Dzisiaj jest 29 mar 2024, 3:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 gru 2016, 15:34 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Hey, myślałem ostatnio co kupic i wytypowałem dwa sprzety mianowicie Typowy Skuter ze skrzynią CVT - Kymco Agility w wersji RS z sinlikiem czterosuwowym oraz motorower z połautomatyczną skrzynią biegów (4 biegi, sprzegło jest odśrodkowe jakby co) oraz równiez silnikiem czterosuwowym.

Mam taki dylemat co wybrac. Z jednej strony wygoda skutera bo skrzynia CVT nie trzeba zmieniac biegów...jest schowek na kask itp a z drugiej motorower co prawda z połautomatem więc zmiana biegów jest banalna nawet dla początkującego, wygląd bardziej jak motocykl no i mozna się przyzwyczaic do zmieniania biegów.

Obecnie posiadam skuter Romet 700 2T ale chce cos mniej awaryjnego (moja opinia) i cos co wysysa z baku 2-2,5 litra a nie 3,5 + olej bo to dwusuw.

Czekam na wasze odpowiedzi. ;) Jesli ktos z was ma którys z tych sprzetów niech sie wypowie ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 gru 2016, 20:02 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Osobiście wolałbym Kymco od jakiegoś "no name"
Zależy też do jakiej jazdy. Czy jazda miejska ,czy gdzieś dłuższe trasy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2016, 10:38 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Głownie miasto...trasy robie rzadko przewaznie do 20km....ale czasami mam tez ochote na wyjazdy 100km+




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2016, 20:07 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Po przesiadce z 2t na pewno moc i vmax cię rozczaruje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2016, 20:35 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Coś za coś. W tym przypadku plus idzie na stronę minimalnie mniejszego zużycia paliwa.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 19:35 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
osiagi? obecnie mój romet 700 2T rozpedza sie do zawrotnych 40km/h, a moc czuc tylko na poczatku...i nie, nie da sie odblokowac ponieważ na seryjnych czesciach długo nie pojezdzi (wiem bo kolega ma takiego samego, odblokował i okazało sie ze trzeba wymienic na markowe czesci).

minimalna róznica w spalaniu? Mate57 jak nie widzisz róznicy pomiedzy 3,5L a 2-2,5L to nwm co z tb nie tak ;)

Pozatym w porównaniu do mojego obecnego sprzetu wiekszosc 4suwów zablokowanych rozpedza sie do ok 50km/h (toros nawet 55 xDD), co to za paradoks ze teoretycznie mocniejszy sprzęt okazuje sie gorszy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:08 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
smieszy mnie gdy widze napis RS na skuterze ktory leci max 65 a moze i to nawet nie XDDDDDD




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:23 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Agility RS na seryjnych 50cc leci ok. 70km/h...po lekkim tuningu nawet bez zmiany pojemności leci 80km/h...jak na skuter 50cc to i tak szybko...bynajmniej dla mnie wystarczająco ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Dla jednych chwyt marketingowy ,dla innych po prostu taka a nie inna okleina. W przypadku zablokowanego Peugeota Speedfighta WRC też można tak rzec.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:30 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
U mnie na wiosce duużo motorowerów kto jeżdzi codziennie praca, szkoła , ma biegówkę jakbym miał kupować drugi raz bralbym biegi , nawet jak 4t wolniejsze od 2t to na paru kilometrach ile 2-3 minuty :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:35 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Wszystko właśnie zalezy co kto do czego i tak dalej. Szkoła , praca wiadomo każdy będzie kalkulował jak najmniejsze koszty. Jeśli ktoś kupuje sprzęt ,aby w wolnym czasie poszaleć wtedy na to nie patrzy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:39 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
musi byc szatan i tylko w 2t a nie ustawiasz sie z kumplem swoim najszybszym squtem RS w wiosce i lecisz 70




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:43 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Ja nie kupuje skutera/motorowera z myślą o ściganiu...chce sprzet przede wszystkim bezawaryjny, zeby nie stał mi w serwisie (tak jak teraz romet) 2 miechy i nadal nie naprawiony. Chce aby mało palił..rozsądne wartosci w stosunku do osiagów....

Jezeli romet jechał by 40km/h a spalał przy tym 2-2,5L na 100 to nie sprzedawałbym go...natomiast 3,5 przy tych osiagach to stanowczo za duzo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:44 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
wyreguluj dobrze gaznik to bedzie palil duzo mniej.




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 20:47 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
wpadłem na to ;) juz był regulowany....co nie zmienia faktu ze 40 to poprstu za mało...takie predkosci są za niskie a czasami nawet niebezpieczne (chodzi o ciagłe wyprzedzanie przez inne samochody, czasami naprawde blisko mnie xD)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 23:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Po pierwsze nie tym tonem do Admina forum, cytat: ''co z tb nie tak'', po drugie oba tajwańszczyzna - śmię twierdzić że 1/2 części to z CHRL brana, po trzecie jak twoje 2t leci 40km/h to efekt zużycia części lub zdławienia silnika - w pełni seryjne 2t bez problemu objedzie każde 4t 50cc, nawet te za 7500zł. Po czwarte, 50cc 4t nie jedzie 70km/h realne nawet jak jest w pełni odblokowane, ma moc ok 3,5 KM co nie pozwala przy masie kierowcy ok 55-60kg na więcej niż 63km/h realne po płaskim - testowane wielokrotnie, a co mówić przy osobie cięższej (potem takich miszczów objeżdżam na pół gazu). Osiągniesz 70km/h z jakiejś mega góry ale wtedy doznasz takich drgań, że będziesz się modlił aby korba nie strzeliła. Po piąte miałem czterosuwy 50tki w CVT i żaden nie palił mniej niż 3/100 przy jeździe tak aby nie oberwać w plecy autem. Ze stożkiem i dyszą 90 potrafił nawet 4,5/100 łyknąć ale to było ciągle full/zero. Wracając do 2t, w pełni seryjne AC wyciągało ok 70km/h realne, LC ok 75km/h.
Podsumowując, bardziej opłaca się dobre, sprawne, seryjne 2t mieć mimo o 0,5L większego spalania.

Jak by mi przy 40km/h palił 3,5 to chyba bym go na złom oddał. Pali tyle bo ma małą moc, kręci duże rpm przez blokady, musi się bardziej męczyć żeby pokonać opory. Wyjawia się mylne myślenie ludzi - zablokowany to mniej pali - g prawda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2016, 13:32 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Nie tym tonem do Admina....no bez przesady, nwm jak bardzo trzeba być wrażliwym zeby sie obrazic za to ale ok, mniejsza z tym.

Scott...seryjne 4T jest w stanie rozpędzić się do 70km/h na seryjnych częściach 50cc (zalezne od wagi kierowcy jak i skutera oczywiscie). Z 4T da się uzyskać spalanie na poziomie 2-2,5L (to ze tobie sie nie udawało to nie znaczy ze sie nie da). Po tuningach jestem świadom ze spalanie może wzrosnąc, ale jak wspominałem nie kupuje skutera do wyscigów czy tuningów tylko do normalnej jazdy z normalnymi predkosciami na poziomie 50-60km/h (takze seryjne 50cc mi wystarczy). Jakbym szukał skutera do scigania się to kupiłbym Aprilie SR albo Aeroxa 80cc...

Zauważyłem ze zaczęła sie tu walka o to co jest lepsze: 2T czy 4T. Moje pytanie dotyczyło który pojazd wybrać, a nie jaki typ silnika, bo o tym jestem przekonany i wybieram 4suwa.

Tyle w temacie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2016, 13:53 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie ma czegoś takiego jak lepsze i gorsze. Każda rzecz ma swoje wady i zalety. Osobiście kiedyś jeździłem w 4 takcie i sobie chwaliłem a to dla tego ,że bardzo dużo jeździłem i skuter praktycznie zastępował mi samochód.

FeboRomet pisze:
jak nie widzisz róznicy pomiedzy 3,5L a 2-2,5L to nwm co z tb nie tak


Mamy litr różnicy ,czyli jakieś ~ 4,50 zł na 100 km. Według mnie nie jest to aż bardzo dużo, ale z drugiej strony jak mamy się rozczulać to warto też zaznaczyć ,że do 2T trzeba jeszcze dolewać oleju, w przypadku 4T wał chodzi na mokro i olej wówczas zmieniamy rzadziej.

Jak dla mnie jeśli jak piszesz robisz miasto + małe trasy to wolałbym skuter. Na upartego skuterem też przejedziesz dłuższe dystanse. Wpisz sobie w Youtube uzytkownika Bobercod. Pojechał na Keewayu nad morze. Większość jego filmów jest zablokowanych ,ale warto obejrzeć te pozostałe.

Pozdrawiam




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2016, 15:11 
*

Rejestracja: 04 sie 2016, 15:56
Posty: 40
Pojazd: Romet 700 2T
Dzieki za konkretną odpowiedz, chyba faktycznie zostanę przy skuterze, chyba ze K Pipe będzie w jakiejś kuszącej cenie :3

W miesiącu robie ok. 300KM +/- 50km...dojazdy do szkoły i inne wypady...co daje jakies 13 zeta oszczędnosci (wiem ze ogolnie mało ale nie zarabiam tylko sie ucze i nie chciałbym wydawac wiekszosci kieszonkowego na paliwo)

Pozatym tak jak pisałes - do 2T trzeba dolewac olej który kosztuje ok 35zł (Castrol Racing 2T taki kupuje) i mi osobiscie wystraczał na jakies 1200 kilometrów.

Dzieki za podanie filmika, obejrze ;)

Pozdro!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2016, 22:07 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak wiesz lepiej to na co piszesz? Porównałem na podstawie doświadczenia (a nie tego co na innych forach piszą) 4t z 2t 50cc i myślę, że każda kwestia już została omówiona.
Na pewno bym nie brał 4t CVT, nie miałem biegówek to nie wiem jak jest z nimi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy