Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 11:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 paź 2014, 21:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Nie znalazłem podobnego tematu przez wyszukiwarkę a także przez wyszukiwanie ręczne.

Chciałbym, aby w tym temacie wypowiadali się ludzie, którzy wykonywali samodzielnie już zaprojektowany wydech.

Ja zabrałem się do wykonywania wydechów sportowych. Przed wykonaniem kupiłem parę maszyn.

Walcarka:
Obrazek

Giętarka do rur, profili:
Obrazek

Gilotyna do blachy:
Obrazek

Oraz:
-Spawarka migomat firmy Bester

Moja opinia na temat maszyn:
Walcarka ok, ale tylko do robienia walców. Nie da się na niej utworzyć stożka.
Giętarka się nie nadaje do gięcia rur pod wydech. Mimo, że do rury wsypałem piasku i zaspawałem otwory z obu stron, to i tak spłaszcza rury.
Gilotyna w miarę ok.
Spawarka ok.

Na tą chwilę nie jestem w stanie samodzielnie wykonać wydechu.
Stożki próbowałem formować naklepując je na rurach o różnych średnicach i w miarę wychodziło. Następny mój pomysł odnośnie wykonania stożków, to tzw. wyoblanie (metal spinning). Aktualnie zbieram pieniądze na tokarkę.
Nie mam dobrej metody na wykonanie stingera (potrzebna jest lepsza giętarka).
Tłumika jeszcze nie wykonywałem, narazie stosowałem tłumik firmy Tecnigas.
Nie mam dokładnej metody formowania rozszerzającego się kolanka. Narazie robiłem to tak, że przykładałem proste kolanko roszerzające się, wraz z przyspawanym mocowaniem, do wydechu. Następnie przykręcałem i tzw. metodą "na oko" zaznaczałem kąt wygięcia, po czym ciąłem, spawałem, znowu zaznaczałem i tak w kółko, aż moje kolanko było wygięte w dobrą stronę. Nie jest to dobra metoda, bo nie można tego zrobić dokładnie.

Chciałbym przeczytać, w jaki sposób wy produkujecie wydechy, a dokładniej w jaki sposób formujecie stożki, robicie kolanko i stinger. Z góry dziękuję za aktywność w temacie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 paź 2014, 12:06 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jest na forum temat "rzeka" na temat wykonania "spawaków"
Chętnie zobaczyłbym real- foto tych twoich narzędzi.
Jeśli interesuje cię temat spawaków to zacznij od teorii.
Pomocna jest literatura fachowa na ten temat.
Autora znajdziesz w temacie o spawakach.
projektujemy-sportowy-wydech-pod-dany-cylinder-t81919-160.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 18:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
To jest temat od projektowania, ja zacząłem temat od wykonania. Czyli tam teoria, tu praktyka. Te maszyny są identyczne jak na te na zdjęciach, ale jak chcesz mogę wrzucić zdjęcia z "reala"...

Odnośnie teorii to już przyswoiłem podstawy, czyli opanowałem program EC2b i Cone Layout. Teraz chcę się sprawdzić w praktyce, ale do opanowania praktyki jest trochę dłuższa i bardziej kosztowna droga, niż do opanowania teorii (co jednak mnie nie zraża, a wręcz przeciwnie). Powiem to w przenośni: próbowałem już iść sam, ale samemu droga się dłuży, więc szukam ludzi, którzy szli już tą drogą albo chcą iść w tym samym tempie z tego samego miejsca. Chcę po prostu w tym temacie wymieniać się doświadczeniami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 19:02 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przestań lać wodę.
Jakie masz doświadczenie i wiedzę?
Żadne,polecam literaturę Sałka i Bella.
To jest podstawa jeśli chcesz z kimś ciągnąć ten temat.
Zdjęciami narzędzi z netu tu nikogo nie zachwycisz ani nie błyśniesz
Wrzucaj foty z postępu swoich prac to może ktoś odezwie się w temacie.
Założyłeś temat który już jest ,i ten niczego nie wnosi na forum,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 20:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Moje doświadczenie:
-w cięciu blachy 3 godziny
-w wyginaniu blachy 10 godzin
-w spawaniu magiem 12 godzin
Książkę Sałka czytałem, jak miałem 17 lat, w sumie warto byłoby powtórzyć. Książkę Bella czytałem "wyrywkowo" miesiąc temu. "Wyrywkowo", czyli czytałem tylko to co mnie interesowało, a czego jeszcze nie wiedziałem. Książka jest po angielsku, więc nie rozumiałem każdego słowa.
Tutaj masz zdjęcia maszyn w "realu":
Obrazek
Obrazek

W sumie moimi metodami zaczynałem robić wydech 5 razy, skończyłem 2. Nie dopracowuję moich metod, bo wychodzę z założenia, że "kiepski pomysł, nawet najlepiej wykonany, nadal jest kiepskim pomysłem".
Zdjęcia 2 skończonych (oba nie działają):

Obrazek
Obrazek

Jeżeli chodzi o projekt, który wykonywałem, to jest to projekt "malossiMHR.edf" znajdujący się pod tym linkiem:
http://chomikuj.pl/elomoto1993/dla+foru ... culator+2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 21:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
No i teraz zaczynasz być wiarygodny.
Co do metody doginania "z piaskiem"od siebie mogę dodać że najlepsze efekty przy takim doginaniu osiągniesz podgrzewając giętą rurkę z piaskiem palnikiem acetylenowo-tlenowym.
Niema efektu niekontrolowanego zgięcia rurki .
Gięcie przebiega tak jak sobie tego życzymy.
Nad spawaniem migiem musisz jeszcze popracować a najlepiej jakbyś miał dostęp do tiga




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 22:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Do robienia takich prototypów MIG jest dobry, bo pospawasz tak samo szczelnie i mimo, że nie wygląda (przynajmniej na razie), to przynajmniej jest tańsze od TIGa.

Jeżeli mowa o wyginaniu na konkretnie tej maszynie, to powiem Ci, że trzeba by było:
1. Wytoczyć wałki wklęsłe o szerokości zginanej rurki (fabrycznie wałki są płaskie).
2. Tak jak mówisz, podgrzać przed wyginaniem lub w trakcie wyginania.

Mój jedyny cel to nie jest zrobienie jednego wydechu, ale dojście do punktu, w którym zrobienie takiego wydechu będzie łatwe i szybkie do wykonania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 22:20 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W temacie o projektowaniu wydechów niektórym wychodziły dosyć zgrabne te stożki.
Z opisów wynika że robili to bez giętarek ,walcarek więc na pewno to było bardziej pracochłonne.
Zapomniałem napisać że piasek przed wsypaniem do rurki i zaślepieniem jej musi być wysuszony czyli suchy.
Doginanie rozpoczynamy w momencie podgrzania do "czerwoności" rurki.
Nie potrzeba w tym wypadku dorabiać wklęsłych wałków
Przy doginaniu na" zimno" i tak nie zawiele pomogą bo materiał jest zbyt cieńki i będzie ulegał deformacji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 paź 2014, 22:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
A właśnie według mnie pomogą najbardziej, bo zablokują możliwość "poddania się" spłaszczeniu rurce. Materiał na stinger jest dosyć gruby, bo ścianka rurki d(wew)=18mm ma ok 2,7mm grubości. Nie będę wspominał ile zachodu jest z kupieniem jednej dokładnie takiej rurki (wszędzie tylko rury 1/2',1',1,5' itd.).

Powiem Ci, że mi te stożki też w miarę wychodziły, dlatego je nawet pospawałem w kupę i wyszło co wyszło, ale tak jak wspomniałem wcześniej; następną metodą którą przetestuję, będzie metal spinning. Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=um-biLfru-c

Bo wiesz, wydech prosty już na ten moment wydaje się zrobić łatwo. Największym wyzwaniem dla mnie jest wygięcie tego wszystkiego tak, żeby to pasowało. I wiem, że można to zrobić "na oko", ale nie na tym mi zależy. Potrzebuję jakiegoś matematycznego bądź geometrycznego rozwiązania. Nie oczekuję, że znajdę odpowiedź na tym forum, ale jeżeli w końcu znajdę gdzieś odpowiedź, to się nią podzielę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2014, 1:37 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli ta rurka 18mm ma w środku tzw szew (wyczuwalne palcem zgrubienie lecące przez całą jej dlugość) to odradzam gięcie na zimno bo może pęknąć.
Najprościej by było zrobić makietę wydechu z brystolu ,dopasować i następnie przenieść wymiary segmentów na blachę.
Jeśli chodzi o metal spinning to moim zdaniem zbyt dużo zachodu
Przede wszystkim musiałbyś znać dokładny skład chemiczny obrabianego materiału(rozszerzalność,plastyczność itp)
Dla każdego obrabianego tą metodą materiału procentowo to wygląda inaczej tzn że z jednego wyciągniesz 20% a z drugiego 60% w zależności od rodzaju materiału
Następnym problemem może być tokarka.Jeśli myślisz o jakiejś markietówce to szkoda zachodu bo one już nowe mają przy wysokich obrotach bicie,więc cała operacja się nie powiedzie..
Cena używanej dobrej tokarki sprawdzonej przez dobrego tokarza zaczyna się od 10-15 tyś zł ,
No i całego wydechu tą techniką nie zrobisz.
I tak ten wydech byłby w fragmentach do spawania pomijając już fakt dorobienia kolanka i tej rurki do silencera.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2014, 9:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Ogólnie to zapraszam do tematu pod tytułem "Projektujemy sportowy wydech".




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy