Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 16:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 kwie 2017, 19:16 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Witam! Wymieniłem dzisiaj cały zestaw na nowy (50cc). Po zakończeniu montażu nie chciał odpalić, więc poszła w ruch strzykawa, coś pobełtał i dalej to samo. Powtórzyłem zabieg i odpalił. Gasnął co chwilę i po podkręceniu manetki zdychał. Po kilku rozruchach silnik zaczął w miarę trzymać obroty. Sęk w tym, że nie może udźwignąć mojego tyłka, a jak już ruszy to rozpędza się do prędkości około 30km/h.
Zmieniane było:
-kit
-łożysko igiełkowe
-króciec ssący
-rolki (gramatura ta sama)
-pasek napędowy (wymiary takie same)
-świeca zapłonowa
-głowica (w zestawie nie było)
-mechanizm kopniaka (działa idealnie)
Gaźnik czyszczony i regulowany, wolne obroty trzyma ładnie, tylko co jakiś czas "plumknie".
Dodam, że na stopce centralnej też ma problem z wejściem na obroty ale jak przełamie tą pewną barierę to idzie dalej jak rakieta, więc wykluczam gmeranie przy napędzie.
Gaźnik reaguje jak należy (po wkręceniu śrubki od mieszanki do końca, silnik gaśnie).
Dodam, że podczas jazdy, nim się rozpędzi do 30km/h to tak dziwnie przerywa, jakby problem z zapłonem, później chodzi płynnie. Już mi ręce opadają.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 kwie 2017, 19:33 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
dużo już najechałeś ? świeżynka nie zawsze chodzi idealnie zakładałem u siebie 2 nowe malossi i pierwsze kilometry nie były rewelacyjne , jesteś starym wyjadaczem :wink: , pewnie wszystko już obejrzałeś i ciężko coś Ci doradzić , takie jak świeca, kabel WN i sprawdzenie gażnika , ssanie , to żadna porada , w nerwie łatwo coś przeoczyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 20:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jarek2176 Nie zdążyłem jakoś zrobić przebiegu, bo strach tym wyjechać. Miałem już takowy problem z kitem, że nie dało tym się jechać ale nie, aż tak. Przejechałem 2400m. Amatorsko zacząłem przy tym gmerać gdzieś w '94-'95r. nie jestem specjalistą i nigdy nie będę w tym kierunku. Teraz jestem starym bucem po trzydziestce (nie zajmuję się mechaniką pojazdową). Co do cewki, przewodu WN, fajki,itp to jestem tego pewien. Kupiłem jedyny kit, który był "od ręki" i to chyba w tym problem.
Poprzedni zestaw zdechł, bo padło łożysko igiełkowe (wymieniam zawsze po zdjęciu tłoka, bez względu na przebieg).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 20:43 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
z tego co pamiętam 1-1,5 godziny pracy silnika i skuter nabierał życia ,według mnie jeszcze może się poprawić , a malossi jest naprawdę ładnie spasowany a potrzebował pochodzić pierwsze odpalenie ,,traktor " ? , wiec taki tańszy kto wie , choć miałem 2 chińskie piły od cyganów i moc była porażająca w porównaniu z małym sthilem , zależy od spasowania i szczęścia , stary buc po czterdziestce :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 20:56 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ostatnio miałem taki sam problem a nawet zaskakująco większy bo na cylindrze drEvo 70 gdzie powinien z kopa lecieć a tu nawet do 30km/h nie dało się rozpędzić. Ostatecznie okazało się, że to wina wydechu była. Po zmianie na sportowy budżetowy Qtree od razu rakieta.

Witam w klubie czterdziestków + :mrgreen:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 21:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jarek2176 pisze:
zależy od spasowania i szczęścia , stary buc po czterdziestce :mrgreen:

Pozdrawiam :D Ale to raczej ciągnący się pech...
Na najgorszym zestawie zawsze była moc. Miałem przypadek z kitem tuneex, ze emeryci mnie mieszali na rowerach.
robdk pisze:
Ostatecznie okazało się, że to wina wydechu była

Wydech to mój ulubiony Technigas Next-R.
Na stopce centralnej ma też tego muła, nie chce wkręcić się na obroty, a jak przełamie po kilku sekundach to nagle ma takie kopyto, że szok. Mój wydech, jak wiadomo zbiera rezo od dołu, więc jego charakterystyka raczej się nie zmieniła.
Chętnie biorę wszelakie propozycje pod uwagę, więc pisać pany co mogłem spierdzielić.
Oczywiście tego typu sprawy jak uszczelki, itp zawsze daje nowe, przed założeniem czegokolwiek przedmuchuje kompresorem, po potraktowaniu środkiem czyszczącym. Każdy z ruchomych elementów smaruję olejem do mieszanki, itp. Obawiam się, że ten wynalazek, który dzisiaj kupiłem to jedno wielkie gunwo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 21:28 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Może być że to nie będzie chodzić , cholera wie porównywałeś wysokość kanałów z jakimś Ci znanym cylindrem , podobny objaw miałem jak w przypływie głupoty bawiłem się stożkiem :ups: , na wolnych pięknie palił na pyk
a mogłem ukręcic manetkę nie jechał a jak złapał to rakieta i tornado (w baku) , pokombinuj z gaźnikiem , oglądnij filtr powietrza i króciec może gdzieś coś




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2017, 21:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Co to za cylinder dokładnie oraz tłok jaki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 4:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jarek2176 pisze:
Może być że to nie będzie chodzić , cholera wie porównywałeś wysokość kanałów z jakimś Ci znanym cylindrem

Właśnie nie porównywałem, coś w tym też może być. Filtr powietrza nie gmerany (w sensie, żadnych modyfikacji w ostatnim czasie), gaźnik pracował w różnych ustawieniach i przynosiło to tyle, że w jego najlepszym ustawieniu da radę ruszyć. Spróbuję zmienić dyszę główną na trochę mniejszą (obecnie mam 75) i głowicę od serii. Króciec ssący założyłem nówkę.
scoot pisze:
Co to za cylinder dokładnie oraz tłok jaki?

Cylinder to jakiś wynalazek o nazwie MCN. Tłok był w zestawie, więc też chinol. Kupiłem, bo tylko to mieli na stanie w pojemności do 60cc. Ogólnie to miał byc na chwilę, nim coś znajdę sensownego. Ciężko ostatnio kupić w sklepach stacjonarnych cokolwiek, poprzedni kit padł, bo pękło łożysko igiełkowe (miało być niby japońskie).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 18:34 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Lepiej to niż noname ^^
Może mieć inne kąty otwarcia okien i stąd ten problem. Głowica jak była od 70 to od 50cc dać, dysza 70-75 jak seria filtr, do stożka pewnie 80-85, potem regulacja rolkami. Inna sprawa to tłok może być np. 1mm wyższy/niższy i już kąty się zmieniają - nienawidzę tego, ciągle trzeba to wyliczać np. do squishu/stopnia sprężania, jakby jednego wymiaru nie umieli robić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 19:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
scoot pisze:
Lepiej to niż noname ^^
Może mieć inne kąty otwarcia okien i stąd ten problem. Głowica jak była od 70 to od 50cc dać, dysza 70-75 jak seria filtr, do stożka pewnie 80-85, potem regulacja rolkami. Inna sprawa to tłok może być np. 1mm wyższy/niższy i już kąty się zmieniają - nienawidzę tego, ciągle trzeba to wyliczać np. do squishu/stopnia sprężania, jakby jednego wymiaru nie umieli robić.



Dzisiaj zrobiłem przebieg 2x 18km i już jestem pewien na 99.9%, że to ten cylinder robi syf.
Zauważyłem, że na prostej jezdni nie chce przekroczyć 5500rpm, sprawia wrażenie, że chce tylko brak mu tej mocy na początku, a wystarczy minimalnie z górki i zaczyna jakby łapać rezo. Czuć wtedy moc ale nie ryzykuje, bo mam na nim najechane dopiero 39.5km. Zauważyłem również dziwną rzecz, przy dosyć małym wzniesieniu silnik zmniejszył prędkość ale zwiększył obroty, by je utrzymać. Wyglądało to tak, jakbym miał całkowicie rozregulowany napęd (nigdy bym tego nie zrobił, przed regulacja części silnika). Z tymi oknami w cylku przypomniało mi się, że miałem już podobny przypadek i po wszystkim zmierzyłem wysokość wydechowego, w stosunku do serii. Różnica była około 1.5mm, więc kosmos.
Zapomniałbym, głowica jest od 50cc, nówka, świeca nówka, uszczelki nówka. Zestaw z 68cc leży sobie i póki co jest nie tykany. Napęd nie modyfikowany tylko odświeżony, wyeliminowałem go stawiając skuter na stopce centralnej, a tam nie potrzeba nawet wariatora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 19:31 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No właśnie - 1,5mm to czasami kwestia jedzie czy nie jedzie. Już 0,5mm da się odczuć bez zmian w napędzie. 5500rpm to strasznie nisko - ledwo sprzęgło pewnie trzyma. Dałbym 1g lżejsze rolki by kręcił 8-9k.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 19:48 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
NO może być że dostałeś chińczyka racinga teraz tylko full maneta i do przodu :D ,nie spuszczać z obrotów , a na poważnie to i tak CUD że większość nieoryginalnych części pasuje , lipa ściągać nowy cylinder ale jak masz z czym porównać to bym się nie zastanawiał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 20:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Decyzja została podjęta w drodze do pracy, wymieniam na kolejny. Nie chodzi tu oto, ze chcę sobie tyłek szkłem podetrzeć tylko kwestia wyboru co mogę kupić od ręki. Widzę wysyp skuterów i dziwi mnie to, że nagle nie ma części, na zamówienie, itp. Wkopałem się kilkukrotnie, za sprawą "dobrych rad" osób w sklepie ale to już mój problem, bo to dla potomnych, nie dla mnie.
Sytuacja była bardzo prosta, chciałem kupić coś "na teraz", by ogarnąć silnik, kupiłem co było z kolejnymi zapewnieniami. Jak mam w propozycji kupić Airsala za ponad 500zł to wole Malossiego o stówę taniej i się nie martwić. Sęk w tym, że ktoś się afiszuje ze sprzedażą danych części, a ich fizycznie nie posiada.
jarek2176 pisze:
lipa ściągać nowy cylinder ale jak masz z czym porównać to bym się nie zastanawiał






[/quote]
Dla mnie żadna lipa, mniej nerwów. Z czym porównać jest, tylko nie ma tego od ręki.
Póki co temat niech będzie żywy, może ktoś mi wytłumaczy jak dodać zdjęcia bezpośrednio na forum to zrobię z tego jakąś fotorelację (oczywiście wytłumaczyć jak debilowi :D ).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 20:28 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Tanie, drogie nie ma znaczenia aby pasowało , kupujesz ma pasować a tu sraka wypychaja aby kasa , nie dawno na tym forum był temat tłoka z opisu pasował, tylko wymiary nie pasowały od swożnia do denka brakło 2mm :evil: , nie sprawdzisz kupisz takie coś i nerw , trza napisać do admina o to aby wzorem z innych forów gdzie przeważają starszaki :mrgreen: było cos w stylu ,,dodaj plik" przenosi cię na dysk zaznaczasz i sprawa dzieje się automatycznie prawdziwy cud :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 21:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Całkowicie się zgadzam, przez to wolę kupować w sklepach stacjonarnych, bo przeważnie nie ma problemów ze zwrotem nie użytego towaru. Ja rozumiem to, ze ktoś szukał pracy, znalazł i sprzedaje coś, bez najmniejszej wiedzy "z czym to się je". Tych niepasujących części troszke mi sie uzbierało i nigdy ich nie użyję.
jarek2176 pisze:
trza napisać do admina o to aby wzorem z innych forów gdzie przeważają starszaki :mrgreen: było cos w stylu ,,dodaj plik" przenosi cię na dysk zaznaczasz i sprawa dzieje się automatycznie prawdziwy cud :lol: :lol:


Popieram! Z tego co pamiętam to wystarczyło coś zmienić w kodzie html, by wstawić zdjęcie na dane forum. Nie wiem jak jest teraz, bo wolę być dobry w tym, co robię na co dzień, niż nijaki we wszystkim. Przeglądałem to forum dosyć dogłębnie i pamiętam doskonale, że kiedyś był jakiś przypięty post na temat dodawania zdjęć na to zacne forum, za cholerę nie mogłem tego odnaleźć, nie wiem jaki był to dział, itp. Za dużo zwiedzałem :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 21:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wkładamy zdjęcia np. na imgur, stamtąd kopiujemy link obrazka i wklejamy między znacznikami [img].
Tu nie chodzi o to że cylek lipa (nie widziałem okien/kanałów więc może nie jest źle) ale o strojenie tego. Inny cylinder wymaga innej regulacji na inne obroty, ba, nawet cylek przed dotarciem i po wymaga innej regulacji bo zmieniają się opory. Może się okazać, że na drugim też będzie muł. Proponuję sprawdzić pierw na 1g lżejszych rolkach i jak to nic nie da to wtedy podjąć decyzję. Tak przy okazji, z tańszych to powerforce alu ma w miarę dobrą jakość kanałów/okien i cena za AC ok 150zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 4:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
scoot pisze:
Proponuję sprawdzić pierw na 1g lżejszych rolkach i jak to nic nie da to wtedy podjąć decyzję.

Tyle, że to nie jest kwestia napędu. Stawiając na stopce centralnej robi podobnie, tylko nie ma już obciążenia i po chwili się wkręca na obroty. Póki co to mi się trafił taki drugi zestaw, na pierwszym zrobiłem około 2000km i po prostu go wymieniłem. Jk będzie lipa na następnym to szukam przyczyny dalej. Co do hostingu zdjęć to ten sposób znam, akurat imgur przestał mi działać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 17:56 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To coś z regulacją gaźnika nie tak, jeszcze próg na wario mi przychodzi do głowy bo przełożenia raczej nie padły...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 19:01 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
scoot pisze:
To coś z regulacją gaźnika nie tak, jeszcze próg na wario mi przychodzi do głowy bo przełożenia raczej nie padły...

Jestem pewien na 100%, że to wina kitu. Co więcej, zobowiązuje się do kwestii wysyłki (na mój koszt), by dostarczyć kurierem ten kit dla osoby, która posiada silnik chinarelli horizontal, aby przetestować u siebie. Co do regulacji gaźnika to zawsze ustawiam na zwiększoną dawkę paliwa, w trakcie docierania,kolor elektrod świecy zapłonowej bardziej w "ciemną czekoladę". To raczej nie ten kąt otwarcia okna wydechowego lub inne gunwo. Jak chcesz to Ci wyślę ten kit pod sworzeń tłoka 12mm. Podam dokładny przebieg i wszystko co było robione, oraz na jakim oleju pracowało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy