Dzisiaj jest 02 maja 2025, 15:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 kwie 2015, 12:37 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Witam posiadam Longije 2t z silnikiem o poj. 50cc.
Po długim postoju (2.5 miesiąca) silnik nie chce zapalić, sprawdzałem świece (jest iskra) i wyczyściłem gaźnik
Wiem tylko że jest rozładowany akumulator (wgle nie pali ze startera), z kopniaka nie chce zapalić.
Skuter jeździł jakiś czas bez filtra powietrza i po pewnym czasie przy prędkości 30km/h gasł.
Co mam zrobić aby udało mi się go uruchomić ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 kwie 2015, 13:06 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zacznij od weryfikacji stanu cylindra. Na początek sprawdzenie kompresji a następnie zdjęcia głowicy i cylindra bo jak latał bez filtra to raczej nic dobrego się nie ma co spodziewać.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2015, 13:10 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Mam zdjąć głowice i cylinder i wyczyścić?
Jak sprawdzić kompresję?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2015, 13:30 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Kompresję to sprawdź u mechanika. Ale jak masz zdejmować głowicę to w sumie nie potrzeba. I zdejmujesz nie po to by wyczyścić, bo nic to nie da, tylko masz zobaczyć czy nie trzeba cylindra, tłoka czy pierścieni wymienić. Ale widzę, ze nie wiesz co i jak to lepiej daj do mechanika by naprawił.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2015, 13:45 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
U mnie nikt nie zajmuję się naprawą skuterów, więc mogę liczyć tylko na siebie.
Powiedz po czym poznam, że ww. elementy są do wymiany

Edit: Jak będzie "wydmuchiwać" z cylka przy uzyciu kopniaka to znaczy że jest ok?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2015, 22:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Vern To nie działa tak jak myślisz. W silnikach spalinowych musi być odpowiednie ciśnienie robocze, by mógł pracować. Poczytaj w pierwszej kolejności na ten temat, nie bój się tego. Pogrzebiesz później przy własnym "komarku", nauczysz się wiele na ten temat, a może i wypełnisz w przyszłości lukę, która jest w Twojej okolicy i zaczniesz tym zarabiać na życie? Warto czytać i się rozwijać, bo w dziale "zrób to sam" tego forum można zaoszczędzić dosyć dużo kasy, a jej zawsze brakuje :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2015, 13:10 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Udało mi się go dziś odpalić, lecz teraz znów jest problem
W wężyku tylko do połowy jest paliwo, tak powinno być?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2015, 16:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli jest gdzieś zawinięty i powietrze nie ma jak uciec do baku to tak będzie. Tym się nie przejmuj, bo paliwo i tak spłynie w trakcie pracy silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2015, 16:56 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Teraz wgle paliwa nie ma w wężyku, próbuję przewodem podcisnienia? zasysac żeby spłyneło ale tylko kilka kropli spływa świeca prawie sucha, tylko raz odpalił i od razu zgasł.
Co robić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2015, 5:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sprawdź czy masz paliwo w baku :D A tak na poważnie to może masz już zapchany filtr paliwa. Możesz jeszcze sprawdzić odpinając przewód idący od baku do kranika, czy poleci paliwo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2015, 12:54 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Gdzie znajduję się filtr paliwa i czy można go wyczyścić?
Nie mam przewodu "od baku do kranika", bak - kranik - przwód "kranik-gaźnik".

Z tego co wygooglowałem to u mnie nie ma filtra paliwa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2015, 18:19 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czyli masz wersję z kranikiem wkręcanym w bak. Prawdopodobnie zanjduje się tam sitko i jakiś syf mógł go przytkać. W ubiegłe wakacje czyściłem bak i się troszkę zdziwiłem co z niego wyleciało :D Ale przed tym zabiegiem zdejmij wężyki z gaźnika i zassij podciśnienie ustami, zobaczysz czy paliwo poleci normalnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2015, 16:27 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Tak paliwo poleciało, tzn że to coś z gaźnikiem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2015, 8:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Na to wychodzi. Może jest zasyfiony do tego stopnia, że nie daje rady.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2015, 14:53 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Gaźnik ostatnio czyściłem więc może to coś z cylkiem (skuter zrobił około 100 km bez filtra powietrza)?

Może wstrzyknę paliwo do cylindra, tylko ile i jak to dokładnie zrobić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2015, 19:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bierzesz strzykawkę, pobierasz około 1cm3 benzyny wymieszanej z olejem, później odkręcasz świecę, wstrzykujesz paliwo do tej dziury, zakręcasz świecę palcami, dociągasz z wyczuciem kluczem, zakładasz fajkę i odpalasz. Silnik po takim zastrzyku będzie chodził jak na ssaniu (podwyższone obroty).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 kwie 2015, 10:10 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Wyczyściłem jeszcze raz gaźnik i ten element w który się wklada część gaźnika, sprawdziłem kranik, wężyki podcisnienia i paliwa, filtr powietrza. Zassalem powietrze z wezyka podcisnienia i cały wężyk paliwowy był wypełniony paliwem (jest ok). Próbowałem zapalić kilka razy (nie udało się) świeca mokra, iskra jest. Odkręciłem pokrywe i zauważyłem że zębatka na którą nakłada się kopniak ma pęknięty 1 ząbek, czy możliwe że to jest powodem, jeśli nie to co mam jeszcze sprawdzić. Jeśli cylinder to proszę ze szczegółami bo tam jeszcze nie zaglądałem :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 kwie 2015, 19:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ząbek nie ma nic do tego, bo to ruch tłoka zasysa paliwo. Jaki kolor ma iskra? Jak masz w pobliżu jakiś warsztat samochodowy to podjedź do chłopaków, by Ci sprawdzili kompresję.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy