Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lis 2015, 16:13 
*

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:07
Posty: 5
Pojazd:
Witam wszystkich
Mam wielki dylemat
szukam sobie cross-a do max 4500 zł
Na oku mam
Yamaha yz 125
honda cr 125
kawasaki kx 125
I mam pytanie którego opłaca się najlepiej kupić ?
Jak to jest z starymi rocznikami np 91
jak np to kawasaki
http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-125-fu ... c10b9cf168
Albo napiszcie mi jeszcze jakieś cross-y
Pojemność min 125
DZIĘKUJE I POZDRAWIAM


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lis 2015, 16:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Kurdex12, Ciężko będziesz miał kupić yz,cr albo kx zadbanego który pojeździ sezon bez problemu,z takiego rocznika,a powyżej 2000 roku na pewno nie znajdziesz nic zadbanego za 4,5 tyś.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2015, 16:52 
*

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:07
Posty: 5
Pojazd:
A np taka o honda widać że zadbana http://olx.pl/oferta/honda-cr125-CID5-I ... 8a21486f14




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2015, 17:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Kurdex12, Musisz jechać i obejrzeć,ale po kupnie w full crosie powinno się pierwsze co wyjąć silnik i sprawdzić w jakim stanie jest cylinder tłok korba wał,bo potem skutki uszkodzenia któregoś,z tych podzespołów mogą pochłonąć prawie równowartość motocykla.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2015, 17:11 
*

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:07
Posty: 5
Pojazd:
Dzięki wielkie za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2015, 19:37 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Kawa już ma trochę lat i jest na stalowej ramie, Hania już na aluminiowej. I o 9 lat młodsza, co nie zmienia faktu, że to jest full. A z nimi to jest spora loteria, znajomy kupił Suzę RM 125 i po tygodniu rozsypało mu się łożysko igiełkowe w korbie. A przy zakupie i przez tydzień ładnie latała. I piszą takie rzeczy, że nie jeździła na torze tylko na weekendowe przejażdżki, jestem pewien w 100%, że skakali, robili bączki i nie jeden strumyk i górkę/górę pokonali. Bo po co komu full na taką sobie normalną jazdę? To można było kupić enduro albo turystyka (bardziej pod enduro) i też po lesie polatać. Cross w 2T 125ccm, ma spory apetyt na paliwko i nie można mu żałować dobrych olei do mieszanki. A także, wymieniać olej w skrzyni, czyścić filtr, łańcuch itd itp. Nikt ci nie powie ile spali takie coś na 100km, zależy jak ciśniesz na manetce. I wiele do życzenia zostawia zawsze zawieszenie, od kiery po łożyska i tuleje w wahaczach (tuleje/łożyska). I jak ktoś pisze, że remontował to niech pokaże FV albo stare części do wglądu. Jak masz możliwość to oglądaj Hondę najpierw. Ogólnie nie mam nic do Kawy, ale brałbym Yamahę albo Hondę, bo Huska i Ktm to już nie mały wydatek (piszę o podobnym stanie technicznym wszystkich maszyn).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2015, 23:46 
*

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:07
Posty: 5
Pojazd:
Wariat powiem tak na cross-a mogę przeznaczać max 250 zł co miesiąc co w zupełności powinno wystarczyć . Oczywiście przy zakupie będę patrzeć na stan motocykla i będę musiał się nim przejechać . Na 1 miejscu u mnie stoi ta Honda . Fajnie by było jakby koleś miał jakieś dowody na to że coś wymieniał w ostatnim czasie np paragon jakiś
I mam do ciebie jeszcze 1 pytanko jeśli kupię tego cross-a to jak podłącza się licznik motogodzin i jak się to w ogóle liczy i co ile wymiana tłoka i korby




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 11:40 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Tutaj masz fajny opis jak taki licznik zamontować:

http://my-enduro.blogspot.com/2011/08/l ... ontaz.html

Różnie to z tą wymianą tłoka piszą, bo jeden lata cały sezon albo nawet dwa i nie wymienia, inni wymieniają po 15-20 moto godzinach. Taki cross w godzinę potrafi pochłonąć od 7-12L spokojnie. Olej do mieszanki to będzie ponad 40zł za litr. Na początek kup sobie olej do mieszanki, smar do łańcucha i filtra powietrza. Zapytaj się sprzedającego czy mu coś nie zostało, a także jaki olej lał do skrzyni i do paliwa. 250zł co miesiąc to powiem szczerze nie za dużo, ale jak się ma pasje i lubi moto, to jestem pewien że coś wykombinujesz i jak będziesz chciał to z kasą nie będzie przeszkód.

Tutaj kolega z ścigacza.pl opisał serwis crossa, 125 i 250 w 2T serwisuje się podobnie, tyle że silnik 250 nie jest tak wysilony jak 125. Taka 125 ma ponad 40km a 250 już 60km a nie 80km (jak powinno być w stosunku do 125), ale za to 125 jest lekka zwrotna i o wiele chudsza od rasowych 250.



Zapożyczony tekst :


"Koszt napraw.. to zależy od serwisu. Co do części to masz w pełno sklepów i możesz się mniej więcej zorientować co ile kosztuje.

Tłok przy amatorskiej jeździe proponuje zmieniać nie później niż 25-30mth, korbowód co 2-3 tłoki.

Jest to krosówka idealna na tor, w lesie także nią pojeździsz ale to raczej mija się z celem ze względu na - zawieszenie, przełożenia w skrzyni, moduł zapłonowy, tylne koło (enduro ma 18 cali).

Jeśli chcesz jeździc po lasach (mało po torze) to polecam enduro (np.
EXC 200 lub mniejsze).

Co do serwisu to nie patrz tylko na tłok bo dochodzi do tego jeszcze:
- olej w silniku co 10-15mth
- olej do mieszanki
- olej do zawieszenia + uszczelniacze (a często lubi pociec.. olej także trzeba zmieniać bo inaczej w środku będą gluty.. :)
- korbowód (+ łożyska na wal + zakucie)
- olej do filtra powietrza (+ mycie i nasączanie go po każdej jeździe)
- klocki hamulcowe (lubią szybko się ścierać - szczególnie w błocie :)
- napęd (łańcuch + spray, zębatki)
- opony (szczególnie tył)
- linki, klamki (często się urywają/łamią)
- łożysko główki ramy, łożysko na wahaczu, prolink (tutaj często trzeba je czyścić inaczej pordzewieje)
- łożyska w kołach

I nie napalaj się na pierwszy lepszy - jedź z kimś kto się zna często łatwo kupić trupa a potem to już zostaje skarbonka bez dna bo ciągle coś się psuje. Akurat w 2T łatwo sprawdzić co się dzieje z cylindrem/tlokiem poprzez zdjęcie dyfuzora (np. przy kupnie motocykla)

Najtańsze w tym motocyklach jest paliwo (pamiętaj) :)

PS. Jak już kupisz to pamiętaj o częstym myciu i nasączaniu filtra powietrza - a nie chciałbyś aby Twój cylinder zassał piasek przy 10k obrotów :)) (nie będę zdradzał Ci ile kosztuje nowy cylider/nicasil) :>"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 13:32 
*

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:07
Posty: 5
Pojazd:
Cross głównie ma mi służyć raz na 1 msc dojechać do pracy 4 km a w tygodniu tylko pojechać do kolegów a nie jeździć po lesie . W las chce jeździć tylko w weekendy max 4 dziennie ;) . Przepraszam jeśli pytam ( świeżak jestem ) czym się taki filtr nasącza ?? . Znalazłem Hondę cr 125 za 4 600 i koleś ma tam wszystko udekomtowane co wyjmieniał kiedy itd i właśnie nie wiem czy lepiej dołożyć 100 zł i właśnie tego kupić . Linka nie podam bo na tel jestem . Cross jest z miejscowości Radlin




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 13:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Kurdex12, Są specjalne oleje albo spreje do nasączania filtrów powietrza Motula,Ipone itp.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 15:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Dozbieraj hajsu.
Za 6k kupisz coś fajnego już.
Przy kupnie nie patrz na wygląd lecz na stan zawieszenia a szczególnie silnika.

Od siebie polecam KX125 elastyczne są.

Utrzymanie crossa jest drogie.
Nie należy żałować na olejach smarach.
Szczególnie trzeba dbać o filtr powietrza.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 16:59 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
kau pisze:
A myślałeś o WSK 125?


Kolega wyżej pewnie miał na myśli WSK prawie identyczną jak Suzuki RM 125 pewnie :O

Obrazek

Ogólnie to będzie twoje pierwsze moto? Bo 40km potrafi wyrwać maszynę z rąk :twisted: Przy takiej eksploatacji korzystniejsze było by dla ciebie enduro, ale jeśli się uparłeś na crossa to go kup, bo wtedy wszystkie inne enduro się chowają, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy a szczególnie o moc silnika. Jak troszkę jeździłem na różnych motorkach w tej kategorii cross/enduro to najbardziej zadziwiła mnie jazda na Aprili Pegaso 125 z silnikiem Rotaxa w pełni odblokowana, spory gabarytowo, wygodny i z zapleczem sporego buta jak na enduro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy