Witam, chciałbym wam zaprezentować moją niunię, czyli Hondę CBR 600 F3 PC31.
Hanie kupiłem 15 sierpnia 2011 w okolicach Łodzi. Po zakupie wracała 230km na kołach i spisała się znakomicie. Średnie spalanie wyniosło 5,5litra. Teraz trochę o niej. Honda jest z końca roku 1997 (model po lifcie). Pierwsza rejestracja to marzec 1998. Sprowadzona do Polski z Niemiec w 2002 roku. Moc 105KM, aktualny przebieg 35400. Na pierwszym biegu osiąga prędkość stuningowanego Aeroxa, na drugim v-max auta Twojego taty, a trzeciego nawet nie zapinam, bo boję się go użyć
Poniżej lista rzeczy jakie były robione i dodatków.
W motocyklu w ubiegłym roku został zrobiony większy serwis, w który wchodziła:
- Wymiana łańcuszka i napinacza
- Nowe kompletne sprzęgło Lucas
- Wymiana regulatora napięcia na Ducati
- Nowy złoty napęd DID + zębatki Sunstara
- Nowe klocki na przodzie i tyle FERRODO PLATINIUM
- Nowy płyn chłodniczy Motul Motocool Expert
- Nowy filtr powietrza
- Nowe łożyska w kole przednim i tylnym KOYO
- Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu + nowy olej MOTUL
- Synchro i czyszczenie gaźników
Przy przebiegu 35tyś. km. [6 sierpnia 2011] wymienione zostały następujące rzeczy:
- Filtr oleju + Olej Motul 5100 10W40
- Płyn chłodniczy Motul Motocool Expert
- Komplet świec DENSO
- Przedmuchanie i synchron gaźników
Dodatki:
- Akcesoryjny tłumik BOS OVAL
- Przednia szyba czarna racingowa
- Przerobione otwieranie schowka (nie trzeba ściągać boczków)
- Przerobione mocowanie tablicy z tylu
- Crash pady
- Polerka rantu felg + lakierowanie środka [czarny połysk PPG]
- Tank Pad i Fuel Pad PROGRIP
- Kierunkowskazy ledowe przód i tył z homologacją
- Przednie przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Zdjęcia:
10.09.2011
Honda niedawno została przerejestrowana, na moje blachy. Twardy dowodzik już odebrany, więc koniec ganiania po urzędach

Zapamiętajcie numery, bo często będziecie widzieli je na moto, które was wyprzedza
Następnie niedługo po kupnie postanowiłem wymienić tylną oponę, ponieważ aktualna była już na wykończeniu, była kwadratowa, szersza o 20 od zalecanej od producenta i to wszystko wpływało na to, że motocykl strasznie myszkował i jeździł niepewnie...
Po poszukiwaniach wybór padł na oponę Bridgestone Battlax BT-023 o rozmiarze takim jak zaleca producent, czyli 160/60/17...
Ostatnio byłem w Częstochowie i zakupiłem sobie Św. Krzysztofa oraz Maryję z modlitwą kierowcy
15.11.2011
Honda ma się bardzo dobrze, śmiga jak dzika. Jednak ostatnio musiałem zakończyć sezon, ponieważ podczas ostatniej przejażdżki urwała mi się linka od sprzęgła, poza tym już pogoda nie pozwala zbytnio na jazdę, ponieważ jest trochę zimno.
Kilka zdjęć z ostatniego latanka:
Przez to, że nie miałem linki sprzęgła i było już trochę za zimno na jadzę CBR trafiła do garażu, oczywiście przed zimowaniem trzeba było umyć dokładnie moto...
Po kilku tygodniach gdy stała pod kocykiem w ogrzewanym garażu postanowiłem się zabrać za przygotowanie do sezonu 2012, głównym celem jest doprowadzenie Hondy do ideału, dopracowanie każdego detalu do takiego też stanu oraz różne nieduże zmiany optyczne. Planów ogólnie jest trochę, jednak nie będę ich teraz zdradzał
Aktualnie ogarnąłem tylni stelaż, wyczyściłem wszystkie styki oraz zabezpieczyłem je odpowiednim preparatem oraz wszystko umyłem co się mieści w okolicach stelaża.
W trakcie pracy:
Teraz Honda prezentuje się jak na poniższym zdjęciu:
29.12.2011
Przy Hondzie cały czas się coś dzieje. Została jeszcze bardziej ogołocona abym miał wszystkie części na wierzchu, abym mógł się bez problemu dostać do do wszystkiego i mógł porobić wszystko po swojemu, tak aby było idealnie

Powoli mi zaczyna brakować miejsca na części, ale na szczęście już nie mam zamiaru jej bardziej rozkręcać, więc nie będzie z tym problemu.. a nawet jeśli to zawsze się jakieś miejsce znajdzie

Jako, że były święta to nie miałem jak pracować przy Hani, ze względu na te wszystkie przygotowania itp. Jednak od razu po świętach wykorzystałem czas i wziąłem się ostro do roboty. Porobiłem dużo rzeczy, ale wspomnę i napiszę o tych najważniejszych. Zająłem się odświeżeniem wyglądu niektórych elementów, mianowicie...
- Odświeżyłem stelaż tylnej lampy
- Wypolerowałem środek tylnej tarczy hamulcowej i wyczyściłem ją całą
Przed:
Po:
- Wypolerowałem korek od chłodnicy
Przed:
Po:
- Wypolerowałem dekielek pompy hamulcowej przedniej
Przed:
Po:
- Wypolerowałem końcówki wahacza
Przed:
Po:
- Ogarnąłem podnóżki kierowcy, mianowicie wypolerowałem je całe, dałem nowe śrubki i podkładki oraz wyczyściłem gumy
Przed:
Po:
Oprócz wymienionych wyżej rzeczy wypolerowałem również:
- Śrubki przednich tarcz hamulcowych
- Śrubki tylnej tarczy hamulcowej
- Blokadę śruby mocującej tylne koło
Grupowe zdjęcie polerek:
Wypolerowałem również tylne koło, a przednie jest jeszcze niedokończone. Jak całkiem ogarnę i skończę koła, to dodam zdjęcia. Oczywiście to nie koniec polerek, pozostało mi do wypolerowania trochę elementów:
- Polerka wydechu
- Polerka uchwytu pasażera
- Polerka stopki bocznej
- Polerka dźwigni zmiany biegów
- Polerka dźwigni hamulca nożnego
- Polerka setów kierowcy
Aktualny stan CBR:
Trochę części czekających na zajęcie się nimi
04.01.2012
Tylna felga już skończona ;) Polerka wykonana, cała felga dokładnie wyczyszczona, tarcza przykręcona oraz mały ale jakże ważny i cieszący detal, mianowicie... srebrny wentylek
14.01.2012
Ostatnio mam bardzo mało czasu na pracę przy Hondzie ale udało się zrobić kilka rzeczy
- Wypolerowałem listki setów, a mocowanie pomalowałem na czarny połysk. Było to dosyć pracochłonne ale efekt jest świetny
Przed:
Po:
- Wypolerowałem nóżkę hamulca nożnego...
Przed:
Po:
Musiałem również ogarnąć zegary, ponieważ podczas ich rozbierania przez swoją nieuwagę złamałem wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza... Trochę czasu zeszło zanim dorwałem wskazówki. Na początku zakupiłem 1 wskazówkę, a później udało mi się upolować prawie kompletne zegary z wersji przed liftem (z czarnym obrotomierzem i zielonym podświetleniem). Brakowało w nich tylko podświetlenia ale to mi nie było potrzebne, ponieważ zależało mi tylko na wskazówkach. Za zegary dałem śmieszne pieniądze, bo 55 zł z wysyłką.
- Zakupione zegary (zdjęcie z aukcji)
- Moje zegary z połamanymi wskazówkami, już lekko rozebrane:
- Nowy i stary obrotomierz:
Przełożyłem cały obrotomierz, ponieważ nie chciałem się bawić z przekładaniem tej wskazówki, ustawianiem jej itp. Poza tym po przymiarkach z czarnym wygląda moim zdaniem dużo lepiej oraz taki lekki kontrast podświetlenia też wygląda bardzo ciekawie (pomarańczowy prędkościomierz i wskaźnik temp. oraz zielony obrotomierz). Wskazówkę od temperatury zostawiłem czerwoną, ponieważ fajnie wygląda jeden wskaźnik z czerwoną... Oceńcie sami
- Zdjęcie już złożonych zegarów i porównanie:
Przed:
Po:
Aktualnie to byłoby na tyle. Temat będę starał się na bieżąco aktualizować i informować o zachodzących zmianach. Pozdrawiam KRYSTEX
