Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 13:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lip 2013, 21:40 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
Witam

Romet 2011r 4t ma obecnie przejechane 1100 km. (kupiłem gdy miał 300km).

Problem polega na falujących obrotach. Wolne obroty mam ustawione na 3000 gdyż jak miałem ustawione na 2000 to skuter potrafił czasami zgasnąć. Obecnie obroty falują 3500-2000. Śruba od regulacji mieszanki i biegu jałowego działa. Jednak żadne ustawienie nie wpływa na falowanie obrotów. Skuter nie dostaje lewego powietrza (po zatkaniu filtra powietrza silnik gaśnie).

Jaka przyczyna lub co ma wpływ na falujące obroty?
Czy zawory mają wpływ na falujące obroty?
Czy przyczyną może być ori filtr papierowy (czysty). Może zmienić na gąbkę.
Gaźnika nie czyściłem. Wydaje mi się że za mały przebieg aby był brudny.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 sie 2013, 22:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2012, 21:09
Posty: 62
Lokalizacja: Łagów / Kielce
Pojazd: Aprilia Gulliver 50
A gdy przejedziesz trochę km to też falują?




_________________

Zapraszam do Apki ;)
aprilia-gulliver-50-by-rysioek-cos-tam-dlubiemy-xd-t385301.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 2:10 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Dołączam się do pytania! :)

-- 02 sie 2013, 3:10 --

I tak, po przejechaniu troche km też falują, cały czas. Przynajmniej u mnie ;)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 3:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
3k obrotów to jednak za dużo, częsta przyczyna nie trzymania niskich to lewe powietrze ... Mi też po zatkaniu filtra gasł a pomimo to brał lewe ( z tego co pamiętam to miałem uszkodzoną uszczelkę od komory pływakowej )
Weź na sam początek zniż iglicę ( będzie dostawać mniej paliwa) i sprawdź czy na pewno wszystkie wężyki masz podłączone i sprawdź kolor świecy + jeżeli masz możliwość to sprawdź luzy zaworowe jakie są . Przyczyną falowania na obrotach jest źle wyregulowany gaźnik.




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 21:18 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
Obroty falują na rozgrzanym silniku. Obecnie ustawiłem na 2000, ale czasami spadną do 1500 i po pewnym czasie dodaje sobie sam do 2500. Iglicy nie mam regulowanej. Szukałem nieszczelności wężykach ale nic niepokojącego nie widzę. Skuter odpala na kopce i rozruszniku bez problemu ale trzeba dodać minimalnie gazu przez 2 sekundy.
kilka faktów może pomoże.
Gdy skuter postoi więcej niż 5-6 dni to wtedy rozrusznikiem trzeba dłużej kręcić (objaw jakby paliwa nie było)
Czasami przy ruszeniu skuter dostaje obroty (4000) jedzie 5 km/h i ma chwilowy spadek mocy (obroty stoją 4500) po czym przyspiesza bez problemów.
podejrzewam że to nie zwory tylko coś z gaźnikiem.
Czy przed rozebraniem gaźnika zaopatrzyć się w komplet uszczelek ( i gdzie w gaźniku szukać przyczyny)??
Czy może kupić jakiś lepszy gaźnik ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:27 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Te uszczelki, które są w gaźniku, nie są do jednorazowego złożenia, więc nie musisz kupywać nowych, jeśli stare są dobre.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 23:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
kurde no, jakbym miał ten skuter w rękach to byśmy coś poradzili na to .. tak przez internet nie da się wszystkiego zdiagnozować dokładnie .. :(




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2013, 15:47 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
norbix61 pisze:
Te uszczelki, które są w gaźniku, nie są do jednorazowego złożenia, więc nie musisz kupywać nowych, jeśli stare są dobre.


rozumiem że rozbierałeś gaźnik i nic to nie dało

-- 05 sie 2013, 16:47 --

rellanium pisze:
kurde no, jakbym miał ten skuter w rękach to byśmy coś poradzili na to .. tak przez internet nie da się wszystkiego zdiagnozować dokładnie .. :(


Doradziłbyś jaki dobry gaźnik kupić (w przyszłości chcę włożyć 80)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2013, 16:54 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Ja rozbierałem gaźnik i czyściłem, złożyłem i nic się nie stało. O uszczelki się bać nie musisz :) Możesz się bać o śrubki, bo ciężko je odkręcić i trzeba przyłożyć płaski śrubokręt pod kątem do śruby i pukać w niego młotkiem, aby śruba puściła, ja robiłem tak z 10 razy i już śrubki są w kiepskim stanie, ale nadal dobre :D A co do tego, że nie dało, raczej nie dało, bo gaźnik był czysty ;d Wymieniałem dyszę wielokrotnie. :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2013, 17:10 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
Dziś też rozebrałem gaźnik. Było czysto, uszczelki dobrze założone. Dysze seryjną mam 85 (tak pisało na niej). Wydaje mi się że troszkę za duża jak na serie może zmienić na 80 ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 0:02 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Jeśli nie masz filtra powietrza stożkowego, to możesz zmienić na 80.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 8:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
80 to ja miałem na serii i stożku a 85 na 90cc a potem zmieniłem gaźnik na większy.

Proponował bym abyś kupił dwie dysze 75/80 tylko pamiętaj - każda zmiana dyszy = regulacja gaźnika.




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 10:12 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Ja tak samo mam 80 przy 80cc ale filtr oryginalny
Reszta jak wyżej kolega pisze
Swoją drogą jakaś duszy dysza jak na serię
Ja miałem 70




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 19:45 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
filtr mam papierowy (jest czysty). Dodam jeszcze że mam bardzo mały zakres regulacji mieszanki (tzn silnik reaguję na zmiany tylko od zero do 2 obrotów). i w żadnym zakresie nie ma wpływu na falujące obroty. Więc posłucham Was i kupię dyszę 80 i 75.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 20:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
jak możesz mieć filtr papierowy? nie rozumiem ..




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 20:12 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
taki mam http://allegro.pl/papierowy-filtr-powie ... 25632.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2013, 13:04 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Nam chodziło, czy masz filtr stożkowy czy normalny :D




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2013, 20:02 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
To wkład filtra powietrza mam normalny. Zamówiłem zestaw naprawczy (wymienię uszczelkę) do gaźnika, oraz dyszę. Zamówiłem również cały kompletny (obudowa itd) filtr powietrza.

-- 15 sie 2013, 12:51 --

A wiec wymieniłem.
dyszę z 85 na 80
dyszę wolnych obrotów
nowa uszczelka
nowa śrubka od regulacji.
Świece wyczyściłem szczotką bo miała nagar

wynik -obroty nadal falują.
Jaka powinna być kolejność śrubki od regulacji. śruba- podkładka- uszczelka- sprężyna ?
Gdy odkręciłem śrubkę od regulacji nie było żadnej uszczelki (nie widziałem jej).

W zestawie naprawczym miałem iglice z regulacją ale jej nie zakładałem.

Wieczorem zrobię próbną jazdę to zdam relacje jak się motor zbiera.

-- 15 sie 2013, 21:02 --

motor po wymianie pracuje bez zmian
obroty nadal falują




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2013, 23:39 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Pier**ol to, nie spij, zwiedzaj, zapier**aj :D




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2018, 21:42 
*

Rejestracja: 26 lut 2018, 21:39
Posty: 1
Pojazd: kingway koyot
Przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach jest brak lub źle podłączony Zawór recyrkulacji spalin komplet. (odpowietrzania głowicy) 139FMB




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy