Dzisiaj jest 25 maja 2025, 12:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 maja 2011, 21:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2010, 14:47
Posty: 79
Lokalizacja: Gilowice
Pojazd:
Witam mam pytanie czy ten OLEJ CASTROL 2T 1L jest dobry do 70ccm sporta na docieranie?
I jeszcze jedno pytanie bo ten olej jest mineralny i czy on jest dobry czy nie bo słyszałem że jak bym teraz full syntetyka wlał to by uszczelki wywaliło?




_________________

SPRZEDAM!!!!!!!

yamaha-aerox-by-arturg124-t122633.html
nr tel :697889965


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2011, 23:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
Uszczelek Ci nie wywali..Na docieranie półsyntetyk najlepiej a następnie full syntetyk..




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 22:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
DrivterGSI1 pisze:
Uszczelek Ci nie wywali


Uszczelek nie wywali, ale może rozszczelnić silnik, każdy kto się na tym zna, wie że nie można najpierw lać minerala a później full syntetyka, bo mineral zostawia nagar, a full syntetyk to czyści, i dzięki temu się może zatrzeć cylinder.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:


Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 22:24 przez BartriczkoSM, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 22:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
BartriczkoSM, nie ta zasada w 2T;) To jest zasada 4T;)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 22:45 
*

Rejestracja: 13 cze 2010, 20:20
Posty: 24
Lokalizacja: Klikasz?
Pojazd:
Uszczelek nie wywali, ale proponuje coś pół, lepiej podchodzi pod docieranie




_________________

www.zanimnapiszesz.info




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 23:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
BartriczkoSM pisze:
Uszczelek nie wywali, ale może rozszczelnić silnik, każdy kto się na tym zna, wie że nie można najpierw lać minerala a później full syntetyka, bo mineral zostawia nagar, a full syntetyk to czyści, i dzięki temu się może zatrzeć cylinder.


Szkoda że Ty się nie znasz... Ta "zasada", dotyczy starych 15 letnich wychuśtanych silników z przebiegami 200 tysięcy, gdzie uszczelki i tak są w cienkim stanie, właściwie to wymieniałem kiedyś w Felicii z 96 roku olej z mineralnego Lotosa na półsyntetycznego Mobila i nic się nie stało, po prostu komuś wywaliło uszczelkę co się może zdarzyć raz na sto i to w przypadku starych silników 4T i teraz tak piszą. Temat rzeka, szkoda gadać...

Co do "docierania na mineralnym" to też głupotą którą ktoś wymyślił, albo przeczytał w instrukcji chińskiej myśli technicznej bo tam tak głoszą. Prawda jest taka że olej mineralny to właściwie odpady po olejach syntetycznych, są dużo gorsze jakościowo i nie ma sensu zalewania nimi silników. Syntetyki natomiast są rzadsze, lepiej się mieszają i zapewniają lepsze smarowanie w trudno dostępnych miejscach, zapobiegają tzw. suchym startom.

Myślę że autor tematu coś wywnioskował z mojej odpowiedzi.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 10:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
Kamek46 pisze:
BartriczkoSM pisze:
Uszczelek nie wywali, ale może rozszczelnić silnik, każdy kto się na tym zna, wie że nie można najpierw lać minerala a później full syntetyka, bo mineral zostawia nagar, a full syntetyk to czyści, i dzięki temu się może zatrzeć cylinder.


Szkoda że Ty się nie znasz... Ta "zasada", dotyczy starych 15 letnich wychuśtanych silników z przebiegami 200 tysięcy, gdzie uszczelki i tak są w cienkim stanie, właściwie to wymieniałem kiedyś w Felicii z 96 roku olej z mineralnego Lotosa na półsyntetycznego Mobila i nic się nie stało, po prostu komuś wywaliło uszczelkę co się może zdarzyć raz na sto i to w przypadku starych silników 4T i teraz tak piszą. Temat rzeka, szkoda gadać...

Co do "docierania na mineralnym" to też głupotą którą ktoś wymyślił, albo przeczytał w instrukcji chińskiej myśli technicznej bo tam tak głoszą. Prawda jest taka że olej mineralny to właściwie odpady po olejach syntetycznych, są dużo gorsze jakościowo i nie ma sensu zalewania nimi silników. Syntetyki natomiast są rzadsze, lepiej się mieszają i zapewniają lepsze smarowanie w trudno dostępnych miejscach, zapobiegają tzw. suchym startom.

Myślę że autor tematu coś wywnioskował z mojej odpowiedzi.


Hmm...może masz rację, ale kiedyś był temat na tym forum, że się zatarł cylinder, i się okazało że przyczyną była zmiana oleju z mineralnego na full syntetyk, poprostu nagar po mineralu, zrobił co trzeba....




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 10:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Teraz oleje i tak mają te same właściwości płuczące, czy to mineralny czy syntetyk. Swojego czasu naczytałem się trochę poważnych artykułów na ten temat. Wielu osobom stosowanie syntetyka w zajechanym 4T poprawiło pracę i zużycie oleju.
W 2T nie ma to praktycznie żadnego znaczenia, a jak zawalisz silnik nagarem na mineralnym, to obojętnie na czym będziesz jeździł i tak jest ryzyko zatarcia przez oderwane zlepki.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 11:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
Booyaka pisze:
a jak zawalisz silnik nagarem na mineralnym, to obojętnie na czym będziesz jeździł i tak jest ryzyko zatarcia przez oderwane zlepki.


Właśnie oto mi chodziło...ale największe ryzyko jest na full syntetyku, bo on ma za zadanie "czyścić silnik"...




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:


Ostatnio zmieniony 28 maja 2011, 11:34 przez BartriczkoSM, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy