Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 gru 2015, 23:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Witam.

Mam na warsztacie aeroxa 100 w trakcie tuningu. Silnik po generalnym remoncie, nowy wał, łożyska, cylinder malossi 124 kupiony na mielochu.
Po odpaleniu pojawił się problem, stuki i dzwonienie w silniku.
Zostały wyeliminowane wszystkie luźne elementy napędu, rozrusznika które mogły hałasować.
Podejrzenie było na tłok walący w głowicę, po rozebraniu ta hipoteza upadła, tłok do głowicy ma jeszcze trochę miejsca więc nie może stukać a i żadnych śladów nie ma.
Przy dokładniejszych oględzinach wyszło że to tłok ma dość spory luz w cylindrze i puka w cylinder podczas zwrotu na dole i na górze.

Spotkał się ktoś z tym w nowym zestawie? By tłok był źle spasowany z cylindrem i miał za duzy luz montażowy?
Czy te tłoki w tym malossi są tak luźno pasowane z cylindrem czy trafił się felerny kit?




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 gru 2015, 7:57 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
barył pisze:
trafił się felerny kit

Jak na moje to tak właśnie wygląda. Poza zamontowaniem tłoka o większej średnicy nic więcej nie mogę poradzić na tą chwilę. Zrób tak skoro nie ma innego wyjścia i problem powinien ustąpić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sty 2016, 16:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Wysłałem zestaw na reklamację do Mielocha.
Dział techniczny stwierdził
Cytuj:
Wykonaliśmy pomiary średnic cylindra (w miejscach nie noszących śladów rys) oraz średnic i kształtów tłoka ( owal i stożek )
Średnica cylindra wynosi 57.50 mm .
Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem wynosi 110 mikronów (0.110 mm).
Pomiary dokonane w innym nowym produkcie M3111374 będącym w naszym magazynie pokazały takie same wartości.
Przesłaliśmy do działu technicznego producenta Malossi prośbę o ich opinię techniczną.
Producent poinformował ( korespondencja poniżej ), że prawidłowy luz tłok/cylinder dla tej konstrukcji wynosi 102-120 mikronów Zatem wymiary i luz w reklamowanym cylindrze są prawidłowe.
Ze względu na specyficzną konstrukcję cylindra występowanie stuków na wolnych obrotach w przedmiotowym cylindrze jak i w cylindrach oryginalnych( Yamahy Aerox 100cc ) jest dopuszczalne.


Luz montażowy 0.110 mm to moim zdaniem dość luźne pasowanie i tu leży problem, ale producent twierdzi że tak powinno być :/

Bardzo dziwna sprawa....




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2016, 21:21 
**

Rejestracja: 23 lip 2010, 12:26
Posty: 331
Lokalizacja: Ostróda
Pojazd:
barył, Czy te stuki są podobne do tych jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=8F8YG4_ZFHM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2016, 10:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Nie, na filmiku to zupełnie inaczej brzmi. To raczej nie takie. Poza tym stuka/dzwoni tylko na wolnych, na wyższych obrotach jest ok silnik pracuje tak jak powinien.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy