etapie, aby skuter osiągał 90km/h, najważniejsze żeby przyśpieszenie zdecydowanie się poprawiło, po to aby bezpiecznie wyprzedzać inne pojazdy, no i spalanie nie uległo zbytniemu pogorszeniu, czyli do zaakceptowania max 4l/100km

Proszę o rady, za które będę wdzięczny.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 15:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Według mnie cylinder Metrakit Hand Made 70cc Polini Sport 70 lub Malossi Sport 70 będą najodpowiedniejsze. Metrakit jest najmocniejszy z tych 3 cylindrów. Przy tych cylindrach nie jest konieczna wymiana wału. Na seryjnym wydechu można śmigać bez obaw, fakt że cylinder nie osiągnie swojej maksymalnej mocy, ale będzie ciągnął z "dołu". Nawet na seryjnym wydechu dzwięk się zmieni, będzie bardziej agresywny. Wariator daje dość sporo, sam osobiście polecam Malossi Multivara, odradzam Polini Speed Control. Nigdy nie miałem do czynienia z Hebo NG, ale słyszałem, że jest bardzo ciężki w regulacji. Przy zmianie cylindra konieczna jest zmiana dyszy i łożysko górne korbowodu.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 15:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Dzięki wielkie, jeżeli więc mam tuningować, to jedna firma, po co się rozdrabniać na kilka, a więc Malossi.
A jak sądzisz, da radę z tymi 4 litrami na 100 km, czy więcej może pić paliwa?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 16:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Wiem, że jak by był na wtrysku dał by rade 3,5 litra, tylko Malossi Sport na wtrysk kosztuje 1,500 zł, ale to temat na dłuższa wyminę zdań. Wątpię, żeby dało rade zmieścić się w 4 litrach, ale w 5 dało by radę. Sam u siebie mam Metrakita Hand Made to przy idealnej regulacji napędu mieszczę się w 5 litrach.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 16:55 
*

Rejestracja: 17 maja 2009, 18:09
Posty: 160
Pojazd:
Ja mam gilerke do sprzedania z 2007 roku, leci 90 :lol: Pisz na gg jak cos:21381856




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 17:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
pumba10022 Słyszałem, że na wtrysk są awaryjne, ale jeżeli chodzi o cenę, to o co najmniej 500 zł za wysoka, jednak gdybym rzeczywiście wiedział, że 3,5l da radę, to bym brał za te 1500zł licząc na późniejszy zwrot kosztów z paliwa, bo miesięcznie u mnie schodzi 35l latem, a 40l zimą, przy spalaniu powyżej 5l/100, no i nie wiem jak z tą awaryjnością skuterów z wtryskiem, bo to jedynie mnie niepokoi..
Jeżeli więc okazałoby się, że na wtrysk lepiej brać, to 1,5l oszczędności to dużo, z 40 litów miesięcznie mamy jakieś 12 litrów, a to daje przy dzisiejszej cenie paliwa 54zł miesięcznie, zwrot różnicy w zakupie cylindra byłby po jakimś roku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 17:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Sam sobiście nie kupił bym wtrysku, póżniejsze koszty naprawy przerosły by cenę cylindra. Same ECU Malossiego kosztuje w Niemczech około 1 tyś. Wolał bym, żeby palił mieć więcej, ale mieć pewność, że zaraz mi się coś nie rozleci ...




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 18:01 
*

Rejestracja: 22 cze 2010, 14:54
Posty: 82
Pojazd:
Cylinder bez wydechu Ci wiele nie da,więc zamiast wariatora wydech + cylek i odczujesz ogromna różnicę ;) Seryjny nie ogarnie takiej mocy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 18:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Wiec gaźnik, postanowione.
Jeżeli zaś chodzi o cylinder bez wydechu, to da radę, pamiętam z Mieloch-a użytkownika, który wstawił 70ccm do Kymco Bat&Win, i zamykał licznik, przy czym nie odczuwało się zbyt wielkiej różnicy w dźwięku.
Jeżeli więc wzrośnie mi moc o jakieś 20% a szybkość ze standardowej po odblokowaniu 80km/h do 90km/h, to i tak chyba jest warto.
Ewentualnie mogę później zmienić na wydech jakiś lekko tuningowy, jak Tecnigas Silent Pro.
Wedle tych danych, straci trochę na mocy, bo koło 2,5KM w porównaniu do Tecnigas RS, ale ważny jest dla mnie dźwięk, nie może odstraszać wszystkiego wokół, i wzbudzać zbytniej ciekawości policji.
W dodatku mam zamiar zaopatrzyć się w blokadę obrotów, tak aby w razie, gdyby nasza wspaniała policja zdecydowała na sprowadzenie mobilnych hamowni, to przy takiej kontroli ja przełącznikiem zablokowuje obroty i wuala.


Ostatnio zmieniony 01 sie 2010, 18:19 przez baraqs, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 23:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Nawet na seryjnym wydechu powinien Pan odczuć dość sporą różnicę. Kolega włożył do Yamahy Champ cylinder Polini 70, ten sam silnik co BWS, Bosster itp. i dało mu bardzo, bardzo dużo. Ma założonego Multivara. Przystosował ten skuter do stuntu, z gazu wstaje mu na koło, co prawda z kierowcą skuter waży 100 kg :mrgreen: to nie dziwię się, że tak popyla.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 0:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Po pierwsze nie pan, bo na forum jesteśmy kolegami skutero-maniakami, więc mówmy sobie na ty, po drugie też tak sądzę, że nawet bez wymiany wydechu da mi sporo mocy, bo co cylinder to cylinder, to serce całego napędu.
Sam osobiście mam "złomka" Kymco People S, wstawiłem cylinder Malossi Sport 70cc, Multivar Malossi, sprzęgło Naraku Black Edition, sprężynę centralną +30, wydech Tecnigas RS-II, i jadę zaledwie coś w granicach licznikowych 90km/h, choć według GPS raczej 80km/h, a i to z żaglem, lub wiatrem w plecy :D
To, to co mam, jeździ dobrze, zrywa ma ostrego, ale grzeje się strasznie, więc każda moja jazda na max, daje tyle, że po kilku minutach skuter traci żywiołowość, robi się ospały, nie reaguje błyskawicznie na manetkę, i wprawdzie szybkość jest prawie identyczna, to jednak przyśpieszenie spada drastycznie.
Teraz, gdy kupię Runnerka, no to mam nadzieję, ze będzie lepiej.
Dzięki wielkie za rady




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy