Dzisiaj jest 20 cze 2025, 22:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 paź 2014, 15:37 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
wiatm zastanawiam sie nad łozyskami na wał pod streetrace i wał top rancing high teh i yasuni r wiec obroty cos ok 10 i wyżej [ile zakręci na takim secie?]

wic pytanie jakie łożyska warto pakować c 4? bo pytałem po sklepach to c3 wytrzymuje spokojnie do 13-14 tysi wiec spokojnie powinny wytrzymać a na pewno dłużnej pochodzą bo maja mniejszy luz i zanim sie wytrą to trochę minie czy jest musowo wsadzać c4? bo w sklepie mowili ze do takich obrotów to jest juz przesada z tym luzem c4. jakie sie najlepiej sprawdza bo mam metlik w głowie bo czytałem tyle postów i teraz nie wiem co wybrac

które będą lepsze c3 czy c4 oczywiście biorę z koszyczkiem metalowym czy konieczne jest c4?

i jakiej firmy fag skf ntn koyo ? ktore najlepsze? bo skf podobno sie popsuły teraz sam przejechałem na nich c4 1500 i padly


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 paź 2014, 18:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Czym jest luz w łożyskach? Luz w łożyskach jest miejscem wolnym, w które wchodzi rozszerzający się materiał, który rozszerza się pod wpływem temperatury. Jeżeli braknie luzu - powstają naprężenia. Naprężenia powodują ściskanie materiału, a co za tym idzie, materiał zaczyna na siebie o wiele bardziej oddziaływać i w efekcie zaczyna się ścierać. Luz w łożysku C3 jest mniejszy od luzu w łożysku C4. To znaczy, że łożyska C3 nie można nagrzać do takiej temperatury, jak łożyska C4. Temperatura powstaje w wyniku pracy silnika oraz wyniku pracy (obrotu) samych łożysk. Wielkość liczbowa temperatury łożysk na rozgrzanym silniku nie jest mi znana, ale będzie z przedziału 70-170 [*C] i ciężko mi przez to doradzić, nawet znając współczynnik rozszerzalności cieplnej stali, jaki luz wystarczy. W każdym razie luz C4 będzie bezpieczniejszy, choć niekoniecznie lepszy ze względu na gorsze warunki toczne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 18:14 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
ale zanim c3 sie wytrze do luzu c4 to troche minie wiec c3 spokojnie sobie poradzi i bedzie chyba zywotniejsze przy streetrace




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 18:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
C3 nie wytrze się do luzu C4, bo ten luz fabrycznie występuje w innych miejscach niż ścieranie. Łożysko, które jest wytarte, zatarte, nie chce się kręcić prawidłowo. A fabryczny luz to całkiem coś innego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 20:14 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
wiec ktos jezdził przy streetrace na c3 i ile mu wytrzymały lub przy innym mocnym sporcie??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 17:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Ja jeżdżę osobiście na fabrycznym wale i fabrycznych łożyskach (silnik jeszcze nie był rozpoławiany) z cylinderm Malossi MHR 70 ccm i jakoś to wytrzymuje...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 19:20 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
a ile juz przejechałes na tym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 11:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
To tak: Na Airsalu, która my trochę mniejsze kanały od Malossi MHR przejeździłem 2500km, potem się zatarł ze względu na zbyt ubogą mieszankę. Wał nienaruszony. Teraz mam Malossi MHR, zrobione już z 300km, też się nic nie dzieje. No ale jeżeli Ty już chociaż raz rozpołowiłeś silnik, to nie złożysz już do stanu fabrycznego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 14:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Vmax pisze:
Ja jeżdżę osobiście na fabrycznym wale i fabrycznych łożyskach (silnik jeszcze nie był rozpoławiany) z cylinderm Malossi MHR 70 ccm i jakoś to wytrzymuje...

Chyba MHR Replice, bo na High Endowym cylku seryjny wał nigdy nie uciągnie.




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 14:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Dokładnie na tym: http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-mal ... 6986.bhtml




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 15:54 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
tyle ze seryjny wał jest na sworzeń 10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Nie u mnie. CPI GTR ma w oryginale 12mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 21:13 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Ale chyba nie pałujesz, bo seria wał by tego nie zniósł




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 paź 2014, 21:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Chciałbym "pałować", ale niestety mam narazie wydech tylko Tecnigas Next R. I nie wiem, czy to przez niego, czy przez coś innego (tylko przez co?), ale silnik kręci mi z ledwością tylko 11 000 [RPM]. Napęd zestroiłem tak, że od startu do v-max utrzymuje się między 11 000 -> 9 000 -> 11 000 [RPM].




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 8:30 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No MHR'a zakładać do Next-R to bardzo mądre posuniecie, robiąc tak nie dość ze go ograniczas to jeszcze skracasz jego zywotnosc.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 18:50 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
zakupiłem c3 metal w sobote montuje i dam relacje jak sie zachowuja [niestety udało mi sie kupic tylko z uuszczelniaczami i smarem ale wyjme je i wyczyszcze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 19:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Temat: Ok, czekamy na relacje.

Komor: że nie wyciągam z niego całej mocy to się zgodzę, ale udowodnij, że skracam jego żywotność.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 21:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Vmax, Załóż do tego MHRa wydech, który wyciśnie z niego wszystko to wał siądzie po pierwszym odpaleniu i wkręceniu na rezo :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 21:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Jestem w trakcie wykonywania takowego wydechu, ale o tym mowa w innym temacie.
A co do tego, czy siądzie czy nie - nie byłbym na Twoim miejscu bardzo pewny. Może podasz mi czynnik, który różni wał sportowy od fabrycznego i który jednocześnie wpłynie Twoim zdaniem na to, że wał się rozsypie? Bo według mnie stopy metalu są bardzo podobne pod względem wytrzymałości; kształt, grubość i wymiary także. Powiem Ci także, że mój seryjny wał jest wypełniany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2014, 14:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Vmax pisze:
Jestem w trakcie wykonywania takowego wydechu, ale o tym mowa w innym temacie.
A co do tego, czy siądzie czy nie - nie byłbym na Twoim miejscu bardzo pewny. Może podasz mi czynnik, który różni wał sportowy od fabrycznego i który jednocześnie wpłynie Twoim zdaniem na to, że wał się rozsypie? Bo według mnie stopy metalu są bardzo podobne pod względem wytrzymałości; kształt, grubość i wymiary także. Powiem Ci także, że mój seryjny wał jest wypełniany.

Wały sportowe jak je określiłeś mają na pewno mocniejszą korbę niż twój wał seryjny, wykonane są na pewno z lepszych materiałów, czop wału w niektórych przypadkach ma większy rozmiar, bo na sworzeń 12mm co czyni go jeszcze bardziej wytrzymałym i na pewno będzie tolerował o wiele wyższe obroty niż wał seryjny. Chociaż sam przy sporcie mam seryjny wał, którego nie mam zamiaru zmieniać bo świetnie sie trzyma to do racinga na pewno wał bym zmienił, choćby tak dla świetego spokoju i własnej pewności.




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy