Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 wrz 2015, 21:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 9:50
Posty: 28
Lokalizacja: Węgrów
Pojazd: Italjet Formula
Siemka, dziś pokarzę jak zrobiłem sobie glebę, nie których czynności nie zrobiłem ale wszystko przekażę wam co trzeba będzie zrobić ;)

Potrzebne rzeczy:
:arrow: szlifierka kątowa
:arrow: spawarka
:arrow: 2x kawałek blachy lub płaskownika ( grubość 10 mm i 6mm )
:arrow: wiertarka z wiertłem (wielkość wiertła podam przy zdjęciu)
:arrow: narzędzia :)
:arrow: WD-40

1. Musimy rozebrać cały przód z plastików czyli: (koniecznie przedni błotnik) cały kokpit, przednią czachę, dwa pługi (wszystkie plastiki oprócz tyłu :) )

2. Na początku musimy odkręcić przedni amortyzator

3. Musimy odkręcić śrubę części którą pokazałem na poniższym zdjęciu (musicie odkręcić śrubę która jest po lewej stronie tej części ) (uważajcie bo jak ją odkręcicie to przód momentalnie padnie w dół, najlepiej jakbyście podłożyli coś np. "drewienko" :D na wysokość ramy pod skuter żeby go podtrzymywało :) )

Nazwijmy tą część " Support "
Obrazek

4. Musimy też odkręcić taką gumową część z metalowym kapturkiem, którą pokazałem na zdjęciu :)

Obrazek

5. Gdy zrobiliście wszystkie czynności które wcześniej wypisałem, załóżcie przednią czachę. Przednia czacha będzie nam służyć do ustawienia wysokości przodu, która nam będzie wygodna :)

6. Jak założycie przednią czachę to możecie wyjąć "drewienko" i po woli upuszczajcie przód na sam dół :)

7. Teraz możecie popatrzeć jaka wysokość przodu będzie wam się podobała. Czyli podnoście przód i podkładajcie jakieś rzeczy pod ramę żeby podtrzymywały przód w danej wysokości która nam się podoba :)

8. Gdy ustalimy wysokość przodu to spójrzcie na "Support" w jakiej będzie pozycji (chodzi mi o tą część tak dla przypomnienia ;) )

Obrazek

Jak będzie ten Support odchylony w dół to trzeba będzie zaprojektować kształt płaskownika (żeby on dosięgał od Supportu do tak miej więcej 1 cm nad otworem na śrubę ) oraz położenie dziury na śrubę w płaskowniku
Jak zaprojektujecie kształt to wytnijcie go w płaskowniku 10 mm i zróbcie otwór na śrubę (średnica otworu ma być taka sama jak u śruby )

Gdy zrobicie tan płaskownik, trzeba będzie wymontować całkiem Support. Musicie odkręcić tą drugą śrubę i najlepiej popryskajcie WD-40 dookoła i do środka tam gdzie była śruba, żeby lżej ten Support zszedł.
Niestety nie jest tak łatwo zdjąć ten Support, będziecie musieli się trochę wysilić i się wygimnastykować :D

Jak tylko zdejmiecie ten support to będziecie musieli go przygotować do spawania.

Po spawaniu cały Support powinien tak wyglądać

Obrazek

9. Po zrobieniu takiego Supportu trzeba będzie go zamontować. Żeby bez problemu go zamontować to trzeba będzie przód podnieść o 3cm :) I wkładamy support, jak włożyliśmy go na wieloklin to przykręcamy śrubę tą co była po prawej stronie Supportu i opuszczamy przód żeby otwór po lewej stronie w Supporcie był na takiej samej wysokości co otwór w ramie na śrubę i przykręcamy śrubę ;)

Po przykręceniu tak to ma wyglądać
Obrazek

Jak zrobimy tą czynność możemy wyjąć "drewienko" i zobaczyć że przód trzyma się na danej wysokości :)

10. Następnie musimy zaprojektować nowe mocowanie na przedni amortyzator

Musimy wyciąć stare mocowanie ( te dwa trójkąciki ) ;)
Obrazek

Gdy wytniemy je to przylegamy amortyzator do tej rurki na której było stare mocowanie.
I bierzemy kartkę papieru i projektujemy kształt nowego mocowania. Jak zaprojektujemy ten kształt to go wycinamy w dwóch płaskownikach i robimy dziury (tej samej średnicy co dziury w starym mocowaniu)

Nowe mocowanie musi być wyżej bo amortyzator wyszedł w górę gdy opuściliśmy przód.

Tak te mocowanie z amortyzatorem powinno wyglądać (bardzo was przepraszam że to jest przerobione w paincie bo jeszcze tej czynności nie zrobiłem :) )

Obrazek
Po zrobieniu mocowań przykręcamy amortyzator. Po przykręceniu przechodzimy do następnego zadania ;)

11. Teraz musimy skrócić układ kierowniczy o 5 cm. Musimy tą część skrócić w celach bezpieczeństwa, ponieważ jak będziemy jechać z opuszczonym przodem i jak wpadniemy na jakiś dołek to koło może zahaczyć o tą mniejszą rurkę.

Obrazek

Obrazek

Jak będziecie skracać tą część to uważajcie jak będziecie spawali tą część bo jest z aluminium i trzeba będzie się posługiwać Tigiem :) i dobrze przy celujcie żeby koło było prosto tak jak i kierownica

Jak już zrobiliście wszystko co wypisałem to możecie zakładać plastiki i cieszyć się z poprawienia wyglądu Italjeta :)
Jeśli coś źle wytłumaczyłem, piszcie ja wszystko objaśnię co i jak :)

ja u siebie obniżyłem przód na taką wysokość :)
Obrazek
te zdjęcie było przed pracami ale teraz Italjet ma już wszystko zrobione :twisted:




_________________

Zapraszam na fanpage mojego Italjeta ^^
https://www.facebook.com/MoriniFrancoMotori


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 wrz 2015, 20:42 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Wszystko szczegółowo i dokładnie. Na pewno niejednemu się przyda :)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy