Dzisiaj jest 21 cze 2025, 7:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 lis 2010, 22:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
Witam. Pisze ten post ponieważ jakieś pół roku temu pisałem do was czy można jeździć na oleju 10w40 w 2t smarowanym z dozownika. Bylo mnóstwo odp że nie wolno, silnik zatarty od razu, nawet mechanik tak mi mówił itd. Od tamtego czasy zrobiłem z 7k km, i na przekór wszystkim lałem 10w40 aby sprawdzić jak to będzie. No i dzisiaj rozbieram skuter bo robie tun pożądny, zdejmuje cylinder a tam 0 rys, niemalże w idealnym stanie. A przebieg ponad 10k km, nagaru na głowicy średnio, nie za dużo. Pierścienie nie przepuszczają. Ale co ciekawe 1/5 okna wydechu zaszło kamieniem :shock: Nie wiem czy to ok tego oleju czy od czegoś innego ale zaskoczony tym wydechem byłem bardzo


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 22:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
To jest możliwe, aby skuter śmigał na takim oleju ?? :roll: :shock: Kurcze jestem bardzo zadziwiony !! Ale po coś produkowane są jednak specjalne oleje do 2T, ciężko mi coś z tego wywnioskować. Na jakim oleju śmigałeś ? Mineralny, półsyntetyk, full syntetyk ? Czyli wychodzi an to, że ten olej ma lepsze właściwości smarne, ale zastanawia mnie dlaczego okno wydechowe zostało zabite kamieniem :O, a może to nagar który zbierał się i pod wpływem temperatury stwardniał, aż tak bardzo, ze przypomina kamień ?




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 23:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
też byłem zdziwiony że w takim stanie cylek i tłok:) A co do okna wydechu to może to i był nagar taki, ale bardziej wyglądało na jakiś kamień. Musiałem baaardzo mocno skrobać srubokrętem aby oczyścić, i jak czyściłem to taki pył leciał z tego. A ja jeździłem na tym co było pod ręka:D czyli albo 15w40 mineralny albo 10w40 pół syntetyk, oba z lotosu:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 23:39 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
W tych czasach te oleje nie roznia sie o wiele od siebie, mineralny to widać jaki efekt - kamien ale dobry pomysl awaryjnie lac 10w40 pytanie jak reaguje na mieszanie z paliwem, ale tak naprawde pol sytnetyk i syntetyk to to samo praktycznie mineralny tez podobny wy myslicie ze do 2T to jest jakis inaczej robiony niz do 4T? To inny kolor tylko bo ma bardziej smarowac niż odprowadzać tęperature. Dzięki bardzo za pomysl z tym 10w40




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2010, 7:11 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
Kolega leje ten olej do dozownika w skuterze yamaha jog R
Kliknij w to Olej 10W40
bo polecil mu go mechanik i twierdzi ze skuter dostal nowe zycie...
Nie wiem jak to mozliwe, bo dla mmnie to jest olej jak sama nazwa wskazuje do przekladni a nie do dozownika...


Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, 11:49 przez Kerad, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2010, 11:06 
***

Rejestracja: 02 lis 2010, 15:31
Posty: 525
Lokalizacja: ŚLĄSK/Lędziny
Pojazd:
Może lepszy będzie Syntetyk 5W-40 lub podobne? Bo pół syntetyk (np. 10W40) to tak naprawdę olej mineralny z domieszką iluś tam procent syntetyku i dla tego może powstawac nagar w wydechu...




_________________

Taki tam.. Ciekawy setup.. :D
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2010, 14:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
ogólnie różnica to jest niby taka że te 10w40 jest nie mieszalny z benzyną a te specjalnie do 2T są mieszalne:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy