Dzisiaj jest 28 maja 2017, 1:12



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 maja 2017, 12:53 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Witam
Nabyłem tanio skuter nie na chodzie. Chce go uruchomić i zrobić dla syna.
Obecnie założony cylinder jest 70ccm, stan jego ok, kompresja jest ale nie zmierzyłem dokłądnie.
Iskra jest lekko skacząca, ale na nowej świecy innych cewkach podobnie.
Modułł teżp rzekładałem bo mam drugi keeway fac-t na czesci i do tego jeszcze 2 paczki czesci i silnik minarelli - aplilla niekompletny niestety - brak napędu. Chcę narazie uruchomić to co mam i moje podejrzennie pada na gaźnik bo nie mogę odpalić.
Obecnie założony coś takiegiego:
http://allegro.pl/gaznik-2t-odblok-zipp ... 60072.html

Dodatkowo chyba muszę wymienić ssprzęgło jednokierunkowe bo hałąsuje czasami podczas krecenia rozrusznikiem a jak chwilę pokreci to nie chce mocno krecić tylko tak skokami. Sprawdzałem na innym rozryszniku i jest to samo.

Wczoraj z 4 dellorto w czesciach (3x 12mm i jeden większy chyna 17.5) skompletowałem jeden ale i tak nie mam do niego ssania ręcznego. Próbowałem odpalic i załąpał na chwilę tylko jak miałem otwartą przepustnicę. Mam wrażenie ze go jednak chyba zalewa.

Dlatego chciałbym kupić jakiś gaźnik który zapewnił by mi bezproblemową jazdę.
Co polecicie? zamiennik dellorto
http://allegro.pl/gaznik-tuning-17-5-za ... 13035.html

Czy może jednak jakiś oryginał do tego skutera :
http://allegro.pl/gaznik-japonski-15mm- ... 67045.html

A może coś z TEC jednak:
http://allegro.pl/gaznik-tec-phbn-17-5- ... 35895.html


Zastanawiałem się na remontem tego dellorto większego ale tak naprwadę nie wiem w jakim one są stanie i co im dolegało, nie znam się dokłądnie jakie to modele i jaki zestaw naptrawczy.


Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 8:27 przez Marcino, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 13:38 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 7:15
Posty: 1928
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Troszkę to chaotycznie opisane.
Na początek to na tym co był pierwszy zamontowany to dysza 70 -75 i śruba składu mieszanki wstępnie ustawić na 1 obrót.
Na tych ustawieniach powinien odpalić nawet jak jest ssanie zepsute ale gaźnik musi być czysty.
Sprawdzenie ssania to zdemontować z gaźnika, podłączyć pod 12V i patrzeć czy się ten bolec wysuwa. Jeśli się wysuwa to wszystko jest ok.
Następną sprawą to jest szczelność uszczelniaczy na wale. Tutaj niestety ale trzeba rozebrać przekładnię oraz iskrownik. Jak to zrobić mam to na swoich filmikach w link w podpisie.
Także tam się znajdzie wymiana tych uszczelniaczy.
Problemem także może być wydech gdy jeżdżone było na kiepskim oleju i go zabiło (też miałem taki przypadek i po całym remoncie silnik niby odpalił ale nie miał siły nawet dobrze ruszyć a to był DrEvo 70).




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 14:25 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Gażnik czysty. Sprawdzę dziś dyszę.
Co do ssani to ten mechanizm elektryczny jest jakby cały czas wysunięty. dziś go zweryfikuje.

Co do uszczelniaczy to idzie to sprawdzić czy w przypadku nieznanej historii wymienić je od razu?
Powinienem sobie poradzić bez problemu.

Wydech też sprawdzę, nawet nie wiem co to jest założone.... ale miałem wrażenie ze był mocno stłumiony jak próbował zapalić.
Obrazek http://imgur.com/a/1DvMO

http://imgur.com/a/1DvMO




Czy mogę go zapalić z samym kolankiem? Jak rozbierałem to z kolanka wylała się jakaś brudna ciecz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 14:55 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 7:15
Posty: 1928
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zasadniczo to bez wydechu 2t nie powinno się uruchamiać, ale w celu sprawdzenia gdy jest kolanko to można spróbować.
Na tym filmiku masz pokazane co i jak z uszczelniaczami - jest akurat stojący cylinder peugeot ale w leżących jest podobnie. https://www.youtube.com/watch?v=duTX6dNWTEA&t=428s


EDIT
Tutaj masz całą wymianę uszczelniaczy w takim samym silniku. W gratisie czyszczenie i konserwacja przekładni ;)
https://www.youtube.com/watch?v=WUSRiVPZ-1A




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 8:27 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Dzięki..
Będę działał.

-- 16 maja 2017, 19:48 --

robdk
I miałeś racje. Tłumik totalnie zatkany. Poluzowałem i odpalił. Muszę wyregulować gaźnik bondostaje muła przy większym gazie. Jakby paliwa mało.

-- 17 maja 2017, 8:27 --

Podpowiecie jaki tłumik kupic...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 19:03 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 15:29
Posty: 6074
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Marcino pisze:
Podpowiecie jaki tłumik kupic...


Stage6 Pro Replica /Tecnigas Next R / Yasuni Z




_________________

Sklep online Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
Facebook Lubie to!
Youtube Subskrybuj!
Instagram To czego nie ujrzało "światło dzienne"
Kontakt Mate57@mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 20:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Mate57 pisze:
Stage6 Pro Replica /Tecnigas Next R / Yasuni Z

X2
Tak ode mnie to Next-R ma chyba najbardziej "basowe" brzmienie, oczywiście to moja subiektywna opinia.
Co do gaźnika to osobiście wolałbym markową używkę, niż wywalić kasę na coś, co w 90% nie da się wyregulować. Od biedy poszukaj DellOrto 16, nie były drogie, bo można było kupić kompletny od 30zł do około 100zł. Ten z linku, który masz to sobie daruj, bo nie dość, że nie nauczysz syna obsługi podstawowych czynności to sam się będziesz denerwował, co później odbije się na relacjach żona-dzieci.
Pozdrawiam serdecznie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 23:35 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Nextt R prawdopodobnie Zagości. Jutro muszę złożyć zamówienie bo mnie ciągnie zeby jeździć.
Co do gaźnika to spróbuje reanimować dellirto a jak nie to zgodnie z sugestia coś zskupie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 maja 2017, 18:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Nie musi być wcale dellorciak, możesz również poszukać mikuni lub keihin. Podałem tylko przykład dobrego gaźnika, do którego łatwiej znaleźć części zamienne., a sam mam dellorto w cepku i w piaggio.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 14:45 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Mam mikuni, ale jest zniszczona śruba od powietrza. Muszę spróbować rozwiercić i wyjąc, może się go uda uratować.
Co do dellorto, to mam 3 szt 12 , i jeden wiekszy chyba 17 ale niestety niekompletne.

-- 19 maja 2017, 14:45 --

A czy Tecnigas TREK tez jest ok? Czy lepiej Next R..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 19:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Marcino pisze:
A czy Tecnigas TREK tez jest ok? Czy lepiej Next R..

Kiedy kupowałem Next-R to był poprzednik TREC'a TEC. Ponoć był słabszy. Obecnie dobijam next'a, aż się przepali i też zastanowię się nad TREK lub E-NOX, bo jest z nierdzewki. Ogólnie TREK jest niby odrobinkę "mocniejszy" od next'a ale to tylko wykresy. Ważne jest zestrojenie wydechu z cylindrem, reszta to regulacja gaźnika i napędu. Miałem kilka używek innych producentów ale i tak pozostanę przy tej marce, bo nie wkurza ucha wyciem, a i blacha nie jest jak w przypadku lasera grubości papieru.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 22:09 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
No i wszystko jasne. Dzięki. Next R z mielocha już jedzie. Wariator malosi rolki pasek tez. Akumulator tez. Może w końcu odpalę i wyjadę. Podkładałem plastiki wyglada Ze wszystko działa.
Na koniec gaźnik zostanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 maja 2017, 6:04 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Gaźnik najważniejszy. Zauważ, że skuter z markowym gaźnikiem i chińskim cylindrem będzie jeździł, w odwrotnej konfiguracji już nie bardzo...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2017, 9:25 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Gummma pisze:
Gaźnik najważniejszy.

No wiem, ale na początek zobaczę czy to w ogóle jeżdzi. Nie zależy mi specjalnie żeby jechał bardzo szybko bo syn 12l już się nie może doczekać. Napewno bedzie próbował, a do tej pory tylko rometem 3biegowym jedził. No chyba ze dało by się wykombinować jakaś przełączalną blokadę modułu.... dla mnie odoblokowany a dla syna niech działa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2017, 18:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Marcino pisze:
No chyba ze dało by się wykombinować jakaś przełączalną blokadę modułu.... dla mnie odoblokowany a dla syna niech działa.

Oczywiście, że by się dało, w dziale "zrób to sam" są poradniki na temat budowy ogranicznika obrotów itp.
Dobry ruch z tą blokadą bo młody zawsze narwany, a skutery są wywrotne (małe koła). Ja się wychowałem na starych biegówkach 2T i powiem, że dużo mnie to nauczyło, pokory też.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2017, 23:13 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Poszukam poradnika. Masz racje ze młody napalony. Już rometa t1 położył mi w tym roku na szutrze.
Next R założony. Gaźnik podregulowywany i smiga. Całkiem ładnie brzmi. Narazie standardowy setup ale ładnie idzie. Cylek na dotarciu to tylko 60 leciałem.
Wrzucę filmik jak to chodzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2017, 18:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
W jego wieku też śmigałem i wiem jak było ze mną, więc wcale się nie dziwię :D Na szutry stara biegówka najlepsza, skuter zdezeluje w takich warunkach, a na dodatek nie wybacza tyle błędów, co komarek na 18'' kołach. Wystarczy fragment dróżki z sypkim piaskiem i się wykobyli.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2017, 19:01 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Czy dysza 60 uciągnie cyl WM 70 na chińskim gaźniku ? Nic się nie stanie? Narazie mi lekko kopci bo mam i mieszankę i olej...
dodatkowo zimny nie trzyma wolnych. Muszę sprawdzić elektrykę ssania.[url][/url]https://youtu.be/TvolR1miJEM

-- 23 maja 2017, 19:01 --

https://youtu.be/TvolR1miJEM

Tak to chodzi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2017, 19:18 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3006
Pojazd: CPI aragon GP
Albo robisz mieszankę samodzielnie albo zostawiasz dozownik. Za dużo oleju to przede wszystkim muł, problemy z mocą, z odpalaniem, itp. Zapierdzielisz nagarem okno wydechowe w cylu, głowicę, denko tłoka, kanał wydechowy i tłumik. Nie wiem czy uciągnie, bo nie bawię się chńskimi gaźnikami, nie chcę ich nawet widzieć na oczy. Olej do mieszanki już tylko syntetyk i bez żadnego druciarstwa. Widzę, że inwestujesz dużo kasy i szkoda to wszystko poniewierać. Nie jestem w stanie Ci pomóc z tym gaźnikiem, bo kilka lat temu poddałem się przy regulacji zamienników do motocykla WSK125.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 maja 2017, 12:08 
*

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 19
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Musze ogarnąć te co mam u siebie. Skuter chce zrobić aby młody miał. Ja po wakacjach biorę sie za renowacje Shl i wsk.

-- 24 maja 2017, 23:00 --

Czy na zimnym powinien trzymać obroty ? Czy trzeba rozgrzać .... może mi to ssanie nie działa bo muszę trzymać lekko na gazie

-- 24 maja 2017, 23:05 --

Gaźnik mikuni 16mm Peugeot Jet force
https://www.olx.pl/oferta/gaznik-mikuni ... mnPie.html

Podejdzie mi taki ?

-- 26 maja 2017, 12:05 --

Gażnik ktoś mi podkupił...
Ustawiłem ten co mam i nie jest źle. Świeca kawa z małym mlekiem.

Zmierzyłem ciśninie i słabo to wygląda... tylko 6.5 bar na ciepłym.... cylek 70 WM. Może być mniej bo mam długi gwint w głowicy a wkrętka wchodzi tyko 6mm tzn kilka zwojów? Napewno to kilka cm3 jest..

Mam drugi komplet pierścieni może zmienię.... ale jechać jedzie, licznik lekko z górki zamknałem (80) przy mojej wadze 90kg i standardowym setupie. Teraz mam jeszcze wariator mallosi i w planach jest go założyć razem z rolkami i spreżyną . ODpala od strzała ale musże trzymać lekko gaz aż się nie rozgrzeje. Coś chybe ze ssaniem nie tak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy