Dzisiaj jest 29 lis 2024, 0:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 paź 2015, 13:52 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
Siemasz. Mam ogromny problem ze swoją Yamahą Aerox z 2012 roku, która jest cała na seryjnych częściach, prócz wydechu Extra Gianelli tego typu http://shop.mieloch.pl/wydech-giannelli ... 9385.bhtml. Problem polega na tym, co będzie oczywiście widać na filmiku. Skuter ma problemy z wejściem na obroty czy jak to nazwać, co wiąże się z problemami na przyśpieszenie podczas jazdy prostą drogą/pod górkę jeśli zjadę z górki idzie jak igła, v-max 90-100 coś takiego. Jedynie kiedy się rozpędza to na zimnym jak odpale i od razu pojade to ciśnie jak igła, ale zaraz sie rozgrzeje, ja zwolnie i już powyżej 50, które w ogóle ciężko osiągnąć już nie chce jechać, do póki nie zjadę z jakiejś górki. Skuter potrafie utrzymać nogami trzymając gaz na maxa, a nawet pchać go do tyłu, więc jest tu coś nie tak. Skuter ma prawie 8 tysięcy przebiegu, kupiłem go jak miał ok. 5800. Problem podobny, tylko nie aż tak zły występował po zimie. A więc został wyczyszczony i wyregulowany dobrze gaźnik, filtr powietrza zmieniony i układ paliwowy. Niedawno wymienilem pasek napędowy, rolki, świece zapłonową, cewkę, wariator też w dobrym stanie. Oprócz wymiany paska to jeszcze tam był czyszczony dokładnie gaźnik i to pare razy, regulowany też, czy tak regulowany czy inaczej nie pokazywało to różnicy. Kompletnie nie wiem o co chodzi, a denerwuje mnie to. Może Wy macie jakieś pomysły? A jeśli chodzi o kompresje, to na zimnym jest dobra, na ciepłym nie sprawdzałem.
Filmik z działania skutera: https://www.youtube.com/watch?v=ohW3OWh5gQg


Ostatnio zmieniony 01 paź 2015, 23:06 przez bledyy, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 paź 2015, 14:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2015, 13:30
Posty: 73
Pojazd: chiński skuter
3

Ostrzeżenia: 3
Wymień świecę zapłonową na taką tuningową czerwoną i będzie git.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 14:03 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
Znaczy wiesz, świece zapłonową też mam wymienioną, tylko na zwykłą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 15:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bledyy pisze:
Znaczy wiesz, świece zapłonową też mam wymienioną, tylko na zwykłą.
Nie słuchaj głupot tego tam wyżej bo to troll i niedługo stąd wyleci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 18:10 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Było to tysiąc razy wałkowane: kupujesz sportowy wydech-musisz wyregulować napęd!!! i możliwe że gaźnik tj. większa dysza/zmiana położenia iglicy/zwiększenie dolotu na filtrze
wsadź lżejsze rolki bo widzisz że ma ciężko pod górkę...to tak jakbyś rowerem na wysokim biegu chciał wjechać pod górę....fajnie? skuter musi mieć lekko...na tyle lekko żeby na ok. 1/2 gazu mógł wjechać pod górę i nie spadał zaraz z obrotów np. masz 8k rpm i wskazówka wędruje zaraz na 7k, w twoim przypadku lżejsze rolki i twardsze sprężynki muszą być zastosowane..tylko nie chodzi tu o regulację to co masz vs np. 3g tylko co 0,5g sprawdzasz aż trafisz że będzie i przyspieszenie bdb i v-max, jak jedziesz z górki to ma lżej i rpm rosną czyli moc rośnie czyli prędkość rośnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 19:17 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
Rolki 3.5g uważasz za duże, hm ok. Wydech był już jak kupiłem i wcześniej chodził igła. Czytaj uważnie, że dopiero się zrobiło tak po zimie. Wszystko mam wyregulowane tak jak powinno być... - wcześniej był ten sam sprzęt, a chodził o wiele lepiej, więc co Ty w ogóle gadasz...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 21:06 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
taa... a może centralka ci traci właściwości pod wpływem ciepła? co? To że kiedyś chodził lepiej to nie znaczy że będzie co roku identycznie zwłaszcza jak sie jeździ ciągle na full gazie - części się zużywają, jakby tu chodziło o paliwo/powietrze to by na zimnym też było słabo...więc zostaje napęd mistrzu i lepiej tam odkręć pokrywę bo to że X czasu temu było dobrze to nie znaczy że nadal jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2015, 22:07 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
Eh, ale centralke też mam nową, mi się wydaje że to tłok puchnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2015, 18:53 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
jakby spuchł to by ci zgasł samoczynnie i po kilku takich akcjach byś 20km/h jechał na full mając a na stopce by przerywał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2015, 20:13 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
To w takim razie co się według Ciebie dzieje?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2015, 22:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
nie napisałeś jaki gaźnik i jaka dysza




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2015, 11:20 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
No toż napisałem, że skuter cały seryjny to ciężko się domyśleć, że seryjny gaźnik yamahy i dysza?


Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 20:30 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Nie krzycz, pisz tylko początek zdania z dużej litery, bo będę usuwał posty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2015, 13:16 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
to zmień dyszę na większą 70-75, wiesz różnie to bywa z tymi dyszami i gaźnikami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 18:03 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
A jakbym wymienił części na sportowe, tzn. gaźnik, wariator, sprzęgło, dzwon, cylinder, to by grało to normalnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 21:49 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
tu chodzi o regulację a nie wymianę...sprawdziłeś jaką masz dyszę w tym gaźniku? jak dasz więcej części sportowych to regulacja się jeszcze bardziej skomplikuje i tym bardziej nie unikniesz ingerencji w gaźnik i napęd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 12:44 
*

Rejestracja: 01 paź 2015, 13:46
Posty: 18
Pojazd: Yamaha Aerox
Ale ja i tak chcę wymienić części w swoim skuterze, a więc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy