Dzisiaj jest 23 maja 2025, 18:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 kwie 2009, 15:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
Witam .

Nie dawno zakupiłem nowe sprzęgło i dzwon . Po przejechaniu ok.200 km dzwon zaczyna się palić , a nie powinien.

Jaka może być tego przyczyna ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2009, 16:56 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Co rozumiesz , przez słowo "palić", czy leci z niego dym, czy po prostu zaczyna zmieniać kolor?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2009, 20:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Ewidentnie za twarde sprężynki na sprzęgle i skuter rusza z kosmicznych obrotów, przez co pali dzwony :/




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2009, 23:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
Po prostu jak dłużej chodzi to czymś śmierdzi . Miałem tak na starym sprzęgle, ale jak wymieniłem to było ok , nie było tego zapachu. Sprężynki mam białe stage6 to chyba są bardziej miękkie jakie są na rynku. Może to coś da(w znalezieniu przyczyny) , wymieniłem sprężynę centralną z seryjnej na +15% top racing . Sprzęgła nie rozkręcałem więc nie wiem jak tam okładziny i wogle , ale dzwon nabiera niebiesko-fioletowych kolorów na krawędziach .


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 0:00 przez bob3kk, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2009, 9:23 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
To jest normalne że dzwon nabiera takich kolorów , O to się nie martw , Najlepiej zrób fotkę to Ci powiemy. Ważne żeby dzwon nie był krzywy bo przy ruszaniu by szarpało , a kolor może nawet mieć zielony i to nic nie szkodzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2009, 17:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
a co tu robić zdjęcie. Poprostu dzwon na krawędziach dostaje fioletowego koloru . To jest oznaka spalonego metalu.

Zdjęcie robione przy wymianie starego sprzęgła :

Obrazek

To stary jest całkiem spalony . A na nowym krawędzie się robią takiego koloru.
Za miękkie sprężynki ? Moim zdaniem niemożliwe bo mam białe stage 6 czyli najbardziej miękkie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2009, 18:16 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Dzwon sprzęgła ma prawo mieć takie zabarwienie, to jest normalne. Jest to sprzęgło cierne i podczas pracy zawsze wytwarza się temperatura. Na to nie zwracaj uwagi.
Najważniejsze są okładziny. Jak one będą przypalone, czarne, to wtedy masz sprzęgło do wymiany. Po prostu okładziny spalone się ślizgają.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2009, 18:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
Cytuj:
Warto wiedzieć!!!
Zużyty dzwon można poznać po niebieskawo-fioletowych przebarwieniach - wtedy dzwon sprzęgła trzeba wymienić... Zużyty dzwon sprzęgła niekorzystnie wpływa na pracę sprzęgła, a czasem nawet zmniejszać osiągi naszego jednośladu...


no to co , ta notka w opisie produktu to chwyt marketingowy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2009, 18:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Ważniejsze są okładziny niż dzwon. To co piszą w instrukcji, to nie zawsze jest tym co faktycznie powinno się robić. Takich przykładów mogę podać kilka.
Podaje przykładowe zalecenia producentów , a sam odpowiedz czy np. wszyscy właściciele motocykli i samochodów to robią.
Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata
Wymiana płynu w chłodnicy co 2 lata
wymiana docisku sprzęgła razem z wymianą tarczy sprzęgła.
Ktoś to robi? czy to chwyt marketingowy?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 17:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
ok faktycznie wszyscy tego nie robią. Skutery które mają więcej km przejechane niż ja albo z tego rocznika ma całe dzwony . A mój po przejechaniu tylu km już się robi fioletowy ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 18:00 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Nie trzeba nawet papieru ściernego.Weź gąbkę do mycia naczyń z ta twarda siateczka z jednej strony i przystaw ja do wirującego dzwonu na otwartej klapie.Po chwili będzie sie pięknie świecił.I dalej obstajesz przy zmianie ze względu na niebieski kolor :/ Jak chcesz widzieć jak wygląda kawałek wypalonego żelastwa to wrzuć coś żelaznego do ogniska.Tam się to naprawdę przegrzeje :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 13:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Otoz ze zajmuje sie chemia to wiem bardzo dobrze co to jest :P Jest to utlenienie sie wiezchniej warstwy metalu co powoduje ze glebiej sie ju znie utlenia wiec zmycie tega gabka nic nie da ale i jeszcze pogorszy sprawe. Zostaw to tak jak jest i bedzie git.




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 14:22 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Given,
To powiedz jeszcze gruba jest ta warstwa, i ile mm ma pokrywa dzwonu? Może przy okazji policzysz, po ilu latach szlifowania papierkiem tej utlenionej warstwy, zeszlifujesz dzwon do zera?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 14:34 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Given pisze:
Otoz ze zajmuje sie chemia to wiem bardzo dobrze co to jest
Dzięki za info.W życiu nie wpadł bym na to co to jest :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
adames warstwa ta sieka kilku-kilkuset mikronow czyli malo :P Nie szlifuj tego to nie oslabia metalu. Zobacz na sportowe uklady wydechowe do skuterow przy miejscach spawania tez jest takie zabarwienie. To od temperatury ktora nawet od przeciazenia rzedu kilku g moze znacznie wzrosnac :)




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 15:26 przez Given, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:52 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Given,
Przepraszam Ciebie , ale moja poprzednia odpowiedź , to była ironia, przykro mi że jej nie zrozumiałeś. Akurat ja , z materiałoznawstwa mam sporą wiedzę, nie tylko książkową, ale podpartą wieloletnią pracą. Te tematy nie są więc dla mnie żadna tajemnicą czy jakąś niewiadomą. :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2009, 17:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
adames
Czyli według ciebie jes to jakaś wada która powoduje iż taki dzwon można wyrzucić? A i powidz po co taka warstwe utlenionego metalu szlifować? ^^




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2009, 18:09 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
To nie jest żadna wada, po prostu to jest naturalne przebarwienie, w skutek pracy w wysokiej temperaturze. Na pewno z tego powodu nie wymienia się dzwonu, i nie ma potrzeby tego szlifować.
Masz całkowitą rację!
Moja podpowiedź, żeby to przeszlifować, była tylko po to, aby przekonać niedowiarków, że po przeszlifowaniu, pozostanie normalny, metaliczny kolor dzwonu, bez żadnych przebarwień. :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy