Dzisiaj jest 29 mar 2024, 9:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 maja 2016, 12:57 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
Planuje zrobić swapa na minarelli LC ale zanim tego dokonam chciałbym się doradzić was w paru sprawach.

Co sądzicie o tym silniku ? Warty swojej ceny ? http://allegro.pl/silnik-minarelli-yama ... 65858.html

Jeśli zdecydował by się na karter z tarczą to są jakieś felgi 12" z tarczą które by podeszły pod ten silniczek ? Chciałbym zostać na 12" ponieważ dopiero kupiłem sobie dwie nowe oponki pirelli i chciałbym je najpierw wyeksplowatować dopiero potem myśleć o zmianie na 13".

Ogólnie co bym potrzebował do mojego skutera przy swapie na LC ? Z czego chłodnice, jakie węże itd
I w jakich kosztach szło by to zrobić?

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 maja 2016, 20:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Silniczek fajny, tylko jak chcesz zaoszczedzic to poszukaj jakiegos innego na olx.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2016, 9:35 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Tak zastanawiam się między hamulcem tarczowym a bębnem. Ogólnie to w tarczówce koło będzie równo leżeć na środku czy trzeba będzie coś z mocowaniami silnika kombinować ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2016, 9:38 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie nie trzeba będzie przerabiać. Ogólnie jak dla mnie brałbym tylko hamulec tarczowy....




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2016, 15:21 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
To jest właśnie główny powód dla czego chce zrobić swapa bo mam dość już tego bębna... Na razie zbieram informacje jak już wszystko sobie poukładam zacznę zbierać części.
Czyli jedyne co będę musiał zrobić to wybić łożyska i wbić sworznie żeby pasowało mi do mocowania w keewayu ?

-- 02 maja 2016, 16:13 --

W takim razie potrzebuje:
- silnik minarelli LC tarcza najlepiej z roxa
- chłodnice( z jakiego skutera ? )
- przewody wodne( transparentne motorforce d.15x22mm)
- lewą klamkę, tłoczek, przewód itd do hamulca tylnego( od areoxa )
- wariator( obecny będzie pasować ? )
- sprzęgło( obecne będzie pasować ? )
- wydech ( obecny będzie pasować ? )
- gaźnik dellorto 19mm
- magneto z keewaya
- pasek napędowy Malossi X-Special
- 2x sworzeń silnika takie jakie były oryginalne w keewayu

O czymś zapomniałem ?

Jaki cylinder wybrać pod ten wydech co mam ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2016, 22:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
4MaticPL, Ty chcesz przerobić koło od keewaya które jest na bębnie pod karter na tarcze?
Co do chłodnicy to najpierw musisz się zdecydować gdzie chcesz ją umiejscowić i musisz zrobić mocowania do niej. Teraz kwestia napędu czyli wariatora itp. sprawdź na jaką średnice osi wału jest ten napęd co masz teraz i jaką średnice ma oś wału od roxa,ale keeway to takie chińskie minarelli trochę i wydaję mi się że w obu przypadkach napęd jest na średnicę 13 mm . Czyli powinien pasować,ale upewnij się sam bo już dawno nie skladałem silników.
A wracając do cylindra to szukaj jakiegoś zamiennika oryginalnej 50 np tec eco,albo motoforca.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 11:19 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
nie chce przerabiać felgi od keewaya tylko chce kupić nową pod tarcze, żeby pasowała mi obecna opona czyli 12". Mój wał ma 16mm od strony wariatora.

A co z tymi mocowaniami ? Starczy, że zamiast łożysk wsadze tuleje i będzie równo silnik ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 12:23 
*

Rejestracja: 29 kwie 2016, 23:13
Posty: 3
Pojazd:
powinno być ok, ogolnie uwazam ze pomysl spoko :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 14:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bierz pod uwagę to, że "chinarelli" ma wieloklin wału korbowego 16mm i nie podejdzie na to nic z Aeroxa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 17:26 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Także wariata trzeba będzie się pozbyć i kupić coś nowego. Ze sprzęgłem będzie tak samo czy moje będzie dobre ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2016, 19:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
4MaticPL, Sprzęgło również do wymiany,bo średnica dzwonu pewnie jest inna niż w roxie. Według mnie gra nie warta zachodu.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 22:29 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
W takim razie najpierw złożę zestaw pod swap na LC a potem sprzedam cały mój silniczek żeby odzyskać trochę kasy.

-- 03 maja 2016, 21:23 --

Z tego co widzę, te sprzęgło powinno pasować do areoxa
http://shop.mieloch.pl/dzwon-sprzegla-m ... 1507.bhtml
http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-malossi ... 1271.bhtml

-- 04 maja 2016, 23:29 --

Takie pytanko. Czy problem by był z przerobieniem obecnego silnika na LC ? Widziałem, że kolega dawici1996 przerobił zwykły silnik keewaya na LC. Starczy kupić pompe z roxa cylek itd i wszystko pasuje czy coś trzeba przerabiać ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 18:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
4MaticPL, Wszystko pasuje tylko musisz ogarnąć mocowanie i miejsce ma chłodnice.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 20:56 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
A więc taki zestaw planuje kupić:
bolce pompy: http://allegro.pl/guma-zabierak-naped-p ... 82053.html
pompa: http://allegro.pl/pompa-wody-cieczy-mbk ... 80301.html
przewody: http://shop.mieloch.pl/przewod-wody-mot ... 1178.bhtml
chłodnica: http://allegro.pl/malaguti-madison-125- ... 33639.html

Teraz pytanie do was. Jaki cylinder na do wału który teraz posiadam by pasował. Sworzeń 12mm. Fajnie jak by ktoś coś używanego polecił ale w dobrym stanie bo szczerze trochę się ostatnio wykosztowałem wsadzając 12" do niego i teraz trochę spłukany jestem. Zależy mi, żeby cylek był taki sam lub trochę mocniejszy od tego co mam teraz w wersji AC.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 21:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
4MaticPL, Takich bolców będziesz potrzebował trzy. Co do cylindra to szukaj po prostu używanego sporta 70 pod lc. :wink:




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 10:25 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Tylko właśnie jest problem. Większość jest na 10mm sworzeń a ja mam 12mm. Mogę zostawić tłok który mam teraz i po prostu dokupić sam cylinder malossi sport 70cc LC i będzie pasować ?

-- 05 maja 2016, 22:34 --

Z tego co widzę jest możliwość zamiany tłoka na dokładnie taki jaki mam ja. Także będę szukać oferty z cylindrem i głowicą malossi sport 70cc. Jeśli ktoś z was miał by taki na sprzedaż proszę pisać.

To będzie najlepszy cylek pod mój wydech?

-- 06 maja 2016, 11:04 --

A co sądzicie o takim cylindrze na początek?
http://allegro.pl/cylinder-glowica-70-c ... 87309.html
lub
http://allegro.pl/cylinder-70-lc-aprili ... 51484.html
Podajdzie do tego tłok z malossi albo jakiś inny ze sworzniem 12mm ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 9:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
4MaticPL, Jak szukasz czegoś dobrego to kup po prostu tego malossiego.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 13:51 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Tylko problem jest taki że używanych nie ma a nowy kit jest drogi :/ Napisałem do sklepu czy są w stanie sprzedać kit bez tłoka ale wątpię czy będzie taka możliwość

-- 08 maja 2016, 14:51 --

A co sądzicie o zastosowaniu łożyska redukcyjnego ? http://shop.mieloch.pl/lozysko-korbowod ... 1383.bhtml i do tego kupić cylinder 50cc oryginał lub jakiś TEC czy coś w tym stylu i poddać go portingowi. Moc będzie porównywalna do obecnego zestawu ? Czy będzie niższa/wyższa ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy