Dzisiaj jest 18 cze 2025, 5:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 maja 2011, 10:08 
*

Rejestracja: 06 wrz 2009, 10:55
Posty: 19
Lokalizacja: Sztum
Pojazd:
tak jak w temacie. slyszalem ze Verticale to najgorsze minarelli i nie wiem czy to prawda chcialbym sie dowiedziec czym sie roznia. itp




_________________

Slajda !


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 10:20 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Vertical jak sama nazwa mówi to cylindry stojące
Horizantal to leżące

Hm verticale wcale nie są złymi silnikami sa bardzo dobre w boosterach, sliderach siedzą te silniki i dają rade

Horizantal to bardzo dobry silnik siedzi w wiekszosci markowych skuterach aprilla/yamaha/benelli




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 10:20 
*

Rejestracja: 04 cze 2009, 18:22
Posty: 95
Pojazd:
Minarelli Horizonta jest to silnik który l ma cylinder w pozycji leżącej i występuje w dwuch wersjach jedna chłodzona powietrzem AC druga cieczą LC a vertical ma cylinder w pozycji stojącej i występuje tylko w wersji chłodzonej powietrzem ,po za tą różnicą ten silnik różni się napewno przełożeniami ma krótsze na przyśpieszenie to tyle co wiem na ten temat




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 10:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
gibonek pisze:
po za tą różnicą ten silnik różni się napewno przełożeniami ma krótsze na przyśpieszenie to tyle co wiem na ten temat

AC - krótkie przełożenia
LC - dłuższe ;)
w każdym silniku to samo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 10:27 
*

Rejestracja: 06 wrz 2009, 10:55
Posty: 19
Lokalizacja: Sztum
Pojazd:
a co jest bardziej zywotne i co wolelibyscie miec




_________________

Slajda !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 10:27 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2011, 16:22
Posty: 479
Pojazd:
^DawiD^ pisze:
AC - krótkie przełożenia
LC - dłuższe ;)

Wcale nie jest tak.
Ale mniejsza o to. Vertical gorszy tylko i wyłącznie dlatego że ma inny sposób napełniania komory korbowej. Najgorsze co może być gdy mieszanka przechodzi przez cylinder do skrzyni korbowej , traci wtedy cała moc , a tym samym ten proces dłużej trwa. Stąd vertical gorszy , a horizontal to istna bajka , wtrysk mieszanki bezpośrednio do skrzyni korbowej i dzięki temu tak dobrze chodzi. To jest właśnie podstawowa różnica która tak różnie cechuje te dwa silniki pod względem sprawnościowym.




_________________

Mbk bOOster NG 98r. :
-70tka
-króciec top racing
-Gaźnik 21mm + air box
-Hebo NG , rolki 3.4g + talerz Hebo nickiel
-pasek Polini Race
-Polini 2g + Stage6 wingcooler Team + 60% hebo
-Tecnigas Trek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 11:47 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Oj coś mi się wydaje że proces napełniania skrzyni korbowej jest taki sam . W verticalu inaczej rozwiązany .

Ja bym powiedział że wcale vertiical nie jest taki zły bo osiągami dorównuje hor.




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 11:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Warte dopowiedzenia jest, iż w Vertikalu moment obrotowy jest wyższy, spowodowane jest to ułożenie cylindra. :D Oba silniki są bardzo fajne, każdy z nich ma swoje zalety jak i wady.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 14:23 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2011, 16:22
Posty: 479
Pojazd:
Michalak pisze:
W verticalu inaczej rozwiązany .

Dokładnie , w verticalu jest inaczej rozwiązany i niestety jest zrobiony tą gorszą metodą. Np. w peugeocie też jest vertical , ale tam zastosowano membranę w karter , co znacząco ukróca czas napełniania skrzyni korbowej dając przewage. To są takie główne różnice różniące silnik horyzontalny i wertykalny. Do tego dochodzi kąt pracy cylindra itp. Najlepszy kąt cylindra to ułożenie cylindra nie horyzontalnie aczkolwiek nie wertykalnie. Tak jak w silniku P/G. Do tego membrana w karter tak żeby ukrócić długość i czas dolotu i można skonstruować całkiem dobry silnik.




_________________

Mbk bOOster NG 98r. :
-70tka
-króciec top racing
-Gaźnik 21mm + air box
-Hebo NG , rolki 3.4g + talerz Hebo nickiel
-pasek Polini Race
-Polini 2g + Stage6 wingcooler Team + 60% hebo
-Tecnigas Trek


Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 14:24 przez thebooster, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy