Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 4:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2016, 14:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2014, 21:06
Posty: 76
Lokalizacja: Głowno
Pojazd: Ventus Grand 4T,Mz Etz 250
Witam. Problem dotyczy mojego skuterka 4t 50ccm,jest problem z przyspieszeniem i samą prędkością po wymianie wariatora,sprzęgła,rolek.Rozpiszę to w ten sposób:

Skuter przed wymianą części leciał spokojnie 70km/h na prostej,a przy starcie kręcił do 8-9tyś obrotów i to samo w jeździe.łapał 70km/h i miał obroty 8.5tyś a przy większej prędkości jeszcze większe.Części jakie posiadał to:
-Wariator sportowy Wm motors z rolkami 4g
-Sprzęgło china komplet,tylko wymieniona sprężyna na ,,sport",fakt jest miękcejsza od serii ale tylko lekko,reszta ustawień nie zmieniana.

Lecz części się zużyły i musiałem wymienić na nowe no i problem się pojawił. Wymieniłem:
-Wariator na ten sam co wcześniej,po prostu identyko
-rolki niby 4g
-sprzęgło nowe wraz z korektorem(w starym korektor się rozleciał)
-pasek
-inne ustawienia bez zmian

Dodam jeszcze że sprężynę centralną założyłem do tego nowego sprzęgła ze starego,tą ,,sport"

I problem jest taki że: Skuter jedzie na prostej 60km/h,z górki łapie i 70km/h,przyspiesza słabo.Obroty jakie ma ze startu na pełnym gazie to 7 tyś i schodzi tak do 6.5 tyś a podczas jazdy przy 60km/h trzyma te 6.8-7 tyś obrotów. Wcześniej chodził dobrze a teraz lipa. Co może być przyczyną zmniejszenia prędkości i obrotów?

Myślałem czy może nie przestawił się któryś zawór,nie przy pchał się gaźnik,czy może cylinder nie siada bo ma przejechane już 9-10 tyś km.Głowica była nie dawno nowa zakładana. Pomóżcie. ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 maja 2016, 18:11 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nowe części muszą się ze sobą spasować - tak jest zawsze. Przejedź jakiś dystans (powiedzmy te 50 - 100 km) i wtedy zobacz ,czy jest lepiej.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 18:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2014, 21:06
Posty: 76
Lokalizacja: Głowno
Pojazd: Ventus Grand 4T,Mz Etz 250
Zrobiłem już 150km na nich i zero poprawy. ;) Dziś wyczyściłem gaźnik,filtr powietrza,sprawdziłem zawory i wszystko jest ok. Czytałem trochę na forach że przy rolkach lżejszych daje się twardsze sprężyny np.serie i sprężynki też twardsze.Da to coś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 22:04 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Sprężynki są tylko iwyłącznie do załączania sprzęgła przy danych obrotach np. sprężynki +1000 załączają sprzegło przy 1000 obr, co do rolek to wiadomo cięższe = vmax/słabe przyśpieszenie, lżejsze = dobre przyśpieszenie/słaby vmax - wysokie obroty, natomiast trzeba je dobrać również do sprężyny centralnej. Jeśli sprężyna jest twarda to należy dać cięższe rolki, jeśli sprężyna centralna jest miękka to należało by dać lekkie rolki. Co do tego że zmniejszyły Ci się obroty. Sprawdz czy czegoś źle nie poskładałeś bądź czy nowe rolki są na pewno takiej samej wagi jak starej najlepiej załóż rolki , sprężynki oraz spręzyne centralną ze starych częsci do nowych i zobacz czy będzie to samo.


Pozdrawiam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2014, 21:06
Posty: 76
Lokalizacja: Głowno
Pojazd: Ventus Grand 4T,Mz Etz 250
Wszystko jest dobrze złożone. Sprężynki przełożyłem,sprężynę też ale rolek jeszcze nie zakładałem starych ale te nowe wczoraj ważyłem i są na 100% 4g tak jak stare. Miałem jeszcze na starym sprzęgle dzwon Wm motor sportowy ale po założeniu na to nowe sprzęgło okazało się tak jak na starym że wchodzi korektor na nie i strasznie hałasuje.

-- 04 maja 2016, 20:26 --

A warto by było dać tą seryjną sprężynę centralna czyli twardszą od tej co mam i rolki zmiast 4g to 3.5g?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 20:43 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
To spróbuj dać tą seryjną sprężyne i rolki wieksze 4/5g z napędem musisz kombinować i wyczuć idealne ustawienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 19:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2014, 21:06
Posty: 76
Lokalizacja: Głowno
Pojazd: Ventus Grand 4T,Mz Etz 250
dałem twardszą centralkę i rolki 4g i jest dużo lepiej ;) Ale nie idealnie.Dałem rolki na początku 3.6g do tej sprężyny ale lipa to była więc dałem 4g i się po prawiło.Jeszcze na sam koniec dałem 5.5g bo nie mam 5g ale był już muł trochę i pod wiatr 50km/h jechał więc wróciłem na 4g i pod wiatr jadę 55-60km/h. Jutro przelecę się po trasie to zobaczę jak to chodzi. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy