Dzisiaj jest 29 mar 2024, 1:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 sie 2014, 19:45 
*

Rejestracja: 19 maja 2014, 18:07
Posty: 34
Pojazd: Wm Motor LJ50QT-4
Witajcie! Mam kilka problemów i dylematów związanych z moim skuterem. Mowa o skuterze WM Motor LJ50QT-4.

Problemy:
1. Skuter czasami jedzie 70km/h na prostej a czasami już tylko 55km/h. Silnik raczej zdrowy bo przebieg to zaledwie 4000 tyś km.
2. Czasami występuje problem jak odpalam skuter (przeważnie z rana czy w ciągu kolejnego dnia) na zimnym silniku. Otóż przekręcam stacyjkę i kręcę rozrusznikiem to skuter pali za pierwszego i od razu wkręca się na obroty (około 3-4 tyś, a normalnie ustawiłem obroty na 2 tyś ) po czym nagle obroty spadają i skuter gaśnie. Dodanie gazu ( i lekkie i mocne) podczas gdy skuter spada z obrotów nic nie daje. Czy to problem z elektrozaworem ssania ? Ten problem pojawił się po przejechaniu jakichś 1.5 tyś km. Problem zdarza się sporadycznie, ale występuje.
3. Olej cieknie ze zbiorniczka do filtra powietrza.
Dylematy:
1. Jaki kupić wydech, który nie zrujnuje budżetu ? :)
2. Skuter jest na jednym amortyzatorze i sprężynie. Jeśli dospawam drugą to właściwości jezdne się poprawią ?
3. Czy mam zmienić wariator, bo dwa miesiące temu trochę lekko ułamałem jego róg ;)
4. Jeśli miałbym zmieniać wariator to do niego jakie rolki ? 5.5 g ? Chcę w miarę możliwości poprawić nieco przyśpieszenie, ale i v max.
5. Denerwuje mnie nieco spalanie bo wynosi one aż 3.3-3.5 l/100km. Czy to aby nie za dużo ? Chciałbym osiągać wyniki 2.5 l/100km.

Wszystko w skuterze jest standardowe. Nawet świeca. Została zdjęta blokada z wariatora i założyłem odblokowany moduł.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 sie 2014, 20:57 
*

Rejestracja: 26 paź 2013, 12:01
Posty: 57
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: zipp quantum
Witaj !! Jeżali to dwusów a tak wnioskuję z opisu to:
1. Nie bardzo wiem dlaczego tak się dzieje :)
2.Sprawdż uszczelnienie silnik ,cylinder,gażnik simeringi .Wygląda jaby łapał lewe powietrze ,lub ma coś wspólnego z pytanie nr.3
3. Olej cieknie ze zbiorniczka do filtra powietrza.Mam rozumieć że w filtrze powietrza masz olej ? Jeśli tak to zawór membranowy nie trzyma lub sie zacina i raz jest dobrze raz żle ,to sie tyczy pytania nr.2
DYLEMATY TWOJE :)
1.Nie ma co żałowac kasy na wydech ,jak kupisz nowy chiński (tak jak ja to zrobilem i teraz żałuje ,nie doś że nie pasował jak ulał i trzeba było przerabiać to szału nie ma ,powiem szczerze następnym razem gdybym miał kupić wydech to używka dobra jakaś lub nowy pewniejsze i nie liczy się kasa) Wolałbym zapłacic dwa razy więcej za jakiegoś technigasa lub lasera x-pro niż za te chiński badziew :)MÓJ Błąd ,moja wina ,nie doświadczenie :)
2.Jeżeli ma być na jednym to nic nie spawaj ,z tego co wiem bo kolega też przekładał zsilnik z jadnym amoremdo ramy z dwoma ,jeżeli masz w tym miejscu wachacz który wcześniej trzymał koło a teraz jest lużny i trzyma tylko wydech to w takim razie gdy dołączysz drugi amor to siła przeniesie się na ten wachacz i może ci go wyrwać z silnika .Jeżeli tak nie jest ,to nie wiem jak to będzie :)
3.Myślę że ułamany róg wariatora nie będzie przeszkadzał ,jeżeli tylko rolki trzymaja sie swojego toru i nie wypadaja to jest ok .Chyba że wario jest wyjechany i ma progi na talerzu ,wtedy lepiej wymienić i dać nieco mniejsze rolki ok 4.5 jeśli to nie pomoże to centralke wymienić na ciut mocniejsza :)
4. 2.5 spalanie to dobre dla 4t dla 2t 3,5 to jest niezle spalanie w granicach trójki powinno sie zamknąć może regulacja gażnika w tym by pomogła :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 10:53 
*

Rejestracja: 19 maja 2014, 18:07
Posty: 34
Pojazd: Wm Motor LJ50QT-4
To aby dokładnie sprawdzić uszczelnienie silnika muszę zdjąć cylinder? Ta membrana to się mieści na końcu łączenia gaźnik-cylinder tak?
Propos oleju w filtrze. Tak olej znajduje się na gąbce filtra i w obudowie. Nie jestem do końca pewny, ale ten olej to chyba razem z benzyną jest.
Co do tłumika to jaki polecacie? Tak do 150 zł. Ważne aby kolanko pasowało według oryginalnego, chyba że starczy jak kolanko zostanie i podłącze do niego tłumik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 19:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zawór membranowy znajduje się pod króćcem ssącym gaźnika, przykręcony czterema śrubami (trzy na imbus, czwarta na klucz nasadowy). Paliwo w filtrze powietrza może z dwóch powodów:
1. Zawór membranowy ma zużyte membranki i cofa paliwo.
2. Mały gaźnik i za duża dysza i też cofnie benę. Możesz też mieć źle wyregulowany gaźnik i nadmiar paliwa idzie w filtr powietrza. Jak są to śladowe ilości to jest to normalne.
Co do tłumika to kolega wyżej opisał Ci to w sposób bardzo łopatologiczny, podpisuję się pod tym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2014, 19:19 
*

Rejestracja: 19 maja 2014, 18:07
Posty: 34
Pojazd: Wm Motor LJ50QT-4
No dobra a co z problemem prędkości maksymalnej? Raz 70 a raz 55 km/h?

-- 29 sie 2014, 21:49 --

Dziś rozebrałem skuter i odkręciłem króciec oraz wyjąłem membranę. Membrana nie wygląda na złą, ale może kupię drugą dla pewności. Muszę też kupić jedną gumę łączącą króciec z gaźnikiem, która lekko sparciała i to mogło być powodem zapowietrzeń. Czy jak będę składał skuter to mogę uszczelki posmarować jakimś silikonem czy uszczelniaczem, który się stosuje przy składaniu silników ? Kolejne pytanie. Jak tak teraz skuter postoi przez noc rozebrany to nie zapowietrzy się? :)


Daje zdjęcie membrany(aby powiększyć zdjęcie należy w nie kliknąć):
Obrazek
Obrazek

-- 01 wrz 2014, 10:54 --

Byłem w serwisie by kupić tą membranę, natomiast pan serwisant obejrzał ją i stwierdził, że jest jeszcze dobra. Ma minimalne prześwity, ale to nie wpływa na silnik. Obejrzał też gumę łączącą króciec z gaźnikiem i też stwierdził, że jest w porządku. Powiedział mi, że cieknący olej w filtrze paliwa to problem gaźnika i trzeba go ponownie wyregulować. Sęk w tym, że silnik poza tymi bolączkami działa poprawnie i przyśpiesza normalnie jak zawsze.

-- 02 wrz 2014, 20:19 --

Co tu tak cicho ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2014, 19:43 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Pan serwisant jest głab bo prześwity na membranach nawet minimalne wpływają na to że skuter zaczyna chlać benzynę jak głupi, pojawiają się problemy z odpaleniem przez zalewanie świecy, to samo dotyczy się cofającego się oleju do filtra powietrza ,jak kolega Gummma wspomniał śladowe ilości to normalka, jeśli jest go więcej to cofa ten olej przez nieszczelne membrany,złą regulację gaźnika lub za dużą dyszę.Sprawdź świecę i wszystko będzie wiadomo[mokra,sucha,czarna,kawa z mlekiem]. Sam wydech nonoe name za 150zł nic ci nie da,a jak włożysz coś sensownego to licz się z kosztami regulacji napędu[centralka ,rolki] to minimum.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2014, 19:11 
*

Rejestracja: 19 maja 2014, 18:07
Posty: 34
Pojazd: Wm Motor LJ50QT-4
Dochodzi kolejny problem, o który wcześniej nieco zapomniałem. Otóż ostatnimi czasy w tym sezonie zauważyłem, że jak silnik się nagrzeje po jeździe i go zgaszę to czasem z tłumika wydobywa się siwy dym i śmierdzi jakby farbą. Leci i leci, dopiero przestanie jak odpalę skuter i go zgaszę. Co się dzieje ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2014, 21:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
Kolejne pytanie. Jak tak teraz skuter postoi przez noc rozebrany to nie zapowietrzy się? :)

Każdy demontaż gaźnika wiąże się z zasysaniem ustami przewodu podciśnienia, by paliwo wypełniło gaźnik. Mój "kibel" stał dwa tygodnie bez paliwa w baku, gaźnika i całej instalacji paliwowej, którą wymieniłem w całości wraz z kranikiem.
Cytuj:
Dochodzi kolejny problem, o który wcześniej nieco zapomniałem. Otóż ostatnimi czasy w tym sezonie zauważyłem, że jak silnik się nagrzeje po jeździe i go zgaszę to czasem z tłumika wydobywa się siwy dym i śmierdzi jakby farbą. Leci i leci, dopiero przestanie jak odpalę skuter i go zgaszę. Co się dzieje ?

To nie problem tylko zasyfiony tłumik olejem, wyczyść i problem ustanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 14:17 
*

Rejestracja: 19 maja 2014, 18:07
Posty: 34
Pojazd: Wm Motor LJ50QT-4
Rozwiązałem problem z tym, że skuter rankami wpadał na obroty i nagle gasł po czym nie chciał odpalić. Wyregulowałem nieco gaźnik wedle swoich umiejętności i zobaczę co będzie. Jak narazie skuter ładnie pracuje i ładnie się kręci ;) Przed regulacja była czarna świeca a po regulacji jest kawa z mlekiem. Teraz ciekawe czy będzie się olej sączył do filtra. Skuter też teraz w miarę równo osiąga prędkość tzn. na prostej cały czas wyciąga 75km/h! Zobaczę czy to się tak utrzyma.

Gummma w jaki sposób oczyścić tłumik ? Zdemontować czy jak ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 19:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jest tematów o tym kilkadziesiąt. Polecam kreta do udrażniania zlewów z dodatkiem gorącej wody. Oczywiście tłumik musisz zdemontować, odkręcić z niego wszystko co się da i do dzieła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy