Dzisiaj jest 29 mar 2024, 0:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Osadzenie wału
Post: 07 sty 2013, 12:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2012, 11:24
Posty: 202
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: Piaggio NRG
Siemka, wał dobrze siedzi w karterach i na łożyskach?? Przed skreceniem karterow wał lekko się kręcił, a gdy skrecilem je to zaczął ciężko chodzic. Jak złapie wał od strony wariatora to zakrece nim, ale za korbe bardzo ciężko jest zakrecic

Obrazek




_________________

Zapraszam do mojego NRG na kozaku:

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=282869


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 sty 2013, 16:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2012, 7:07
Posty: 286
Lokalizacja: Sanok
Pojazd:
Po co dwa takie same tematy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sty 2013, 22:10 
*

Rejestracja: 25 gru 2012, 18:25
Posty: 48
Lokalizacja: Orzesze-Zawada
Pojazd:
Popukaj z jednej i drugiej strony, możesz nawet zwykłym młotkiem lecz wkręć sobie nakrętke na wał ( tak żeby siedziała cała ) i lekko popukaj. Jeśli masz nowe łożyska to tak czy siak będzie cieżko chodzić, lecz powinno ci się z siłą udać zakręcić korbowodem : )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2013, 7:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2012, 8:38
Posty: 386
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Piaggio Zip I
To są nowe łożyska, i uszczelniacze, musi być opór! Nie stukaj młotkiem w wał na nowych uczelniaczach i łożyskach!!!




_________________

Projekt Piaggio Zip 93r.: [LINK]

FAN-PAGE CZYLI WIECEJ INFO W WAKACJE :[LINK]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2013, 20:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 11:55
Posty: 920
Lokalizacja: Z kontowni
Pojazd:
Zipek93 pisze:
To są nowe łożyska, i uszczelniacze, musi być opór! Nie stukaj młotkiem w wał na nowych uczelniaczach i łożyskach!!!


musi odprężyć wał ! jak nie ma czym to trzeba gumowym młotkiem... jednak wał tego nie lubi

najlepiej wrzucić silnik na prasę przepchnąć delikatnie na jedną stronę aż "tyknie" i potem wycentrować wtedy wał powinien sie lżej obracać jednak nigdy nie będzie tak lekko jak na starych




_________________

sliderek STUNT 70ccm <3
--> viewtopic.php?t=311794 <--

STUNT SKUAD 2013 wbijać !
http://www.youtube.com/watch?v=5fghBWYNbX4
sprzedam crash pady ! gg 4561098




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2013, 21:51 
*

Rejestracja: 05 cze 2011, 10:46
Posty: 94
Lokalizacja: Wołomin/Duczki
Pojazd: Vapor SWAP
Na nowych łożyskach zawsze bd ciężko chodziło ale jak odpalisz wszystko się ułoży i bd lżej. Też tak miałem to wiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2013, 16:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2011, 20:04
Posty: 140
Lokalizacja: Łuków (Ryżki)
Pojazd:
Jak na nowych łozyskach bez krycia cięzko ma sie obracac to ja nie wiem co wy za lozyska macie. Rozumiem przez uszczelniacze tak ale nie przez lozyska. Jak zakrecisz walem od strony waria to swobodnie powinien zrobic dwa obroty sam.




_________________

Sprzedam Derbi Gp1 Racing 70/50 Malossi Sport na wale MHR.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2013, 17:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
po wsadzeniu uszczelniaczy będzie chodził ciężkawo porównując z tym jak są wyjęte. to oczywiste




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 8:53 
*

Rejestracja: 25 gru 2012, 18:25
Posty: 48
Lokalizacja: Orzesze-Zawada
Pojazd:
daniel9541, To chyba masz jakieś kiepskie łozyska. Dobre łożysko firmy SKF czy tam NTN nowe po zakręceniu nim nie obróci się swobodnie tylko zaraz stanie, w sumie każde nowe łożysko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2013, 10:58 
*

Rejestracja: 13 gru 2012, 19:00
Posty: 18
Pojazd: NRG
miałem to samo ale nic nie pukałem !
puknąć to sie można w bańke :P
wsadzaj silnik po 10 kopnięciach bedzie git :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2013, 0:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Głupoty jakich mało. Sporo było już o poprawnym składaniu silnika na forum.
Jeśli ciężko się obraca bez uszczelniaczy to źle złożyłeś silnik.
Nowe łożysko ma się ciężko obracać? Zatarło by się przy starcie. Ciężej się obraca przez smar, który się w nim znajduje.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2013, 13:01 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Booyaka pisze:
Jeśli ciężko się obraca bez uszczelniaczy to źle złożyłeś silnik.

Oświec nas, łożyska na wale ,wał w karterach, silnik skręcony i ciężko się obraca,jeśli źle zmontujesz któryś z tych elementów to nie masz prawa skręcic połówek karterów ,przy najmniej ja tak to rozumiem.Mało prawdopodobne jest krzywe osadzenie łożysk w karterach lub na wale, zależy jak kto montuje w jakiej kolejności.


Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, 14:00 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2013, 16:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie zależy od tego kto w jakiej kolejności tylko że jak ktoś ściąga silnik śrubami to się tak dzieje bo się wszystko napręża ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2013, 18:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 11:55
Posty: 920
Lokalizacja: Z kontowni
Pojazd:
bart1aerox100 pisze:
nie zależy od tego kto w jakiej kolejności tylko że jak ktoś ściąga silnik śrubami to się tak dzieje bo się wszystko napręża ...


dlatego też wał sie odpręża i centruje a później zostaje tylko opór smaru w nowych łożyskach... jeśli wał nie bedzie odprężony to bedzie sie ciężko obracał bo jest nacisk na ścianki łożysk



wsadzi jeden z drugim łożyska poskręca do kupy nie odpręży nie centruje i wyzywa firmy łożysk bo padły po 1000 km




_________________

sliderek STUNT 70ccm <3
--> viewtopic.php?t=311794 <--

STUNT SKUAD 2013 wbijać !
http://www.youtube.com/watch?v=5fghBWYNbX4
sprzedam crash pady ! gg 4561098




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2013, 19:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Byłem właśnie garażu gdzie mam rozebrany silnik,zmierzyłem odległośc łożysk osadzonych na wale[ od łożyska do łożyska] wynik 66mm, zmierzyłem odległośc gniazd łożysk od siebie w karterach[ wysokośc gniazd+ skrzynia korbowa] wynik 65mm., wychodzi na to że uszczelka pomiędzy karterami musi byc grubości 1mm, i chyba stąd ten błąd przy składaniu silnika że składając na silikonie trzeba odczekac aż trochę silikon stwardnieje bo ,gdy jest miękki dokrecając śruby do końca wypycha go z pomiędzy karterów likwidując luz i stąd problemy z ciężko obracającymi się łożyskami .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2013, 11:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
n0ooRt, Źle zmierzyłeś. 1mm to dość gruba uszczelka a i tak trochę zgniecie się przy skręcaniu.
Odprężanie wału? Tłuczenie po nim młotkiem niczego nie odpręża a powoduje właśnie występowanie naprężeń. Tak jak składanie poprzez tłuczenie na zimno czy skręcanie na chama. Ja silnik składam przyrządem do montażu wału, wcześniej łożyska wbijam na prasie. Wtedy najpierw silnik składa się w całość a dopiero na końcu skręca śrubami. Tak zamontowany wał od razu po skręceniu obraca się swobodnie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2013, 12:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Mierzyłem suwmiarką wysokośc przeciwwag korbowodu 38mm,+ wysokośc łożysk 2x14mm =66mm ,wał Top Racing Evolution NG, te same wymiary są na chińskim wale serii, kartery po złożeniu od gniazda do gniazda łożyska 65mm, moim zdanie problem jest przy zbyt mocnym dokręcaniu śrub ,gdy uszczelka z silikonu jest jeszcze zbyt płynna,może ktoś poda wymiary odległości gniazd w karterach po złożeniu bo mój silnik to chińska podróbka minarelli, może w oryginale jest inny wymiar, ja nie mam żadnego luzu montażowego w karterach a wał się obraca swobodnie po złożeniu silnika metodą ciepło-zimno bez jakichś prób odprężania.


Ostatnio zmieniony 19 sty 2013, 13:19 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2013, 15:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
to źle to zrobiłeś i tyle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2013, 17:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bart1aerox100 pisze:
to źle to zrobiłeś i tyle.
Co? ,nie baw mnie ale akurat suwmiarką umiem się posługiwac.Pomiary karterów robiłem na "sucho" bez silikonu, złożyłem je do kupy i mierzyłem.


Ostatnio zmieniony 19 sty 2013, 17:09 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2013, 20:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
n0ooRt, Nie ma szans. N/t uszczelki już pisałem a tak jeszcze jakiś luz musi zostać. Możliwe, że łożysko wchodzi ciut głębiej niż krawędź przeciwwagi ale też mi się w to za bardzo wierzyć nie chce.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy