Dzisiaj jest 29 mar 2024, 7:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 wrz 2016, 15:05 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Myślałem ze regulacja gaźnika polega na doborze dyszy aby go nie zalewało , ustawieniu iglicy oraz regulacji składu mieszanki, aby dobrze się wkręcał i schodził z obrotów, oraz miał odpowiednia barwę świecy.
Więc co w takim razie robię źle. Mam dać mniejszą dyszę ??




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 wrz 2016, 18:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dobrze myślałeś. Powiem Ci tak, w całkowitej serii miałem przepały około 3.5l/100km. Po zmianie tłumika i regulacji samego składu mieszanki podobnie. Po zmianie dyszy głównej i zwiększeniu przepustowości filtru powietrza i złej regulacji mieszanki miałem przepały ponad 5l. Regulowałem do skutku i spadło do około 4.2l. Najlepsze jest to, że zawsze świeca miała kolor kawy z mlekiem. W jedynym przypadku, kiedy maksymalnie zubożyłem mieszankę miałem kolor rudy ale za to największą dynamikę silnika (odradzam, bo to męczenie cylindra). Ja osobiście w trakcie docierania wzbogacam mieszankę paliwo-powietrze, a dopiero później reguluję.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 14:30 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Wcześniej na 60 cc i gaźniku 12 miałem spalanie ok 4l. Liczyłem się ze jak zmienię cylinder, gaźnik i tłumik to spalanie wzrośnie ale ze aż do ok 6,5l (o ile dobrze wyliczylem).
Czy dysza 65 nie jest za mała, aktualnie mam 70??
Czy w czasie docierania spalanie nie jest przypadkiem wyższe ??




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 18:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ok. Zacznijmy od początku. Sam gaźnik i filtr powietrza ma na to największy wpływ. Nie wiem, czy dysza główna 65 jest za mała, bo nie wiem jak wygląda u Ciebie sprawa z filtrem powietrza. BTW 65 to miałem na Dellorto 16 i pełnej serii, prócz tłumika (fabrycznie była 50). Obecnie docieram 60cc i mam dyszę główną 70, do tego zwiększoną dawkę paliwa (nie sugeruj się tym, że taki mały przeskok w regulacji gaźnika, bo do tego czasu zmieniało się to wielokrotnie. Używam skrótów myślowych, bo inaczej ten post po wydrukowaniu zajmowałby z cztery kartki A4 :D ). Tak, na dotarciu będzie bardziej kopcił i pochłaniał większą ilość paliwa. Nie oczekuj też, że będziesz miał na tym cylku spalanie godne pojemności, jak w dobrej klasy kit'ach. Powinieneś się zmieścić w 5l/100km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 19:33 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Filtr powietrza mam seryjny, zwęzka w środku , iglice mam ustawiona na przedostatni ząbek od dołu o ile dobrze pamietam.




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 20:19 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Iglice daj na środek. Filtr sprawdź czy jest szczelny. Dysze musisz kupić z przedziału 60-75 i testować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2016, 14:51 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Czy wata w silencerze powinna pachnieć benzyna ?? Co może być winna ze kranik pada co chwile, można go zastąpić normalnym nie podciśnieniowym(nie zamierzam kupować kolejnych podciśnieniowych, kraniki nie były chińskie) ?? Filtr jest szczelny bo uszczelniałem wlot masa, (sylikon się nie sprawdzał pękał) gaśnie po zatkaniu otworów.




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2016, 17:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
marek14010 pisze:
Czy wata w silencerze powinna pachnieć benzyna ??

Powinna "kopać" spalinami i olejem lekko przysmażonym :D Zalewasz silnik i stąd te przepały, rozwierć zwężkę i reguluj gazior. Jeżeli przesadzisz z ilością powietrza to będziesz miał zjawisko takie, że nie uciągnie Twojego ciężaru, a na stopce będzie ładnie wchodził na obroty. Wkręcasz wtedy śrubkę od mieszanki o jakieś pół obrotu i ma być. Zaglądnij do działu "zrób to sam" i tam masz tutoriale na temat regulacji gaźnika. Kolor świecy sprawdzasz na końcu i nie w trakcie docierania, bo na pełnej pipce nie jeździsz i będzie zawsze ten sam kolor :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2016, 17:57 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Od strony wewnętrznej wata budowlana była lekko zabarwiona, o dziwo chyba było za mało waty bo wydech chodzi teraz ciszej . Zmieniłem iglice na środek, rozwierciłem zwężkę o 2mm i zmieniłem świece na BP8HS-10 z obrotów schodzi lepiej niż wcześniej




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 9:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli używasz waty samo rozprężnej to staraj się jej nawinąć ile tylko możesz i będzie ok. Może nie wytrzymuje zbyt długo ale nie trzeba płacić prawie 40zł za "ceramiczną" haha. Co do filtra powietrza to możesz kombinować z całkowitym usunięciem zwężki, sam musisz sprawdzić jak silnik będzie pracował. Niektórzy nawiercają dodatkowe otwory w obudowie, bo przy pewnych zestawieniach sprzętowych seryjny filtr nie wyrabia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2016, 19:11 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Wywierciłem otwór, było super. Zamontowałem kranik on/off i mimo ze pozostawało tylko paliwo w gaźniku miałem problem go odpalić. Usunąłem kranik bo ciekł, można kopać aż noga zrobi się sina.
Mam dość ...... w dodatku nie mogę nic z nim zrobić, ani sprzedać ani zamienić za coś.




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2016, 17:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Seryjny filtr jest dobry pod tym względem, że wiercąc w jego obudowie możesz później ten otwór zakleić taśmą. Jeżeli założyłeś ręczny kranik to zaślepiłeś podciśnienie w gaźniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2016, 18:26 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Tak myślałem aby je zaślepić podciśnienie. Rozebrałem napęd a tam czarno jak ... Chyba centralka malossi jest twardsza od keewayowskiej i zdziera pasek. W wentylatorze wyrobiłem gwiazdkę w środku.
Coraz bardziej rozważam zrobienie pj a2. Ilez można pchać w te części




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2016, 17:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sprawdź korektor momentu obrotowego, bo jak się zacina to będzie Ci dezelował paski. Co do kat. A2 to jak tylko masz kasę i chęci to jak najbardziej. Nie będziesz musiał próbować wycisnąć z motoroweru tego co daje motocykl fabrycznie. Ale licz się z tym, że utrzymanie motocykla jest dużo droższe, niż do motoroweru. Tutaj już bardziej 4T i jak Ci się znudzi to co fabryka dała to sama wymiana tłumika na pełnoprzelotówę (np. "akrapa") to już wydatek kilku tysięcy :D Tam też się będzie psuło, bo wątpię, że wydasz kwotę na nowy motocykl, za którą kupujesz kilku letnie auto dobrej klasy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2016, 16:55 
*

Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:19
Posty: 57
Lokalizacja: NL
Pojazd: Yamaha Aerox 08
Od czego mógł tak zjechać się przeciwtalerz??
Obrazek




_________________

SET
DR 50cc
Malossi Multivar 4.5g/Polini Hi Speed
DMP EVO + Niebieskie spreżynki + biała Malossi
Polini speed
Guntner 12.5mm
YSS suspension + 280mm brake disc + Koso XR-SA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2016, 17:12 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sprawdzałeś korektor momentu obrotowego? Jeżeli potrafi zdezelować pasek to taki przeciwtalerz z duralu dla stalowej gwiazdki to pestka. Zrozum, że tam występują duże siły i przy blokowaniu się korektora wszystkie części dostają po pipce.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy