Dzisiaj jest 29 mar 2024, 0:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 mar 2016, 10:27 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 14:09
Posty: 3
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Suzuki Burgman UH125
Witam,

ręce już mi opadają, nadzieja u Was:) Wymieniłem termostat i płyn chłodniczy w Suzuki Burgman UH125 z 2004 rocznika. Wlałem płynu tyle ile pisze w serwisówce, węzę gumowe kilkakrotnie ściskałem aby zassało płyn dalej do silnika. Motor odpaliłem i myślałem że się odpowietrzy. Co prawda, chłodnica po jakimś czasie zaczęła robić się gorąca czyli termostat puszcza wodę w obieg i pompa wody pracuje. Temperatura wody na liczniku nie przekroczyła połowy po dłuższym postoju i wydaje się że jest okey. Ale niestety wystarczy ruszyć w drogę i przy przyspieszaniu temperatura wody gwałtownie spada, a jak puszczę manetkę to wraca do poziomu.
Czemu tak się dzieje? Nadal jest zapowietrzony? Zaznaczę że zakładałem też z powrotem stary termostat i jest to samo po uzupełnieniu płynu.
Czy zrobiłem błąd przy odpowietrzaniu przy pracy motorze z zakręconą nakrętką od wlewu płynu do chłodnicy? Proszę pomóżcie, bo póki mam rozebrane plastyki to jeszcze można będzie coś tam poprawić...


Jeszcze wczoraj w nocy, pojeździłem na skuterze. I takie dziwne rzeczy zaobserwowałem. Jak jadę spokojnie, spokojnie przyspieszając motor to temperatura prawie się nie waha. Ale jak mocniej przyciskam gaz to niestety wskaznik opada prawie do zera. Jak jadę szybko maksymalnie, to wskazowka po jakimś czasie wraca do normalnej pozycji. Więc obroty silnika nie powinni wpływać na spadek temp. Tylko wtedy gdy gwałtowniej przyspieszam skuter wtedy wskazowka mocno opada przy przyspieszaniu, rozpędzaniu się.

Dla mnie to dziwne, tym bardziej gdy wróciłem do garażu i pod górką postawiłem motor na stopce i patrzę na luzie wskazowka znów sama z siebie opadła do samego dołu. Jak pochyliłem motor mocno w bok i drugi wskazówka rosnie.

Co to może być? Powietrze się robi na czujniku temperatury? Tak jakby płyn znikał i czujnik był w powietrzu?, a potem jest znów zalewany płynem przy ruszaniu na boki?

Postanowiłem znów spuścić wszystko cały płyn, odmierzyłem ile trzeba, wczoraj o 1 w nocy juz nie miałem siły, bo weszło za mało pól litra, mysle ze po odpaleniu z otwartym korkiem spadnie poziom i doleję, jak będzie to samo to juz nie wiem:(
Pozdrawiam
Mariusz S.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 mar 2016, 11:58 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W sumie to się zachowuje prawidłowo. Przy tej temperaturze zewnętrznej a wydajnej chłodnicy płyn może zostać szybko schłodzony. Termostat stara się utrzymać temperaturę silnika na stałym poziomie i gdy jest zamknięty to tem. na silniku wzrasta a jak wzrośnie to się otwiera i napływa zimny czynnik i znów zamyka. Na wolnych obrotach to nie ma tak gwałtownego przepływu jak przy wyższych obrotach i ta oscylacja nie jest tak wyraźnie widoczna.
Dla testu zasłoń chłodnicę i zobacz czy temperatura po jakimś czasie się nie ustabilizuje i nie będzie rosła.
Co do odpowietrzenia to zalej płynem i zakręć korek i niech wtedy chwilę pochodzi, zgaś otwórz korek i dolej brakująca ilość. W zbiorniczku wyrównawczym trzymaj ustalony poziom.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2016, 8:21 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 14:09
Posty: 3
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Suzuki Burgman UH125
Dziękuję za kontakt. Mi się wydaje że pęd powietrza nie ma tu nic do rzeczy:( ponieważ nawet na postoju jak hamulcami przytrzymam skuter i dam nieco więcej gazu to spada ta temperatura na wskaźniku. Teraz właśnie jestem w pracy, ale myślę właśnie o czujniku temperatury. Może to jest ta przyczyna? Mam na szczęście drugi, bo kupiłem parę gratów od tego moto i na szczęście mam czujnik, tak mnie korci żeby z pracy się zwolnić i sprawdzić:) Dziwnie że pochylałem na boki motor to temperatura się stabilizowała jakby...

-- 04 mar 2016, 9:21 --

Witam Panów:)

Sukces!!! Wymieniłem ten czujnik temperatury cieczy wczoraj w nocy i zrobiłem małą testową przejażdżkę, i po nagrzaniu wskazówka stoi w końcu nieruchomo czy się przyspiesza czy na miejscu czy jedzie!:))) normalnie banan na twarzy, nie patrzyłem że noc, że zimno, ważne że normalnie wskazuje:) i też po dłuższym postoju włącza się wentylator, a więc wszystko prawidłowo:) I do tego przerobiłem światła mijana i drogowe na przełącznik, bo wkurzało mnie odpalanie na światłach:) Przełącznik znalazłem oryginalny od tego modelu od starszej wersji. Przerobiłem w instalacji trochę i wreszcie motor przygotowany na sezon!:))

Powodzenia i do usłyszenia!:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy