Dzisiaj jest 28 mar 2024, 23:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2016, 13:46 
*

Rejestracja: 16 lip 2016, 15:47
Posty: 24
Pojazd: TGB 101r
Mam TGB 101r z 2007 roku ale mam ten fart, że nie trafiłem jeszcze na wersję z zablokowanymi przełożeniami xd
Daawno temu zdjąłem blokade z wariatora, i te wszystkie zwężki z wydechu też.
Po tych zabiegach leciał mi te 70 licznikowe, z górki zamykał licznik, lecz wkurzało mnie troche, że ruszanie ma za wolne.
Jako, że mam 22 lata i samochód xd to rzadko kiedy ostatnio zajmowałem się skuterkiem, ale zainteresowały mnie filmiki z niemiec na YT gdzie pokazywali blokady w TGB, i dzisiaj zdjąłem blokadę z gaźnika, mianowicie taką plastikową zwężkę, która wyleciała po odłączeniu tej gumowej rury idącej od cylindra.
No i teraz ma taki zryw.. XD i zamyka licznik, na prostej nawet wychodzi poza skale prędkości (ponad 80, myślę 85 licznikowe osiąga)

teraz mam kilka pytań:
1. Jako, że znam swój skuter znakomicie to wiem, że jak sie zagrzeje, to z miejsca będzie ruszał troche słabiej. (zawsze ruszanie mi słabnie po zagrzaniu silnika, najlepiej się zbiera na zimnym) Co z tym zrobić? Myśle, że może to są wytarte rolki wariatora. Czekam na pomysły.

2. Czy jeśli chciałbym teraz troche osłabić mu ruszanie, kosztem większej prędkości, to założyć mu cięższe rolki? Obecnie są seryjne, podejrzewam, że te 17x13,5. 8,4g ale zamierzam wyjąć i je pomierzyć. Czy w tym przypadku rolki 9g będą ok, czy może 10g? albo 9,5?

3. Mam seryjny (chyba) moduł zapłonowy, i zauważyłem, że ma 5 pinów (jeden pusty) a wtyczka ma 6 pinów i właśnie z tego słynnego "brązowego kabelka" idzie pin, którego nie ma na module. Czy to znaczy, że nie mam blokady na module? Zamówiłem z własnej ciekawości moduł odblokowany za 20zł (taki niebieski metalowy z radiatorem popularny na allegro) bo widziałem, że jeden gostek na YT miał go w TGB i wszystko mu chodziło więc zobacze czy u mnie też. Czekam na przesyłkę.
AKT. moduł przyszedł, różnicy nie czuje, co ciekawe wtyczka też ma 5 pinów, ale teraz ciężko zapala z elektrycznego rozrusznika... nawet jak założę z powrotem oryginalny moduł - co z tym zrobić?

3. Nie chce bawić się w kupowanie drogich części, ale chciałbym wycisnąć jak najwięcej ze skutera. W gaźniku mam seryjną dysze (wg. tego co piszą w necie dysza 60'tka) i chciałbym założyć stożkowy filtr powietrza i do tego większą dyszę (zamówiłem zestaw dysz 70,75,80 - i filtr na wzór Polini Air Box'a).
Co mi polecacie w tym temacie?

4. Co jeszcze mogę zrobić? (poza kupowaniem drogich sportowych części, większego cylindra itp.)

Czekam na odpowiedzi :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 lip 2016, 15:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
ad1. możliwe, że sprężyna centralna jest do wymiany (po nagrzaniu traci właściwości)

ad2. nie zawsze tak jest, że cięższe rolki dają vmax a lekkie przyspieszenie, musisz spróbować.

ad3. stożek nie będzie chyba najlepszą opcją do seryjnego skutera ;)
ad4. niestety, żeby tuningować trzeba wyłożyć czasem wiekszą kasę. (najwięcej dałby wydech)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 18:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
1) Jak wyżej. Stawiałbym na centralkę ewentualnie masz już słabą kompresję i efekt będzie podobny.
2) Bez sensu. TGB na fabrycznym secie i tak szybciej ci nie pojedzie.
3a) Blokowane moduły w 2T to raczej rzadkość. Zakładaj oryginalny i nie kombinuj :wink:
3b) Nie zakładaj stożka. Oryginalna puszka jest zawsze najpewniejsza
4) Nie wiem jak jeździsz tym skuterem. Czy rekreacyjnie od czasu do czasu, czy szalejesz w koło domu czy może robisz nieco dłuższe trasy.
Jak opcja 1 lub 2 to pakuj chiński cylinder 70cm3. Swego czasu jak jeszcze miałem TGB to przejeździłem ze 3 takie cylindry. Koszt +/- 70zł, a wzrost mocy czuć konkretnie. Jednak jest to chiński wyrób słabej jakości i dużych przebiegów na tym nie zrobisz.
Drugą opcją jest zmiana wydechu. Kup jakiś tani, słabo wyglądający wydech, odnów go sam i pomaluj i będziesz zadowolony :)




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 20:28 
*

Rejestracja: 16 lip 2016, 15:47
Posty: 24
Pojazd: TGB 101r
a wiecie jak sie reguluje gaźnik mikuni w tgb? co i gdzie dokręcić, odkręcić itp?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy