Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 22:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 wrz 2016, 19:53 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
Witam, mam problem, zacznę od tego że poszło w sumie sporo kasy na ten swap a osiągi są praktycznie takie same albo gorsze jak na 4t.

Setup
Cylinder 50, podobno jakaś tańsza marka, nie pamiętam już jaka.
Wariator polini, rolki 7.2g
sprzęgło raczej seria, czerwona centralka i czerwone sprężynki
gaźnik chińskie 17,5 ponieważ za delorto czy coś lepszego trzeba zapłacić a używki droższe od nowego chińczyka. dysza 90+stozek gabka
Wydech conti chr.

A więc było sporo nerwów, silnika dobrze nie sprawdziłem ponieważ był już wyjęty ze skutera no i było też troche niedopatrzeń z mojej strony. Po poskładaniu wszystkiego do kupy i odpaleniu skuter jedzie 20kmh i dławi, zmieniłem dysze i jedzie 20kmh bez muła , kręci nieziemskie obroty. No to kupiłem ciezsze rolki bo wczesniej byly 3-4g zalozone , troche dziwne do czerwonej centralki ale ok.
Po tych operacjach skuter zaczął jeździć tak 50-60kmh (oczywiście gpem mierzone) ale były drgania zwłaszcza przy zwalnianiu. Sprawdzałem sprzęgło itd. w końcu zacząłem rozbierać przekładnie i wymieniać łożyska które tak naprawdę były dobre a poprzedni właściciel założył zła pokrywe (bez łożyska które podpiera wałek a sam wałek skrócił). Kupiona pokrywa, przełożenia, poskładane wszystko, skuter jeździ 60-70kmh i już tak zostało chociaż były różne kombinacje. Próbowałem dawać seryjną centralke to był tylko muł w przyspieszeniu bo do serii za ciezkie rolki. Jak już się rozpędził to jechał tyle samo tylko na niższych obrotach. Zmieniane dysze w gaźniku itd. I jest jeszcze jeden problem, skuter nie odpala za pierwszym kopniakiem (rozrusznika oczywiście nie mam) tylko tak za 2, 3cim. Trzeba mu niekiedy dawać gaz, zdarzy się że zgaśnie sam od siebie. Już męczyłem się tyle czasu z gaźnikiem i nie mogę dojść do ładu, mało tego skuter ma problemy z ruszaniem, trzeba dac sporo gazu żeby ruszył. Niby są czerwone sprężynki ale założenie seryjnych nie pomogło a jeszcze pogorszyło bo na wolnych obrotach jechał. Zastanawiam się czy może być coś nie tak z wydechem. Może trzeba całkiem inaczej wyregulować napęd? Jakie obroty wgl lubi conti? Bo technigas u kolegi na czerwone sprężynki zareagował fajnie, wgl czuć że łapie to rezo przy tych 7-8 tys. ja nie mam obrotomierza ale czegoś takiego nie ma. Pomóżcie co może być nie tak bo jazda 65kmh nudzi, z górki ma może te 70, 70coś i spore obroty. Jadąc po prostym nie wyje. Ktoś mi tez powiedział ze na 10 kołach nie pojedzie sie szybciej tylko co ma jedno do drugiego skoro w 10 jest wyższy profil?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 wrz 2016, 20:32 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
z opisu usterek i modyfikacji :mrgreen: zrobionych przez poprzedniego właściciela mogłeś kupić zajechany silnik , zaglądałeś do cylindra żeby wiedzieć na czym jeździsz , na seryjnych sprężynkach może obroty są prawidłowe podczas ruszania tylko silnik słaby a te wszystkie czerwone i lekkie rolki były aby zatuszować nędzny stan silnika , policz ile obrotów dzwona na obrót koła , zmierz średnicę koła wyższy profil 10" i tak pewnie nie dorówna 12" , ten conti coś zalatuje słabizną :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2016, 20:38 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Głupoty ktoś nagadał bo tak jak mówisz- wyższy profil jest i obwód jest zbliżony do 12 calowych kół. Przez słaby cylek nie licz na dobre osiągi, ale te 70 realne powinien iść ... conti to coś jak yasuni R czyli lżejsze rolki by wypadało i twardsze sprężynki, dając twarde sprężynki do ciężkich rolek tylko go zamulasz...spróbuj na 6g i 6,5g. Przydałoby się zobaczyć kolor świecy bo pewnie jest ubogo :roll: Nie ładuj china sprężynek bo to dobre na 500km a dalej już padają od zmęczenia materiału, zielone polini kup i jeśli wszystko w napędzie jest ok to powinien ładnie ciągnąć. Także zobacz na pas czy czasem na korektorze wchodzi na samą górę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 7:53 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
ok, spróbuję zrobić jak piszecie. cylek jest okej bo przełożenia kupowałem z karterami i wszystko było przekładane. robił mi to znajomy co ma większe pojęcie ode mnie i więcej wolnego czasu także poskładane jest wszystko ok. poprzedni właściciel w sumie mógł mieć inny wydech przez to taka regulacja napędu. nie pamiętam dobrze ale chyba mówił ze miał założoną pro replice stage'a i jest pytanie czy na 6,5g nie będzie on teraz wył za bardzo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 18:06 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
ja nie ogarniam jak moze wyc piaggio 50 ka na 6 gr rolkach

mi na 4gr wyje i ciagnie a na 6gr looo jaki muuuul ;D

na obecnych rolkach jadac pod gorke mpcno slabnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 19:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Każdy skuter inaczej reaguje, jak by każda przekładnia miała swoje życie. Ja przy S6 racing i c16 mam rolki 6g i kręci koło 12k, choć większość podobnych setów ma rolki grubo poniżej 5g. Sporo zależy też od wariatora.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2016, 10:31 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
6g nie próbowałem, wcześniej były cos kolo 4g albo mniej to 20kmh max. pod wieksze gory slabnie sporo jak jest jakies lekkke wzniesienie albo most który nie ciągnie sie w nieskończoność to da sie jechać. ale jak by rolki byly za ciężkie to z góry nie mialby az tak duzych obrotów a jak jest dluzsza gorka to obroty sa ale jedzie te 70 moze 70 cos z gory a po prostej 65, niekiedy mniej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2016, 17:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak dla mnie to tu robotę robi stożek w 50cc... Temat wielokrotnie wałkowany na forum.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 11:37 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
wlasnie, walkowany i wiele osob stwierdzalo ze na odpowiedniej dyszy da się na nim jezdzic. oryginalnego filtra od pg nie mam ale zakładałem tak prowizorycznie z innego skutera zwykła puszke i bylo gorzej bo za duzo paliwa a na mniejszej dyszy znowu nie odpalil w ogole.
btw. jaka ten silnik powinien miec kompresję? ostatnio mial juz calkiem swira i nie chciał palic, po zamierzeniu wyszlo nie cale 5.5 bara a u kolegi chyba 8.5 co juz te 8 wedlug mnie nie jest za wiele. zmienilem pierscienie i chyba wiele to nie pomoglo przynajmniej pod noga nie czuje wiekszego oporu a przyrządu juz nie pozyczalem ale na podciagnietym gazie na lince odpala, nawet vmax jest taki jak wcześniej wiec moze te silniki poprostu nie maja duzej kompresji? niech ktos sie wypowie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 13:37 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Jeśli ten cylek ma 5 bar kompresji to powiem Ci tylko żebyś zainwestował w nowy bo przy tym to wydasz dużo więcej na bezsensowną regulację i nic z tego nie będziesz miał. Ja jak robiłem swap w moim chińczyku to na ori secie + sprężynki sprzęgła i sprężyna centralna zmienione latał jak dziki. Nie pamiętam z jakiego skutera był ten silnik ale koło 12''. Nie wiem czy silniki pod koło 10'' miały miejsce na pompę wody w karterach ale jeśli mają to polecam kupić używkę ori cylek pod LC, chłodnicę, węże i pompę wody. Masz LC i bez strachu o przegrzanie śmigasz :D.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 15:01 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
no wiem o co chodzi, ciecz to ciecz tylko ze ja mam juz 20 lat i na wiosne planuje 125 manual, miala już w sumie byc w te wakacje ale stwierdziłem ze nie styknie hajsu i zachcialo mi sie swapa ktory byl wielkim bledem bo sie wyrabalem niezle na tym silniku no ale tak jest cos kupować bez możliwości przejechania sie tym i z mala wiedzą o 2t. dlatego nie chce juz inwestować nie wiadomo ile w ten skuter bo i tak na sam swap poszlo okolo tysiąca i juz lepiej bylo wtedy zmienic caly skuter na jakkies markowe 2t no ale mialo byc po kosztach a wyszlo jak zwykle. w sumie dziwne ze on wgl odpala i jezdzi jak jezdzi na takiej kompresji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:44 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
W sumie to obok szlifu podsunąłem Ci najtańsze rozwiązanie ;).

Cylek 50cc LC kompletny ~50-80 zł
Chłodnica z P/G ~30-40 zł
Pompa wody na sklepie aktualnie nie wiem ile
Uszczelki silnika również na sklepie za parę groszy
Przy okazji nowe łożyska z hurtowni i uszczelniacze

Koszt około 200-250 zł o ile w karterach masz miejsce na pompę :D.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2016, 6:14 
*

Rejestracja: 17 wrz 2016, 19:38
Posty: 6
Pojazd:
właśnie nie przyjrzałem się jak to tam wygląda ale średnio mi się to kalkuluje. 8mio letni chinczyk na 10tkach wartości moze kolo tysiąca a i tak już za duzoo w niego poszło. pomijając juz nawet ten chiński silnik który sporo wyniosl ale jego juz nie ma także... ale sprzedajac go wraca mi sie tylko koszt swapu ktory w sumie nie wiem po co robilem ale po wloskim 2t czegos fajnego sue spodziewałem a jezeli mowiny juz o cylku to jak bym mial wgl wymieniac to myslalem nad 70cc bo podobno nawet ten conti by sie lepiej wtedy sprawował bo ze niby do 50 za mocny. tylko nie wiem czy najtańszy czy cos markowego ale nie za drogiego. lozyska na wale nowe wiec znajomy mechanik stwierdził ze sie nie powinien wal rozleciec chociaz nie wiem bo to 2t jednak.
a na marginesie poszly mi ostatnio wszystkie swiatla, zostal tylko klakson, w koncu poruszalem kablami, zmienilem zarowki i światła sa ale nie ma migaczy, zarowki sa okej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy