Nie każdy ma w domu sprzęt do pomiarów, dzięki któremu najlepiej wyregulować napęd pod dany wydech. Natomiast w sieci można znaleźć parę takich testów na różnych cylindrach.
Weźmy dla przykładu ten
Z wykresu wynika, że wydech ten, najlepiej oscyluje przy 8-9tyś obrotów przy standardowym cylindrze, podobnie jest z cylindrami 70cc klasy sport.
Z wykresu wynika również fakt, że poniżej 6-7tyś obrotów moc wzrasta, ale jest to moc oscylująca gdzieś pomiędzy 0 a 4 KM, więc dość słabo, dlatego w zwykłym skuterze bez regulacji nie odczujemy różnicy. I tak rzeczywiście jest, bo mam ten wydech, ale opinia na końcu ;]
Przed montażem wydechu nie możecie zapomnieć o zdjęciu blokady, zwężki w kolanku. Osobiście zdjęcie jej zajęło mi sporo czasu i popełniłem mały błąd, dlatego warto ostrzec.
Nie wyłamujcie śrubokrętemBlokadę może i wyłamiecie, ale spaw trzeba będzie zeszlifować, bo później nie wyciągniecie zwężki z kolanka.
Regulacja ZX-R jest dość łatwa, ponieważ wystarczy wymienić sprzęgło na racing-owe (regulowane), albo założyć twarde sprężynki dołączone do wydechu na seryjne sprzęgło, zwiększając w ten sposób moment obrotowy.
Czyli wyregulować tak napęd, żeby skuter startował z dużo wyższych obrotów niż seryjnie i w momencie odkręcenia gazu, utrzymywał wysokie obroty, które będą jeszcze rosły przy rozpędzaniu, czyli powyżej 7tyś obrotów, aż do granic wytrzymałości cylindra.
Oprócz twardych sprężynek sprzęgła, rolki 5g powinny być ok, pod warunkiem, że obroty się nie zatrzymają i nie będą chciały rosnąć. Wtedy trzeba jeszcze sprężynę centralną +1500, czyli coś typu stage6 twardość średnia.
Jak już wszystko złożycie, trzeba jeszcze wyregulować gaźnik. Zwiększyliśmy obroty, więc wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa, albo dać trochę większą dyszę. Jeżdżąc cały czas na tak wysokich obrotach, spalanie będzie dużo większe.
Cena wydechu aktualnie jest dość niska, kiedy ja kupowałem, nowy chodził za ponad 600zł.
Wiele osób nie docenia tego wydechu z racji słabego przelotu i mają rację, jeśli ktoś tuninguje skuter pod vmax. Jednak kto kupuje skuter, żeby nim
[cenzura]? Chcesz być dawcą organów, to kup sobie ścigacza, albo auto z tysiącami KM pod maską.
Całe zamieszanie na temat wydechu jest prawdopodobnie spowodowany tym, że nie które seryjne części nie oddają tak wysokich obrotów na koło w tak krótkim czasie . A kiedy już wymienimy resztę podzespołów, czyli kolektory , cylinder, okazuje się że wydech jest już za słaby. Mówię tu głównie o ślizgającym się pasku, ale jak ktoś dobrze wyreguluje to przyśpieszenie jest bomba i 80km/h da się wycisnąć z 50cc. Tak więc, w moim przekonaniu nie ma sensu pakowania kasy na drogie wydechy Yasuni za ponad 1000zł do skuterów klasy sport, czy mid. Skoro Leovince oferuje nam przyzwoity wydech z bardzo wysokim momentem obrotowym, czyli w sam raz na miasto, zostawiając za sobą innych na światłach ;] Minusem jednak może się okazać głośność wydechu. Według przepisów jednak, policja nie da rady wykonać sensownego pomiaru, ponieważ pomiar wykonuje się przy obrotach do 6tyś obrotów, a my na starcie mamy już 8-9tyś
Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś się przyda
Edit
No w poradniku takie kwiatki?
Regulamin pkt. 10
robdk