Dzisiaj jest 26 kwie 2025, 10:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 sty 2013, 18:15 
**

Rejestracja: 09 paź 2010, 19:07
Posty: 305
Pojazd:
Chcę sie tylko upewnić czy poprawienie zakładam łożyska .Łozyska Stage 6 metal , tutaj łozysko jest załozone ŹLE http://p1.bikepics.com/2009%5C06%5C22%5 ... 84-800.jpg . A tutaj POPRAWIE http://img696.imageshack.us/img696/9408/dsc00350v.jpg czyli koszykiem w strone wału. Dobrze mysle?




_________________

Jazda


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 18:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Pierwsze zdjęcie to łożysko z koszykiem teflonowym, jest założone źle , łożysko powinno by skierowane napisami[numerami] w stronę uszczelniaczy , dlatego aby po zdjęciu tylko uszczelniaczy można było odczytac numer łożyska, bez rozbierania silnika , druga zasada bardzo ważna ,najpierw łożyska na wał ,później w kartery.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 18:34 
**

Rejestracja: 09 paź 2010, 19:07
Posty: 305
Pojazd:
Łozyska najczęściej zakłada się w kartery , a nr na łozyskach nie można się sugerować chodz to dobra myśl żeby widziec tylko po sciągnieciu uszczelniacza . Niech ktoś się jeszcze wypowie czy dobrze mysle że na drugiej fotce jest łozysko dobrze zalozone ,koszykiem w strone wału




_________________

Jazda


Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 18:38 przez sebastian18vega, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 18:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Logicznie myśląc już pierwsze zdjęcie to pokazuje, gdzie koszyk tego łożyska z jednej strony jest odkryty , zapytaj w obojętnie jakimś warsztacie łożyska zazwyczaj montuje się tak aby był jak najlepszy dostęp do nr łożyska bez zbędnego rozbierania [jeśli jest taka możliwośc] ,temat osadzania łożysk na wale lub w karterach był poruszany już milion razy, łożyska montuje się na wale ,a potem w karterach ze względu na tolerancję pasowania łożyska z wałem[mniejszy luz montażowy ] niż łożysko pasowane w karterze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 18:54 
**

Rejestracja: 09 paź 2010, 19:07
Posty: 305
Pojazd:
Czyli druga fotka ukazuje jak prawidłowo ma byc załozone , już nie patrząc ze są w karterach ... :cool:




_________________

Jazda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 19:04 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Czyli druga fotka ukazuje jak prawidłowo ma byc załozone , już nie patrząc ze są w karterach
Tak nr. na zewnątrz w stronę uszczelniacza, chociaż w przypadku łożysk z metalowym koszykiem ,niby koszyk jest po obydwu stronach łożyska taki sam i nie powinno to robic różnicy jak je założysz ,chodzi tylko o dobry dostęp do nr. lożyska np. dla kogoś kto wymienia je po raz pierwszy ,inaczej sprawa wygląda z łożyskiem teflonowym -tekstolitowym , gdzie budowa koszyka sugeruje jak ma byc osadzone,odkrytą częścią koszyka w stronę uszczelniacza aby w razie awarii kulki wyleciały w stronę uszczelniacza [teoretycznie]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 19:08 
**

Rejestracja: 09 paź 2010, 19:07
Posty: 305
Pojazd:
Jesteś moim Mentorem Panie :cool: Ok Dzięki wielkie za pomoc :)




_________________

Jazda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 19:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
sebastian18vega pisze:
Jesteś moim Mentorem Panie :cool: Ok Dzięki wielkie za pomoc
polecam się na przyszłośc. :lol: :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 23:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
n0ooRt pisze:
odkrytą częścią koszyka w stronę uszczelniacza aby w razie awarii kulki wyleciały w stronę uszczelniacza

Wybacz lecz Tym zdaniem pokazałeś że nie masz pojęcia w temacie.
Mógłbym sie rozpisać na pare stron ale nie chce mi sie wiec napisze krótko:
Łożyska "teflon" zakładamy tak aby odsłonięte kulki były w strone przeciwwagi wału. Metalowe obojetnie....
Co do osadzania : prawidłowo to robi się tak że łożyska NAJPIERW w karter... - ale potrzeba wtedy klucze ktore używają autoryzowane serwisy. W domach ludzie czesto zakładają łożyska na wał a potem podgrzewają karter - wiadomo dlaczego.... ;)
Robiłem troche czasu w serwisie jako mechanik silników 2T więc mam troche pojecia w tym temacie.
Łożyska na wał nie zakładałem raz na miesiac czy tydzien lecz zdarzało sie że codziennie.
Założyłem setki łożysk i wszystko śmiga jak należy.
Pozdrawiam.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 23:57 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 11:29 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
slawek5t
Cytuj:
Wybacz lecz Tym zdaniem pokazałeś że nie masz pojęcia w temacie.
Mógłbym sie rozpisać na pare stron ale nie chce mi sie wiec napisze krótko:
Łożyska "teflon" zakładamy tak aby odsłonięte kulki były w strone przeciwwagi wału. Metalowe obojetnie
Ty także nie masz pojęcia,polecam porozmawiac z konsultanami z SkF na temat tych łożysk,potwierdzą moją opinie wyrażoną przez nich.Należało by zasięgnąc 'języka u źródła". To że wymieniałeś te łożyska w ilościach hurtowych nie znaczy że robiłeś to dobrze, a w tym przypadku na pewno nie.Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 12:01 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 14:35 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
boże ale macie problemy idźcie z tym do trudnych spraw




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 18:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
n0ooRt pisze:
aby w razie awarii kulki wyleciały w stronę uszczelniacza


To zdanie jest niezłe :)
Myślisz że koszyczek jest po to by trzymał kulki aby te nie wypadły ? :) :)

I powiedz dlaczego od strony wału ma być koszyk czesciowo zasłonięty :)
Bo to że oznaczenia mają być od zewnątrz to nie jest powód. Ja nie musze rozbierać pół silnika aby dowiedziec się jakie są łożyska. Zaglądam w katalog i znam wymiary. Serwisy też jadą po katalogu. Tylko Jakieś dłubki w stodole muszą najpierw rozgrzebać silnik żeby się czegoś (może) dowiedzieć.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 18:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 19:13
Posty: 540
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
slawek5t, Czyli łożyska najlepiej zakładać na wał jeśli nie mamy do tego specjalnych kluczy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 19:38 
**

Rejestracja: 09 paź 2010, 19:07
Posty: 305
Pojazd:
Moim zdaniem najpewniej jest zakładać łozyska w kartery ,po pierwsze jak dobrze kartery nagrzejesz i łożyska schłodzisz wejdą jak w masło , a jak juz poskładasz silnik to i tak odpręzasz łożyska i wszystko się układa , mi tak jest najwygodniej .




_________________

Jazda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2013, 19:42 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
slawek5t pisze:
Myślisz że koszyczek jest po to by trzymał kulki aby te nie wypadły ? :) :)

I powiedz dlaczego od strony wału ma być koszyk czesciowo zasłonięty :)
Bo to że oznaczenia mają być od zewnątrz to nie jest powód. Ja nie musze rozbierać pół silnika aby dowiedziec się jakie są łożyska. Zaglądam w katalog i znam wymiary. Serwisy też jadą po katalogu. Tylko Jakieś dłubki w stodole muszą najpierw rozgrzebać silnik żeby się czegoś (może) dowiedzieć.
Już rozwieję twoje wątpliwości, koszyk odpowiada między innymi za równomierne utrzymywanie np kulek w równej odleglości od siebie jak i za równomierne rozłożenie sił działających podczas ruchu na nie oraz chroni kulki przed wypadnięciem. Koszyk teflonowy nie należy do najwytrzymalszych ale zaletą jest lepsze pokonywanie oporu tarcia niż koszyka metelowego. Odsłoniętą częścią koszyka łożysko powinno byc montowane w stronę gdzie kulki dostają bezpośrednie smarowanie .Jakoś nie widzę tego zaglądania w katalog łożysk gdy pracujesz w utrzymaniu ruchu na jakiejś linii montażowej w fabryce i odpowiadasz za nią . Podczas awarii bierzesz narzędzia i zaiwaniasz do maszyny , odkręcasz pokrywę lub zdejmujesz uszczelniacz i odczytujesz nr łożyska, dzwonisz na magazyn części po łożysko i zabierasz się za wymianę, dlatego właśnie ważne jest aby łożysko numerem było skierowane w kierunku gdzie jest możliwy dostęp do odczytu nr.Znam to z doświadczenia.Wymiana i montaż łożysk nie kończy się tylko na skuterach i serwisach gdzie można się bawic nawet w zaglądanie w katalog łożysk, bo poprostu się ma na to czas.


Ostatnio zmieniony 15 sty 2013, 16:23 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy