Dzisiaj jest 29 lis 2024, 0:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 sie 2009, 10:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Regulacje najlepiej prowadzić od zera kompletnie. Odpalić skuter, rozgrzać go (koło 5 minut żeby na wolnych obrotach pochodził, możemy czasem go przegazować lekko). Jak silnik już się nagrzeje to skręcamy śrubkę od składu mieszanki na maksa, śrubkę jałowych można też trochę wkręcić, skuter może nam zgasnąć. Teraz odkręcamy śrubkę od mieszanki o jeden pełen obrót(można o pół, silnik i tak powinien odpalić). Odpalamy skuter. Może nie będzie chodził równo czy stabilnie ale zaraz do tego dojdziemy. Teraz musimy zmienić wolne obroty na jak najwolniejsze się da(dla tych z obrotomierzami, coś koło 900-950 obr.) po przez śrubkę położenia przepustnicy. Następnie zwiększamy te obroty wykręcając(o ćwierć obrotu maks.) śrubkę od składu mieszanki, i z powrotem zmniejszamy obroty śrubką położenia przepustnicy i zwiększamy je wykręcaniem śrubki od składu mieszanki. I tą czynność powtarzamy do czasu aż odkręcanie śrubki od mieszanki przestanie podnosić obroty. Jak tylko silnik zacznie chodzić nie równo, wtedy powracamy do ostatniego dobrego ustawienia. Należy pamiętać że silnik może nie reagować od razu na regulacje dlatego po każdej zmianie położenia którejś ze śrubek powinno się dodać gazu, pomaga to uniknąć błędów przy regulacji oraz możemy wtedy ocenić jak silnik wkręca się na obroty. Później zostaje nam przejechanie się na trasie w której głównie średnie i wysokie obroty górują, a niskich jest najmniej(trasa ok. 5km). Po takiej przejażdżce sprawdzamy stan świecy, powinna być ona koloru kawy z mlekiem lub brązowa. Stanu świecy nigdy nie sprawdza się po pracy na wolnych obrotach czy zaraz po odpaleniu. Silnik po poprawnej regulacji i gdy jest z nim wszystko w porządku powinien wchodzić na obroty i z nich schodzić w podobnym czasie do poziomu wolnych obrotów.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 3:13 przez ToX, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2009, 19:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
ToX pisze:
(dla tych z obrotomierzami, coś koło 900-950 obr.)


Widzę tutaj malutki błąd. Nie możliwym wydaję się ustawić takie obroty w skuterze. Najniższe jakie udało mi się ustawić to około 1250obr/min, a odpowiednie obroty skutera zalecane przez Yamahę to 1800obr/min (+/- 100obr/min).




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2009, 19:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Jak postępujesz tak jak piszę w poradniku to się da. Chodzi o to aby te obroty były jak najwolniejsze na początku czyli przed regulacją, dokładnie przeczytaj poradnik i zrozumiesz o co chodzi. Po regulacji one są wyższe, dokładniej to takie właśnie jakie zaleca Yamaha (oczywiście +-100-200).




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 19:52 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2009, 20:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Nie dasz rady ustawić takich obrotów w życiu. Spróbuj u siebie.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2009, 20:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Spróbowałem u siebie ale ja akurat nie mam obrotomierza, w każdym razie takie obroty są naprawdę wolne. U kolegi takie obroty spokojnie da się ustawić on ma obrotomierz i równiutko 900 pokazuje, może czasem na 1000 wskoczy ;]. Możliwe że masz tak zmodyfikowany silnik że nie da się konkretnie u Ciebie takich obrotów ustawić?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 20:36 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2009, 20:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:17
Posty: 353
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd: Aerox
wkręciłem śrubkę od mieszanki na maxa i skuter nie gasł a jak nie kręciłem to nie było zbytnio różnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 16:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 21:14
Posty: 417
Pojazd:
ma problem;/ wyczyściłem gaźnik i nie daje rady go wyregulowac. reguluje śrubką od wolnych obrotów i od mieszanki na wszystkie sposoby i nic to nie daje;/ skuter gaśnie. co moze byc nie tak ??




_________________

APRILIA SR 95'

Hebo New Performer
Top Racing Next Generation
Hebo Special
Wkład filtra Polini
Hebo +60%
Hebo Racing

...::DzonySr

Cytuj:
Po pierwsze, zwiększ mase




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 17:01 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Najpierw wyreguluj wzbogacenie pilnując obrotów gazem. Potem ustaw wolne i po bólu.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 17:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 21:14
Posty: 417
Pojazd:
wyregulowałem mieszanke i nic z tego jak na wolnych nie chce chodzic mimo ze wkręcam śrubke od wolnych na max'a




_________________

APRILIA SR 95'

Hebo New Performer
Top Racing Next Generation
Hebo Special
Wkład filtra Polini
Hebo +60%
Hebo Racing

...::DzonySr

Cytuj:
Po pierwsze, zwiększ mase




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 17:42 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Podciąg regulację na lince gazu. To półśrodek, na już wystarczy, Będziesz miał czas spróbuj śrubę wolnych pozbawić sprężyny,może ona nie pozwala na prawidłowe podniesienie przepustnicy. Najwyżej wymienisz śrubę na dłuższą.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 22:12 
*

Rejestracja: 12 paź 2009, 19:21
Posty: 8
Lokalizacja: Rypin.
Pojazd:
Koledzy kochani.

Regulacja gaźnika.

Mam taki problem:
Wziołem sie za regulacje gaźnika.
Mam 17.5 MK i dysze 70.
I Do 3 tys wcale nie chce sie wkrecac po 3 tys jest bajka.
Silnik wogole nie reaguje na krecenie srobka od obrotów.
I tu moje pytanie czym to jest spowodowane.?
I czy moze to byc od tego ze przesadziłem z deka z olejem w mieszance.?




Szybciutko ODPOWIEDZ prosze :cool: .!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2009, 22:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2009, 22:06
Posty: 61
Lokalizacja: Szadek
Pojazd:
Może masz po prostu sportowe sprzęgł ja miałęm ten sam problem jak miałem sportowe sprzegło :mrgreen: wwymieniłem na orginalne i jest spox :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 22:35 przez speed369, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2009, 14:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 19:47
Posty: 310
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Pojazd:
A dla takich bardzo zielonych jak ja mógłby ktoś opisać które ta są śrubki? Jest taka śrubka obok filtra powietrza , druga śrubka jest obok (tak na środku) A ta od przepustnicy to chodzi o tą co jest u góry obok linki od gazu? A i jeszcze jaka to jest śrubka od jałowych??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2009, 15:47 
**

Rejestracja: 16 lip 2009, 8:14
Posty: 288
Lokalizacja: kozy city
Pojazd:
A ja mam vivacity i mam tylko śrubkę od wolnych obrotów.
Tej drugiej nie ma.

Tak w ogóle to moja vivka dużo pali .
Tata mówi że mam źle wyregulowany gaźnik.
Pomocy jak to i gdzie to. :?: :ups:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2009, 22:21 
*

Rejestracja: 12 paź 2009, 19:21
Posty: 8
Lokalizacja: Rypin.
Pojazd:
Chłopcy. Ale czy nie trzymanie niskich obrotów moze bys spowodowane np. Sportowym sprzegłem. Wydaje mi sie ze raczej nie. No ale. To jest inny silnik. Kupiłem go niedawno i tak naprawde nie wiem co w nim siedzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 17:42 
U mnie z kolei jest tak że jak ustawie za niskie obroty to skut chodzi ale jak dam gazu coś za piszczy i zgaśnie jak ustawie wyższe to chodzi dobrze ale nie chce znów zapalać :/ Aha jeszcze coś od nowości z tłumika leciała mi jakaś ciecz normalnie jak się jechało to kapało, ale jak odkręciłem śrubkę od powietrza o jeden obrót to już nie leci, czasami skapnie. Mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym piszczeniem??




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 21:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2010, 9:35
Posty: 231
Lokalizacja: się biorą dzieci?
Pojazd:
Może pasek się ślizga(co raczej nie możliwe :P) albo coś ze sprzęgłem... Rozbierz przekładnie i obczaj co i jak... Może coś wykombinujesz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 23 sty 2010, 9:01 
A pasek powinien być mocno naciągnięty? na postoju oczywiście :wink: bo u mnie to jest tak sobie ale przyspiesza bardzo dobrze to może nie to aha jeszcze coś: na wolnych obrotach tak do 3 tys. coś puka o tę obudowę od przekładni myślę że to pasek, a wy jak mówicie?


Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 9:03 przez tiger94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
   
 
 
 Tytuł:
Post: 23 sty 2010, 9:04 
Ale to że piszczy to na pewno nie od paska, to tak jakby z silnika się wydobywało, jakby paliwa za dużo dostawał, doradźcie coś




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2010, 18:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2009, 21:39
Posty: 747
Lokalizacja: WWA, URS.
Pojazd:
Co prawda stary jest ten post, ale świetny, absolutna rewelacja! Długo się zbierałem do regulacji po 2 nie udanych próbach, wydrukowałem poradnik ToX'a i git! Chodzi jak marzenie moja maszyna, wielkie dzięki i pozdro!

ToX powinien dostać pochwałę za ten artykuł. :wink:




_________________

Był: Nerox
Jest: Nissan Micra K12 & Yamaha Neo's 70cc LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy