Dzisiaj jest 03 maja 2025, 22:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sie 2011, 22:46 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Yo.

Dzisiaj kolega do mnie przyprowadził Yamahę BWS, w której pękł tłok Vertexa.
Opiszę jak i co po koleii.

Zmieniliśmy cylinder na DR Evo, wszystko ok zamontowane na 100% było nowe uszczelki elegancko. Kolega dotarł go, docierał przez 300km. Na oleju yamalube skuter cały czas jeździ.
Pewnego dnia pojechał do miasta i złapał go deszcz, wjechał w kałużę [ jeździ na stożku ]. I skuter na wolnych obrotach zaczął gasnąć na większych było ok, dojechał do kolegi zgasł, nie odpalił, kopał, kopał odpalił z wielkimi problemami i zgasł. Przyprowadził do mnie skuter, był MEGA problem z odpaleniem, a jak odpalił latał jak po przednio, zgasł kaplica znowu kopania w piz*&u. Wymieniliśmy uszczelki, złożyliśmy dla pewności na sylikon, wymieniliśmy uszczelniacze, świecę, fajkę. Złożyliśmy, nie ten skuter odpalał z dodaniem gazu dosłownie 3mm. więcej się dodało nie odpalił, w ogóle nie odpalił, ale któregoś dnia ogarnąłem to i odpalał bez gazu było git. Dzisiaj pojechał przespawać wydech bo kupił Stage6 PRO z horizontala a on ma verticala, ładnie koleś mu ospawał wszystko, bez lipy, wpada do mnie zadowolony, wyregulowało się napęd, pojechał do domu, później gdzieś pojeździć w trakcie jazdy zaczeło coś zgrzytać głośno i zgasł, kaplica. Kolega dotkną kopki nie dało się kopnąć to nawet dalej nie próbował, odkręcił pokrywę przekładni w celu sprawdzenia czy z półksiężycem się coś nie popiepszyło, ale było ok złożył przypchał do mnie, ja odrazu do rzeczy, rozebrałem go zdjąłem cylek i co zobaczyłem? PĘKNIĘTY tłok od dołu. Cylinder nie ma ani jednej ryski bo kolega myśli i nie kopał go na hama, więc szlifu nie trzeba robić, kupi tłok i dalej ogień ale piszę z ciekawości i żeby to się ponownie nie stało.

Co mogło być tego przyczyną?

Setup:

Cylinder - DR Evo
Wydech - Stage6 PRO
Wariator - Polini Super Speed
Przeciwtalerz - Polini Air
Pasek - Polini Kevlar
Sprzęgło - Stage6 Sport Pro
Dzwon - Seria
Gaźnik - Dellorto 17,5
Stożek - TNT Obus

Wyregulowany wszystko było git. Zaczął się sypać po tym deszczu czy to było przyczyną?
Czy może być też wina tego że skuter stał był zimny kolega siadł odrazu full maneta bez rozgrzewania i 80km/h?

Jeszcze raz powtarzam, wszystko było idealnie poskładane wiem bo sam robiłem, ogarniam temat naprawiam skuter nie pierwszy raz, robiłem to miliony razy więc nie mówić że to może wina bo źle złożony itp. bo był idealnie poskładany.

Piszę z ciekawości i po prostu nie chcemy żeby taka sytuacja się powtórzyła.


Czekam na propozycje, odpowiedzi na moje pytanie / mój problem.

Pozdrawiam
PrzemekSSP.




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 22:56 
***

Rejestracja: 17 sty 2009, 15:52
Posty: 532
Pojazd: Brak :O
Źle załozony tłok? :D zamkami do okna wydechowego?;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 22:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Możliwe, że stało się to przez wjechanie w kałużę. Cylinder nagle ochłodzony zmniejszył swoją średnicę, tłok nie zdążył :D




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 23:03 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
TeDeX, Tak jak napisałem wyżej tłok założony poprawnie.
Strzałką do okna wydechowego, czyli nie zamkami nie zaczepiały pierścienie i okna, po za tym pierścienie są w stanie IDEALNYM tylko tłok na dole po prostu pękł jak by ktoś wziął kombinerki i ułamał specjalnie.

Booyaka, Nie załapałem to była ironia czy co bo ja już dzisiaj nie kontaktuje.




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 23:45 
*

Rejestracja: 10 lip 2007, 12:31
Posty: 199
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Dobrze kolega mówi, pod wpływem gorąca zwiększa się objętość cylindra i zarazem tłoka, gwałtowna zmiana temperatury mogła chociaż troszkę zmniejszyć średnicę cylindra i tłok już się nie zmieścił.. nic innego na myśl nie przychodzi, raczej jakiś śmieć z kałuży nie dostał się do srodka i nie połamał tłoka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 0:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Wjechał w kałużę i mógł się dostać syf ze stożka i przytkać gaźnik, zatkanie dyszy wolnych obrotów objawia się właśnie problemami z odpalaniem. Uboga mieszanka + pałowanie na zimnym tak się skończyło. Taka jest moja wersja.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 7:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 14:25
Posty: 548
Lokalizacja: Nowa Huta
Pojazd:
Mój kumpel miał tak w Katanie 70cc tez mu się uszczerbał kawałek tłoka tez zero śladów uszkodzenia na cylku i do tego czasu nie wiemy co było tego powodem może tak jak koledzy piszą wyżej kałuże itp albo tłok był po prostu jakiś felerny , ale nie mówię ze Vertexa to jakaś zła firma tylko każdemu zdarzają się błędy i po prostu twojemu kumplowi się trafił ten tłok , bo jak mówisz ze wszystko było wyregulowany na cacy to innych opcji nie ma ! :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 9:47 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Wjechał w kałużę i mógł się dostać syf ze stożka i przytkać gaźnik, zatkanie dyszy wolnych obrotów objawia się właśnie problemami z odpalaniem. Uboga mieszanka + pałowanie na zimnym tak się skończyło. Taka jest moja wersja.


Nie jestem głupi, pierwsze co zrobiłem to wyczyściłem porządnie gaźnik, wyregulowany był idealnie.


Według mnie zje^%ł sprawę przez jazdę w deszcz szczególnie na stożku i ciśnięcie go na zimnym.


Dobra dzięki wielkie za odpowiedzi można zamknąć. :)




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 10:42 
Zbanowany

Rejestracja: 05 cze 2011, 17:04
Posty: 22
Pojazd:
ja miałem w S9 tak ze jechalem ze stozkiem + tecnigas rs i reszta seria no i zlapal mnie deszcz. na cylindrze nie bylo zadnej oslony przeciw wodzie no i dziekujemy. cylek byl nagrzany, deszcz nakurwial, asfalt plywal, nagle tylko buuuuu, swiecy nie moglem odkrecic dopiero w domu mlotkiem stukalem z godzine i poszla co sie okazalo pierscionka jednego nie bylo i tlok na gorze kolo zamkow ponacinany tak jakby




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy