Dzisiaj jest 28 kwie 2025, 6:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2011, 7:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Witam!

Mam takie pytanie jak dobrze naciągnać hamulec z tyłłu na beben? Założyłem sprężynę linkę wsadziłem w ten uchwyt i zakręciłem tą "nakrętką". I teraz jak to naciągnąć żeby hamulce były dobre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 12:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Dokręcasz śrubę regulacyjną i tyle.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 13:13 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Dokręć tą śrubę:)




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 14:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W tym miejscu masz regulacje naciągu tylnego hamulca :

http://imageshack.us/f/854/dsax.jpg/

Słaba jakość ale przy tylnym kole zaznaczone na czerwono.

Dokręcasz stopniowo i sprawdzasz jak koło się kręci na stopkach centralnych, musisz tak je ustawić by szczęki hamulcowe nie tarły o bęben bez wciśniętego hamulca (jeśli tak będzie to będą grzać Ci się szczęki co powoduje gorszą wydajność, szybciej zużywać okładziny), klamka hamulca musi chodzić w miarę płynnie by nie było problemów z dozowaniem siły hamowania, no i naturalnie żeby po wciśnięciu klamki na maksa skuter dobrze hamował.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 14:26 przez Kamek46, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 21:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Dzięki zrobione :) . Kaplica z tym jak hamuje to wszystko piszczy i ledwo c hamuje... Wydaje mi się że szczęki powoli będą do zmiany... Co sądzicie? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 21:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Raczej norma w skuterach z bębnowym hamulcem że do dupyy hamuje :/
Zdejmij koło i zobacz stan okładzin ...




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 22:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Miałem to samo. Wymieniłem szczęki ale mało pomogło. Z bębnem już tak jest.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 5:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 21:54
Posty: 907
Lokalizacja: Gdansk
Pojazd:
Pisałem juz kiedys ze miałem taki sam problem i hamulce moje po tej operacji hamowały jak tarczowe . Wystarczy nozke ta metalowe cofnoc na frezie do tyłu i bedzie o niebo lepiej . Tez chciałem wymieniac klocki hamulcowe a zrobiłem to i byłem bardzo zadowolony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 12:32 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
kawojdi pisze:
Tez chciałem wymieniac klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe w hamulcu bębnowym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bęben = szczęki .... Tarcza = klocki :)

Jeżeli ma jeszcze gwint na podkręcenie hamulca to po co ma nóżkę na frezie ruszać ??




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek


Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 12:33 przez aragon, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 13:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Wymieniłem szczęki ale mało pomogło. Z bębnem już tak jest.


Hamulec bębnowy jest dużo gorszy od tarczowego lecz różnica polega głównie w eksploatowaniu - tarczowy się tak nie przegrzewa, tarczowy się lepiej dozuje, a bębnowy na kole tylnym (te z przodu w skuterach chińskich przed 2003 są spowalniaczami, a nie hamulcami) też powinien umieć skutecznie pomóc wytracać prędkość lecz zasadniczym hamulcem jest hamulec przedni, tyle że trzeba nim umieć się obsługiwać. Co do tego że mało pomogło kwestia dotarcia hamulca - spasowania się i czystości w bębnie, osobiście zawsze szczęki sam przecieram papierem bo od nowości są takie "zeszklone" co znacznie pogorsza efektywność hamowania. Osobiście często w 4T reanimowałem tylny hamulec właśnie czyszcząc papierem ściernym szczęki i bęben, następnie wszystko przecierałem benzyną ekstrakcyjną, regulacja naciągu i chodziło lecz no do hamulca tarczowego to mu zawsze będzie daleko.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2011, 14:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 21:54
Posty: 907
Lokalizacja: Gdansk
Pojazd:
aragon pisze:
Klocki hamulcowe w hamulcu bębnowym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bęben = szczęki .... Tarcza = klocki :)

pff :ups: no to szczeki i po przesunięciu na frezie hamowało tak samo jak w przednim kole gdzie była tarczówka polecam gdzieś 1godz roboty a jak dobrze ustawisz od razu będziesz czuł duza lepsza różnice .Gdybym miał skuter to bym napisał poradnik Apcia ma obie tarczówki


Ostatnio zmieniony 07 maja 2011, 14:05 przez kawojdi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy