Dzisiaj jest 22 wrz 2017, 10:11



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 sie 2017, 19:49 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
Witam

Posiadam Piaggio Zip 2T AC z 2016 roku z przebiegiem 2000 km
Przy zakupie Posiadał już wydech Yasuni R oraz sprężynki na sprzęgle czarne z czerwonym napisem Stage STD - nie wiem jaka to twardość ale skuter startuje z wysokich obrotów ( 3/4 manetki ) i dość mocno zrywa, przyspiesza w cały zakresie równomiernie nie ma muła puki się nie rozgrzeje, po przejechaniu 2 km Zip traci delikatnie moc, przyspiesza dobrze ale już nie tak. Pytanie co zrobić aby to ustabilizować, chce teraz zainwestować w wariator i myślę nad dwoma - Stage6 Sport Pro czy Osławiony Malossi Multivar. Jaka jest wasza opinia, co od siebie możecie polecić. W przyszłości nie planuje jak narazie powiększać zestawu a wyregulować dobrze to co mam.

Pozdrawiam :) i z góry dziękuje za chęci.

PS: czy na seryjnych częściach jest wybita data produkcji ? bo nie chciało mi się już rozkręcać wariatora by zobaczyć czy to seria.




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2017, 18:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Ja bym brał sport pro :wink: Dłuższe bieżnie rolek.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 8:16 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
Wybrałęm Stage6 dużo przychylnych opinii. Czekam na przesyłkę.

Pytanko czy zakładać sprężyne centralną od tego zestawu ? czy pierw sprawdzić jak się będzie skuter zachowywał. Jak zdjąłem dekiel widać zużycie paska na seryjnych częściach dół dekla jest cały czarny od paska.

Posiadam gaźnik Dellorto czy w P/G były zakładane seryjnie ?




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 12:13 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Dellorto to seria, kwestia czy 12 czy więcej, ja bym tu widział chociaż 16mm gaźnik. Może też przez centralkę mięknąć albo złą regulację gaźnika, sprawdź rozmiar dyszy. Jaki kolor świecy? Umyj każdą część napędu a korektor umyj i przesmaruj, umyj pokrywę i karter z tego czarnego syfu, sprawdź szerokość pasa i jak co wymień.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 14:13 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Dellorto to seria, kwestia czy 12 czy więcej, ja bym tu widział chociaż 16mm gaźnik. Może też przez centralkę mięknąć albo złą regulację gaźnika, sprawdź rozmiar dyszy. Jaki kolor świecy? Umyj każdą część napędu a korektor umyj i przesmaruj, umyj pokrywę i karter z tego czarnego syfu, sprawdź szerokość pasa i jak co wymień.


Tam jest tylko dekiel zasyfiały od paska tak to reszta wygląda ok nie widziałem zbędnego syfu na częściach od napędu. A jesli już to czym umyć korektor i czym nasmarować ? Będę rozbierał do zmiany wariatora to poczyszcze trochę.

Co do gaźnika to nie wiem narazie nie zaglądam bo raz jak zacząłem kręcić przy ostatnim skuterze to nie mogłem później wyregulować mimo wskazówek i porad. Świece sprawdzę.




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 15:10 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Do benzyny wsadzić wszystko, ja smarowałem grafitowym, co roku się powinno to robić. Warto zajrzeć do gaźnika, może jest już 17,5mm to wtedy nic tylko się cieszyć. Jak będzie za ubogo na dyszy to też może mieć kopa z dołu a świeca za jasna będzie wtedy i grzeje się niepotrzebnie.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 15:24 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Do benzyny wsadzić wszystko, ja smarowałem grafitowym, co roku się powinno to robić. Warto zajrzeć do gaźnika, może jest już 17,5mm to wtedy nic tylko się cieszyć. Jak będzie za ubogo na dyszy to też może mieć kopa z dołu a świeca za jasna będzie wtedy i grzeje się niepotrzebnie.


Czy jakoś z boku z góry zobacze czy to jest 17,5 ? jakieś oznaczenie będzie widoczne ?




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 17:20 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Z boku gaźnika jest, jak nie widać to chyba czas go umyć :lol:




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2017, 14:32 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Z boku gaźnika jest, jak nie widać to chyba czas go umyć :lol:



Z boku gaznika jest napisane samo PHVA czyli pewnie seria.

Jaka twardość mają sprezynki Stage6 czarne z czerwonym napisem ?




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2017, 17:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3157
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
scoot pisze:
Z boku gaźnika jest, jak nie widać to chyba czas go umyć :lol:

Kolega scoot wcale nie szydzi, sam się pod tym podpisuję umyj gaźnik, a nad pokrywą komory pływaka powinien się pojawić napis Dellorto, w okolicy śrubki wolnych obrotów powinna być nacechowana średnica gardzieli gaźnika (w takim kółeczku). PHVA to typ gaźnika, występujących od rozmiaru 12 do 17.5 (a może do 19? Nie pamiętam już). Cechuje je ssanie automatyczne, dysza główna M6, wszelakie króćce przyłączeniowe i dużo innych opcji, które zależały w jakim skuterze były fabrycznie stosowane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2017, 21:56 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
Zdjęcia świecy.

http://imgur.com/mV6j2d7

http://imgur.com/2K6zoAA

-- 30 sie 2017, 21:56 --

Założyłem wariator i zmiany są same na plus. Wzrosło przyspieszenie w całym zakresie. Wieksza dynamika i czucie mocy. V-max bez zmian.
Nie zakładem żadnych podkładek. Sprezyny centralniej z zestawu tez nie. W najbliższym czasie ją założe i porownam.
Co do pracu napędu mam wrazenie ze przyspiesza z opóźnieniem wciskam manetke wkreca sie na obroty i po chwili łapie, na zaciśniętym hamulcu wchodzi w obroty pewnie pasek sie ślizga.
Co do rolek bym nie ruszał nie ma praktycznie muła.




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2017, 22:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Raczej każdy wchodzi na obroty mimo hamulca, 5-6KM przeważa nad bębnem z tyłu. Na wale to nawet i 6,5KM może być, taki ciśnięciem to pas się psuje. Wariator się pneumatem odkręca, inaczej to się psuje wał, nakrętki czy inne rzeczy. Pneumat tylko i wyłącznie. Jak dasz centralkę s6 medium to i rolki cięższe +-0,7g.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2017, 11:09 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Raczej każdy wchodzi na obroty mimo hamulca, 5-6KM przeważa nad bębnem z tyłu. Na wale to nawet i 6,5KM może być, taki ciśnięciem to pas się psuje. Wariator się pneumatem odkręca, inaczej to się psuje wał, nakrętki czy inne rzeczy. Pneumat tylko i wyłącznie. Jak dasz centralkę s6 medium to i rolki cięższe +-0,7g.



Pneumatem ciężko szło. Wkręciłem śrubę w dekiel zaparłem o nią śrubokręt i włożyłem miedzy ząbki tak żeby ich nie uszkodzić i poszło.

Ogólnie jest minimalny muł na dole jak się rozgrzeje stąd chce spróbować centralkę twardszą.
Jestem ciekaw czy podkładki coś by dały ? ? ? pasek i tak mam wrażenie że był na samym dole. W seryjnym zestawieniu nie było żadnej takiej cienkiej w okolicach tuleji.

Irytuje mnie jedna kwestia ja wiem że jak są twarde sprężynki na sprzęgle to startuje z wysokich obrotów ale u mnie jest tak że startuje tylko w tedy kiedy dam manetke do oporu nawet jak powoli podkręcałem to czułem że jest tylko jeden tryb albo wchodzi na full obroty albo wcale :P




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2017, 13:10 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Sprzęgło zjechane już może?




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2017, 17:58 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Sprzęgło zjechane już może?



Jak to sprawdzić ? Ogólnie to wyglada tak jak bym Motor trzymał na sprzęgle i go gazował xD, jak dociągne do końca dopiero idzie. Chcial bym zeby byla jakas regulacja. Dopiero przy 30 km\h idzie go utrzymac pod gazem i regulować prędkość. Czyzby były za twarde sprezynki ?


Czy jak dam podkładkę na przedłużenie tuleji coś się zmieni ? V-max wzrośnie lub coś podobnego ? bo po założęniu wariatora się nie zmienił, nie przeszkadza mi to ale dziwne trochę. W sumie swoje warze ( 100 kg )




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2017, 18:30 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1947
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Ewidentnie wygląda na starte sprzęgło :) po co było gazować z hamulcem? Pewnie dzwon też już starty. Odkręć go i będzie jasne.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2017, 17:07 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
scoot pisze:
Ewidentnie wygląda na starte sprzęgło :) po co było gazować z hamulcem? Pewnie dzwon też już starty. Odkręć go i będzie jasne.



A co to bylo ? Jedno razowa próba.

Ogólnie mam wrażenie po dłuższym teście ze dynamika sie poprawila nic więcej. Vmax ten sam dol sie trochę poprawił na rozgrzanym.

Juz mnie korci kupic sprzęgło i dzwon :D



1. Czy ktoś się orientuje jaką twardość mają sprężynki czarne z czerwonym napisem Stage STD ? Chce kupić Zestaw Poliniego i to poprawić bo mam wrażenie że tak twarde sprężynki nie są potrzebne.




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2017, 17:45 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3157
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Viamortis pisze:
Pneumatem ciężko szło.

Bo go źle podłączyłeś.
Viamortis pisze:
Jak to sprawdzić ? Ogólnie to wyglada tak jak bym Motor trzymał na sprzęgle i go gazował

Odkręcasz dzwon i sprawdzasz stan okładzin ciernych, jeżeli na dzwonie sa kolorowe przebarwienia to jest przegrzany.
Viamortis pisze:
Juz mnie korci kupic sprzęgło i dzwon

Jak nie chcesz mieć katorgi z regulacją napędu to poszukaj takiego o podobnej wadze co masz obecnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2017, 19:10 
*

Rejestracja: 23 sie 2017, 16:11
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Zip 2T AC 2016.
Wagą czego ?

Dzwon po lekturze forum kupił bym: Tec CNC R
I do tego zamówię zestaw sprężynek polini bo skuter długo nie pochodzi jak cały czas będzie dostawał tak po dupie, a sądze że przy seryjnym Cylku nie ma potrzeby aż tak twardych sprężynek, czy się mylę ?
Momentami mnie to poprostu irytuje że muszę go do samego końca wkręcać żeby ruszył.




_________________

Dellorto 17,5
Wariator Stage6 Sport Pro
Yasuni R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2017, 19:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 17:12
Posty: 3157
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wagą sprzęgła. Zestawy sportowe potrafią być dużo lżejsze i później jest dużo pracy, oraz pieniędzy na testowanie metodą prób i błędów. Co do katowania silnika obrotami to się nie mylisz, po jakiego grzyba wpakowałeś tam twarde sprężynki? Katujesz cylinder i sprzęgło, do tego pasek też nie ma łatwo. Załóż zbliżone do seryjnych, bo będziesz miał ciągłe koszta, twarde to do racingów, a nie serii :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy