Dzisiaj jest 22 wrz 2018, 7:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 sie 2018, 9:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 77
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Gilera MX-R 125 Unikat!
Stało się! kategoria A2 zdana miesiąc temu, pieniądze na nowy motocykl zarobione, chęć do jazdy nie do opisania...

W zeszłym tygodniu stałem się posiadaczem kolejnego unikatu!
Może nie jest to coś tak unikatowego jak Gilera, ale w Polsce tych motocykli zbyt dużo nie ma.
Panie i Panowie oto przedstawiam Wam .... Hondę CB-1 !
400 cm3 pojemności, 4 CYLINDRY
Silnik a właściwie już piec! dysponuje mocą 55 koni, momentem obrotowym sięgającą 40 N-m
Jednostka napędowa była montowana w CBR 400!
Motocykl pochodzi z roku 1989, jak na takiego staruszka jest cholernie zadbany.
Gdzie nie gdzie są małe ryski, plastiki przełączników już dawno wyblakły.
Reszta jest w jak najlepszym stanie, lakier oryginalny, na ramie wszystkie naklejki, nic nie jest spawane, klejone czy też rzezane.
Moje maleństwo wymaga na chwilę obecną:
-synchroniacji gaźników
-regulacji zaworów bo któryś bardzo mocno słychać
-wymiany oponek na jakieś nowsze

Potwór jest podobno w stanie rozpędzić się do 190km/h, kolega który nim wracał do domu leciał 180km/h.
Twierdził że motocykl jest dużo pewniejszy w prowadzeniu niż jego Honda Cb500.
Hamulce również wygrywają na korzyść CB-1

Dźwięk wydobywający się z wydechów silnika R4 jest po prostu rozbrajający, nogi uginają się pod człowiekiem.

Łapcie tutaj filmik jak to chodzi! Na żywo brzmi jeszcze lepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=5CU0VIY ... e=youtu.be

Plastik niedługo będę mieć w rękach, także dam znać jakie mam osobiste wrażenia na temat jazdy tym ustrojstwem.

Po 15 września lecę do sklepu po kompletny strój i zaczynam działać z Hanią.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 sie 2018, 13:32 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 344
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9
Imię: Gerard
Piękna maszyna. Gratulacje :wink: Aż szkoda mi się robi , że moja honda jeszcze nie złożona :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2018, 12:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 77
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Gilera MX-R 125 Unikat!
No więc pojawia się obiecany up!

Obrazek

Honda zaraz po zakupie miała lecieć na synchronizację oraz regulację zaworów do jakiegoś serwisu.
Jednak kiedy zobaczyłem ceny tych usług.... stwierdziłem "dziękuję, postoję"
Regulacja zaworów silnika R4 zaczynała się od 600-800zł, a sama synchronizacja bez czyszczenia od 200 do nawet 500 za kompletną usługę.
Zrobiłem szybką kalkulację: wakuometr r4 - 220zł, czyli jest bardziej opłacalne zrobić to samemu, i później ewentualnie na tym dorabiać niż oddać komuś.
Regulacja to przecież pikuś! szczelinomierz mam, komplet narzędzi do tego potrzebnych mam, doświadczenie również!

Zabrałem się więc za regulację, musiałem to zrobić bardzo szybko ponieważ motocykla potrzebowałem za 4 dni, aby jeździć do szkoły.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wnętrze Hondy miło mnie zaskoczyło! wszystkie wiązki oryginalne, ułożone w miejscach do tego przeznaczonych, śrubki kompletne i nie wybrakowane, bak posiadający oryginalne wygłuszenie w kozackim stanie oraz rama od wewnątrz wyglądająca tak samo super jak z zewnątrz.

Obrazek

Samego rozbierania było dość trochę, bo około 1.5h żeby dostać się do pokrywy zaworów.
Po jej zdjęciu dopadło mnie mega rozczarowanie! :O Regulacja jest odbywana za pomocą płytek! Dobrze wiem jak to zrobić, tylko problem jest w tym, że liczył się czas.

Motocykl musiałem poskładać na nowo i na razie jeżdżę nim dopóki nie kupię samochodu.

Aktualnie zrobiłem Hanią jakieś 600km.

Plusy jakie udało mi się w niej dostrzec:
- Dużo miejsca do jazdy we dwójkę, wygodna pozycja dla obojga.
- Moc dostępna od samego dołu, powyżej 6 tysięcy to już jest kosmos.
- Jest bardzo zwinna i przyjemnie przekłada się ją w zakrętach.
- W zakręcie bardzo stabilna i prowadzi się prawie jak po sznurku.
- Bez problemu można się fajnie złożyć.
- Motocykl oprócz pierwszego biegu jest dość przewidywalny.

Żeby nie było zbyt kolorowo to minusy też się znajdą!
- 13l bak jest dla mnie trochę za mały, przy spalaniu na poziomie 6-7l przejadę 3-4 razy do szkoły i
z powrotem no i trzeba odwiedzić stację.
- Na poziomie 6/7 tysięcy obrotów jadąc na 5 biegu, wibracje są dość odczuwalne a akurat takie przełożenie pozwala mi wtedy utrzymać optymalną prędkość około 80km/h
- W dodatku wszędzie piszą o 6 stopniowej skrzyni biegów, ja mam ich 5, no chyba że w specyfikacji luz też jest brany pod uwagę jako bieg?
- Nogi są troszkę zbyt cofnięte w tył, ale to tylko lekki dyskomfort.
- Zawieszenie mogłoby być troszeczkę miększe.
- Licznik prędkości ostatnio coś zaczął mi wariować, raz na jakiś czas lubi się zawiesić na niskim wskazaniu i falować +/- 10km/h mimo że jadę np. 50 więcej, wystarczy zrobić przegazówkę i wszystkop wraca do normy.
- Klocki w tylnym hamul... spowalniaczu trzeba jak najszybciej wymienić bo dużo ich nie zostało.
- Podczas zamulania w korku, jazdy pod duże góry z małymi prędkościami itp. potrafi mi się kilkukrotnie włączyć wentylator, odpala się on po przekroczeniu 2/3 skali temperatury.

To chyba byłoby na tyle, pokażę Wam kilka fotek z mojego ostatniego wypadu nad zalew w Świnnej Porębie. Mieszkam niecałe 20 km od niego, ale w ten dzień zrobiłem 60km jeżdząc dookoła niego i podziwiając widoki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bardzo się przydaje uchwyt na telefon, co prawda nie było go jak zamontować na kierownicy, ale lusterko jest sztywne i nic się z nim nie dzieje.
Obrazek

Tutaj możecie zobaczyć jak wygląda 185cm i 90 kg żywej wagi na takim motocyklu.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy