Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 8:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1913 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lip 2016, 10:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Ja te łożyska wymieniłem po 2k na airsalu przy zmianie wału, ale możliwe że przewrażliwiony jestem. Kupiłem bo zobaczyłem je u ciebie jeszcze w czasach mhr.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 lip 2016, 11:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Przy mhr mialem lozyska SKF i wal Motoforce i ponownie bym tych łożysk nie założył bo wyjechane byly konkretnie . Wal Top Racing i lozyska Polini mam od StreetRace a dokladniej od koncowki tulejowanej Repliki :-) Troche tego bylo od swapa wiec mozna sie pogubic :-)




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2016, 14:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Skoro tak mówisz to tak jest. Zapomniałem że jeszcze streetrace był w między czasie.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2016, 22:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Tak jak obiecałem relacja foto z prac przy silniku.

W skrócie, na podkład poszły 2 warstwy cynk/alu + bezbarwny w macie. Kartery skrecone (bez uzycia młotka dociaganie śrubami) na masie uszczelniającej DRIKO.
Wał TopRacing HPC na łożyskach Polini C4 oraz uszczelniaczach teflon/viton rowniez od Polini. Podstawa zapłonu na nowych śrubach INOX (nierdzewka) podobnie jak cewka MHR Selettra.
Przekładnia na nowych łożyskach, masa uszczelniająca pokrywy DRIKO (podobnie jak przy karterach).
Nowy pasek pompy wody, napęd R/T zamontowany w całości z korektą startu sprzęgła na 8k/rpm dałem też nowy kpl rolek Malossi 4gr . Pasek oryginalny P/G po znikomym przebiegu (montowałem nie dawno).
Nowe szpilki cylindra oraz nakrętki. Jutro mają dojsć inne cześci w tym pierścionek tłoka, uszczelki więc cyl wróci na swoje miejsce ! Będą kolejne foty z montażu oraz regulacji kąta wyprzedzenia itp. :wink:

A tym czasem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

c.d.n.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 17:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Coś pięknego :shock: Szkoda że nie mogę sobie pozwolić na taki widok na żywo. :/




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 18:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Interesuje mnie to dociąganie śrubami.
Powiedz mi w jaki sposób osadzasz wał z łożyskami?
Masz kartery, obok łożyska i leży sobie wał.
Opisz mi poszczególny proces wykonanego przez Ciebie procesu montażu tych części (aż silnik będzie skręcony).
Ciekaw jestem :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 19:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Lozyska nakladam na wal z obu stron na indukcyjnej grzalce przy 120st bez uzycia młotka. Pozniej osadzam wal w wiekszym karterze z podgrzanym lozem lozyska karteru opalarka. Najpierw robie 3 dystanse centrujace ok 1,5mm i umieszczam je pomiedzy walem a karterem po to zeby lozysko rowno osiadlo. Mozna nakrecic odwrotnie nakretke na wal w taki sposob zeby szersza jej strona była na zewnątrz i wał nie wystawał poza nią i gumowym mlotkiem puknac dwa, trzy razy. Maly karter bez uzycia mlotka dociagam 4 srubami najblizej lozyska dokrecajac po pol obrotu kazda po przekatnej. Wczesniej nalezy dac mase uszczelniajaca po stronie duzego kartera. Po dociagnięciu do oporu 4 śrub wkręcam pozostałe. Trzeba obserwować czy mały karter równo osiada w prowadnicach centrujących wzgledem duzego kartera.

Tak to mniej wiecej wyglada po mojemu i calkiem sprawnie sie odbywa :wink:

A wracajac do prac przy moto, przyszedl nowy bak, czujnik i zawor.

Obrazek

Dlugo nie czekajac montaz w rame

Obrazek

Pozniej zalozylem kolano wody w mały karter

Obrazek

I przymirzylem membrany Polini

Obrazek

Doszły też cześci do cylindra więc jutro montaz i regulacja :cool:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 19:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Prośba, osadzaj zdjęcia z podglądem bez wchodzenia na hosting :wink:
Co do wału, to wszystko robię podobnie, tylko mały karter wciągam wciągaczem z rurki.
Rurka o średnicy wewnętrznego pierścienia łożyska ze śrubą w środku i śrubą kręcę, dzięki czemu wychodzi ona na zewnątrz a wał wchodzi w łożysko :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 20:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Posty z fotami ładuje z telefonu, czasem z garażu w przerwie :mrgreen: celowo foty są spore zeby nie trzeba było ich powiekszać, klikać otwierać w osobnych oknach itp itd. pewnie wiekszosc osob wchodzi z fona na forum wydaje mi się ze tak jest lepiej. Swoją drogą musze kiedys od początku przeliczyć wszystkie zdjęcia ciekawe ile ich już dałem :D

Zbliza się setna strona jak by nie patrzył więc moze się zrobi jakieś podsumowanie tematu :wink:

Kazdy dobry patent na zabawe przy karterach jest pomocny, ten temat lubi odstraszać ludzi od ogledzin wału i łożysk. Kończy się to często tragicznie a na prawdę szybko i sprawnie można wszystko sprawdzić i złożyć jak trzeba.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 20:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Masz rację.
Szczerze, to jesteś pierwszą osobą używającą patentów powyżej opisanych.
Ja do osadzania wału używam pirometra, ponieważ wiem przy jakiej temperaturze bezpiecznej można wkładać wał, aby się nie zakleszczy a jednocześnie nie zniszczył łożyska.
Na łączenie karterów daję albo Hylomar, albo specjalnie dorobioną uszczelkę i mgiełkę Hylomaru z obydwu stron uszczelki :wink:
Rozpołowienie silnika to przykry temat, ale jak ktoś robi maszynę pod siebie, to konieczny :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 21:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Silnik na stole to na swoj sposob juz przykra sprawa przed rozpolawianiem ale trzeba to lubiec nie da sie ukryc :wink:

U mnie nic nie jest fabryczne, a wiec nic nie rozkreca sie latwo i przyjemnie tak wiec robote przy silniku traktuje jako przyjemnosc bo jednak calosc jest w oryginale i kiedy by sie za to nie zabral wiem co mnie czeka. Montaz w rame zlozonego silnika juz nie jest takie hop siup zintegrowane nadkole z oslonami, lampa gdzie amor przez to wszystko przechodzi i szereg innych dupereli w postaci kabli, wezykow i przeroznych uchwytow wlasnej roboty potrafi niezle utyrac czlowieka.

Jednak chcacy utrzymac projekt na chodzie non stop na tym.samym poziomie takie akcje j/w sa niezbedne. Cyl wraca na swoje miejsce co mi sie wczesniej nie zdarzalo, zawsze byla zmiana seta :wink: Jestem poki co mocno zadowolony z mk1 a kiedys pomysle jak tylko mnie wena i zdrowie nie opusci :D




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 21:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Dobrze to wszystko się prezentuje, bystry chłopaczyna z Ciebie :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 14:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Dzięki :wink:

No wiec tak, kolejna dawka fot bo silnik nabiera wygladu.

Kilka czesci do koncowego montazu

Obrazek

No to zakladamy cyla!

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widac wszystko gotowe :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 20:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2015, 23:09
Posty: 356
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE LUBIN
Pojazd: Fiat 126p (Żaba)
Imię: Barti
Dlaczego akurat wybrałeś zielony/niebieski sylikon?




_________________

ZNAJDZIESZ MNIE TU!
Facebook Żaba-Fiat 126p Projekt


Fiat 126p 650: 2016-Do końca świata i jeden dzień dłużej
Opel Insignia 2.0 200KM: 2023-?
Peugeot Satelis 125: 2022-?
Opel Insignia 2.0 160KM: 2019-2023
Cpi Popcorn 70: 2017-2019
Router Bassa 50: 2014-2017




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 21:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Bałtosz pisze:
Dlaczego akurat wybrałeś zielony/niebieski sylikon?


jaki slikon ? :shock:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 21:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
eldo pisze:
Bałtosz pisze:
Dlaczego akurat wybrałeś zielony/niebieski sylikon?


jaki slikon ? :shock:


Chodzi mu o uszczelkę pod głowicą :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 21:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
W tym silniku nie ma grama silikonu, jedynie masa uszczelniajaca Driko pod pokrywa przekladni i pomiedzy karterami. Cylinder jest osadzony na oryginalnej uszczelce z zestawu Atheny (plus aluminiowa podkladka) podobnie jak glowica modularna.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 20:02 
*

Rejestracja: 01 sie 2016, 18:28
Posty: 10
Pojazd: Zumico Quick
Projekt pierwsza klasa :D. Powiedz mi tylko ile wydales na niego bo patrząc po tym w w nim siedzi nie sadze by byla to mala sumka :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 6:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Projekt ma już prawie 10 lat więc ciężko określić ile co kosztowało czy ile jest warty aktualnie chyba ze po cenach poszczególnych, używanych części :wink:

Aktualnie set dostał ponownie Polini CP23 wraz z króćcem Polini 30 i innymi drobnymi, niezbędnymi elementami. Wygląda to tak :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać spora różnica w porównaniu do PHBG21 z króćcem 25 :wink: Na chwilę obecną silnik nie wkręca się za wysoko i muszę przeglądnąć wszystko po kolei na spokojnie. Tak czy siak MK.1 dostał CP23 i jak się uporam z obrotami doczeka się porządnej regulacji :wink:

p.s. to mój 1001 post na tym forum, fajna sumka :)




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 10:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Tym razem mi się nóż otworzył, tak fajnie zdjęcia a oglądanie jest porażką :angry:
To nie reklama: runner-mul-podczas-ruszania-z-malej-predkosci-t418208.html
po prostu wrzucaj foty w taki sposób jak ja, a zobaczysz o ile będzie tutaj przyjemniej.
Kliknij sobie w zdjęcie moich sprężyn :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1913 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy