Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 19:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2016, 19:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Cześć, od pewnego czasu jeżdząć moim skuterkiem odczułem spadek v-maxu. Spokojnie leciał ponad 90km/h, a spadło do ledwo 85. Zabrałem się za sprawdzenie napędu, miałem rolki 3x 5g stage6 i 3x 6,8g chińskie. Te chińskie zrobiły się kwadratowe. Wsadziłem nową sprężyne top racing medium (jest dosyć twarda) i rolki 5g (sprężyna była za gruba i nie wchodziła mi w koło korektora). Po założeniu tego zestawu skuter miał lepsze przyśpieszenie,ale nadal v-max się nie zmienił i doszły jakieś dziwne wibracje przy 70+km/h. Zaczyna się takie pod podłogą głośne szy szy szy szy jakby nie wiem, wał? Zmieniłem rolki na 5,9g i sprężyne stage6 medium (bez problemu wchodzi) przyśpieszenie zdeczko osłabło, ale wibracje nie ustały. Zaczynają się one przy 75km/h wtedy skuter zwalnia z przyśpieszania i jakoś ledwo dojdzie do 82-83km/h. Co to może być? Te wibracje przy wysokich obrotach nie ustają. Jest to albo szybkie szy szy szy szy, albo powolne jedzie jedzie szyyy. Wydaje się jakby przy tych wibracjach skuter zwalniał/ coś go hamowało. Proszę o pomoc

-- 03 maja 2016, 20:32 --

Odświeżam, wibrację pojawiają się przy mph (zdjęcie na forum). Cała podłoga drży i jest szy szy szy. Wał nie ma żadnych luzów od strony wariatora, ani od strony magneto. Proszę o pomoc. Jakieś łożyska czy coś?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 maja 2016, 20:08 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ja tak miałem gdy wał miał bicie. Oddałem do wyważenia i okazało się , że miał bicia 0.05mm czy coś w tym stylu. Po wyważeniu osadziłem go na nowych łożyskach ntn i problem znikł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 20:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
W zasadzie trzeba sprawdzić na początek wszystko co się obraca...Felgi ,opony ,tarcze hamulcowe a także można zerknąć na gumowe tuleje wahacza.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 20:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Właśnie mam tak, gdy koło się obraca / pcha się skuter to coś huczy/szumi jakby łożyska tylko nie wiem gdzie koło/przełożenia/ dekiel (łożysko sprzęgła)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 13:57 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Zdejmij pokrywe i popchaj. Jak dźwięk ustał to łożysko w pokrywie a jak nie to przekładnia do roboty. Ogólnie warto wymienić wszystkie łożyska w przekładni na jakieś lepszej firmy KOYO/SKF/NTN. Nie jest to drogie ale za to masz pewność, że zaraz ci się nie rozlecą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 17:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Miałem kiedyś tak że hamowało samo przy v-max, okazało się że mało oleju było w przełożeniach, pół roku później znowu to było - pierścienie starte. Jak koło się ciężej obraca niż wcześniej nawet na zimnym to przełożenia padły. Wał nic nie ma do hamowania. Drgania są bo chce na większe rpm wejść ale nie pozwala coś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 19:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Dzisiaj z kolegą skuter postawiliśmy na pieniek i obracaliśmy kołem. Na 100% łożyska w przełożeniach wysypane, huczy,szumi jakby tak było kilo piachu. W deklu tak samo, obracasz palcem łożysko a tam jakby się piach gniótł. Na przełożenia kupiłem łożyska SKF, aktualnie miałem chińskie :roll: Na dodatek od 80km/h zaczyna się takie gwizdanie/świstanie. Wydaje mi się, że to łożyska.

Na dodatek jest jak mówisz, gdy jadę ''prawie'' na v-maxie to skuter jakoś hamuje,jedzie,hamuje,jedzie (czuć to delikatnie,ale czuć) obroty rosną a v-max stoi. Kiedyś dochodził do końca licznika, a teraz coś się zwaliło. Zużyty cylinder odrzucam. Co do oleju, pilnuję i jest wlana odpowiednia ilość oleju przekładniowego, niestety hipol :<

-- 04 maja 2016, 21:59 --

scoot pisze:
Miałem kiedyś tak że hamowało samo przy v-max, okazało się że mało oleju było w przełożeniach, pół roku później znowu to było - pierścienie starte. Jak koło się ciężej obraca niż wcześniej nawet na zimnym to przełożenia padły. Wał nic nie ma do hamowania. Drgania są bo chce na większe rpm wejść ale nie pozwala coś.



Pierścienie mi dzwonią leciutko na zimnym i średnio rozgrzanym silniku, raczej nie powinno tak być.

-- 05 maja 2016, 20:38 --

Byłby ktoś miły i podałby mi rozmiar łożysk w przełożeniach i deklu? Wydaje mi się że w longjia alien 50 są takie same łożyska jak w keeway hurricane. W przełożeniach mam 4-5 łożysk




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 20:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zrobię wyjątek Panie "Gburek". lozyska-keeway-numeracja-schemat-poradniczek-t379757.html#p2504363




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 20:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gummma pisze:


Dziękuje




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 19:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek Zweryfikuj te wymiary w jakimś sklepie z klamotami do skuterów, bo nie koniecznie muszą być akurat te, do których podałem wcześniej link. Jedynie łożysko w pokrywie przekładni cvt występuje wszędzie takie samo, czyli 638Z. Oczywiście uszczelniacz też wymień.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 7:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Spisałem sobie rozmiar łożyska z dekla i jest to ''638X2-2Z'' i w przełożeniach są takie same wymiary jak na tamtym schemacie,ale nie wszystkie. U siebie mam 2 małe łożyska w przełożeniach a na schemacie nie ma tego. Mam ogólnie na wzór stare skfy ale nie wszystkie, mam 3 z 4. Bo jedno siedzi w przełożeniach i nie wiem jakie to rozmiar, wiem że jest małe

-- 07 maja 2016, 8:44 --

A można coś podejrzewać co powoduje to gwizdanie/świstanie? Wygląda to tak jadę np. 80km/h na połowie manetki, dam nagle full gaz zaczyna się gwizd, puszczę do połowy lub całkowicie świstu wcale nie ma, ale znów dam gaz na maxa gwizd się zaczyna. Dzieje się tak mniej więcej od 70km/h




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 17:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To świstanie brzmi jak kończąca się turbina w samochodzie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 18:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Bardzo trudno mi to ocenić. Nie wiem czy jak nagram film czy to będzie słychać, ale jak tak to pójdę nagrać i wyślę go jutro. Jest to tak mniej więcej od 60-70 jak jadę na połowie manetki nic nie słychać, a jak dam do końca nagle zaczyna się piiiiiii (nie, w kasku mi nie gwiżdże :lol: ), przy tym piszczeniu skuter ciągnie nadal. Jutro to nagram




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 18:36 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie chcę się wtranżalac w temat ,ale świszcące łożyska mogą byc objawem że obracają się całe w gniazdach [karterach,obudowach łożysk].Warto to zweryfikowac ,a objawem pierwotnym jest gwizd,świst i ogromne grzanie się gniazd pod łożyska .PODSTAWOWA ZASADA ,WSZYSTKIE ŁOŻYSKA ,POWINNY MIEC W MIARĘ CIASNE USADOWIENIE ,CZY TO NA JAKIMŚ WAŁKU ,CZY W GNIEŹDZIE NP. W KARTERACH.Jakiekolwiek zaburzenie tego powoduje problemy ["dałem nowe łożysko ale wpadło be nabijania"]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:26 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Amen.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
Nie chcę się wtranżalac w temat ,ale świszcące łożyska mogą byc objawem że obracają się całe w gniazdach [karterach,obudowach łożysk].Warto to zweryfikowac ,a objawem pierwotnym jest gwizd,świst i ogromne grzanie się gniazd pod łożyska .PODSTAWOWA ZASADA ,WSZYSTKIE ŁOŻYSKA ,POWINNY MIEC W MIARĘ CIASNE USADOWIENIE ,CZY TO NA JAKIMŚ WAŁKU ,CZY W GNIEŹDZIE NP. W KARTERACH.Jakiekolwiek zaburzenie tego powoduje problemy ["dałem nowe łożysko ale wpadło be nabijania"]


U mnie takie coś nie występuje, nie da się wsadzić łożyska tak po prostu, muszę je wbijać młotkiem. Łożysko siedzi ciasno i obraca się tylko środek. Czyli chyba wszystko ok.

-- 07 maja 2016, 20:52 --

Dodam, że olej w przełożeniach wymieniałem systematycznie co 1000km (dla spokoju). Po pierwszej wymianie na nowych łożyskach był szary metaliczny olej (łożyska się raczej docierały), a gdy zaczęły się trzaski/huki w przekładni to rozebrałem z kolegą przełożenia (wczoraj) i trzeba było spuścić olej. Wlewałem ładny żółty olej hipol, a z przełożeń wypłynęło szare metaliczne mleko. Wszystkie łożyska były ok, nie szumiały, nie zacinały się od piasku, jedynie na wałku było gniazdo łożyska wyrobione to wymieniłem z kolegą na sprawnego skf'a. Zauważyłem również ,że bez dekla przekładni jest cisza, może minimalnie szum. Z deklem mocne huki (co świadczy o wymianie tych łożysk). Spisałem rozmiar łożysk i na razie to zostawiłem. Jutro postaram się nagrać jak najdokładniej umiem co się dzieje gdy pcham skuter (jakie dźwięki wydaje) i nagram to piszczenie. Do jutra, bo tak to chyba nic nie zdziałamy :mrgreen: Również wibracje nie ustały,ale dzisiaj mi się tak trafiło, że idealnie wyczułem jak wibracje poszły od dupy strony , aż przez całą podłogę i poczułem na nogach. Również dziś zdarzyło się tak że 500m nie było żadnych wibracji, aż nagle od dupy strony szyy i tak przez całą ramę przeszło aż do nóg. Pozdrawiam i dzięki za pomoc




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
jedynie na wałku było gniazdo łożyska wyrobione to wymieniłem z kolegą na sprawnego skf'a.
Czy wałek też wymieniałeś skoro na nim też było wyrobione gniazdo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 13:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Nie, wałka nie wymieniałem. Wymieniłem tylko łożysko w które wałek wchodził. Wałek jest seryjny od początku skutera. Cały czas mam minimalny luz tego wałka (rusza się od strony sprzęgła), ale wydaje mi się że łożysko w deklu jeszcze to stabilizuje

-- 08 maja 2016, 11:42 --

FILM !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=X8n0o8OiA8Y (dałem poprawiony link, bo poprzedni nie działał)

Niestety wiatr wygrał z kamerą i nie warto oglądać od momentu kiedy odpaliłem skuter i nie słychać pisku, ale jak tam ktoś chce. Przy pchaniu skutera wszystko słychać




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 13:32 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Może wsypałeś piasek zamiast oleju do przekładni ? :D A tak serio no to brzmi jak byś miał rozsypane jakieś łożysko albo coś z trybami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 19:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Jutro jadę po cały komplet łożysk SKF/FAG do przełożen i do dekla, można wlać olej 10w40 motul/castrol? Bo mój kolega kupuje do aprili rs do skrzyni no i czy do przekładni podejdzie




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy